Odzyskiwanie kontaktów

Szablon odzyskiwania kontaktów przydają się, gdy chcesz dotrzeć do kontaktów, które tracą zainteresowanie Twoimi treściami. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:

  • automatycznie wysyłać wiadomości do kontaktów, których zaangażowanie spada,
  • tagować kontakty, które wciąż są zainteresowane. Możesz użyć tej informacji, aby wysyłać tej grupie targetowane oferty.
  • usuwać z Twojego konta kontakty, które nie zareagują na Twoje wiadomości.

Kategoria: Zaangażowanie i retencja
Liczba elementów w szablonie: 8
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 4

Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:

  • 2 wiadomości automation lub inne wiadomości (również wersje robocze), których można użyć jako wiadomości automation.
  • tagi (opcjonalnie). Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania.

Konfiguracja szablonu

Wszystkie wyszarzone elementy muszą zostać skonfigurowane. Warunek Link kliknięty jest domyślnie ustawiony tak, by szukać dowolnego linku w dowolnym newsletterze. Możesz zmienić te ustawienia, aby dopasować je do swoich potrzeb. Kliknij element, aby otworzyć jego zakładkę szczegółów.

Inicjowanie cyklu

  1. Przejdź do warunku tagowanie i wybierz tagi, które mają zainicjować cykl automation. Domyślnie ten warunek zadziała dla kontaktów, które otrzymają wybrany tag po publikacji cyklu. Jeśli chcesz uwzględnić w cyklu kontakty, które miały ten tag jeszcze przed publikacją cyklu, zmień w szczegółach elementu pozycję przełącznika, który odpowiada za tę opcję. Nie zmieniaj ustawień czasu.
  2. Ustawienia warunku Scoring mają już przypisaną rekomendowaną wartość. Jeśli jednak chcesz dokonać jakichś zmian, kliknij raz dany element, aby otworzyć jego zakładkę szczegółów i wprowadź nową wartość punktów do śledzenia.
  3. Użyj rozwijalnych menu w elemencie Wyślij wiadomość, aby wybrać wiadomość, której chcesz użyć do odzyskania klientów.
  4. Zmień domyślne ustawienia warunku Link kliknięty, aby wskazać wiadomość użytą w akcji wyślij wiadomość. Możesz użyć ustawienia dowolny link, jeśli w Twojej wiadomości jest kilka linków.

Tagowanie kontaktów, które kliknęły w link

Przejdź do akcji Zmień tag, która jest przypisana do zielonego łącznika „jeśli tak”, a następnie wybierz taga, który pomoże Ci zidentyfikować wciąż zainteresowanych klientów, np. „odzyskani”.

Targetowanie kontaktów, które nie kliknęły w żaden link

  1. Przejdź do akcji Wyślij wiadomość, która jest przypisana do czerwonego łącznika „jeśli nie”, a następnie użyj rozwijalnych menu, aby wybrać wiadomość nawiązującą kontakt.
  2. Zmień domyślne ustawienia warunku Link kliknięty, aby wskazać wiadomość użytą w akcji wyślij wiadomość. Możesz użyć ustawienia dowolny link, jeśli w Twojej wiadomości jest kilka linków. Jeśli ktoś kliknie w link, otrzyma automatycznie tag „odzyskani”.
  3. Akcja Usuń kontakt, która jest przypisana do czerwonego łącznika „jeśli nie”, jest domyślnie ustawiona tak, by usuwać kontakty z całego Twojego konta.

Zakończenie

Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Zapisz i publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie Zarządzaj cyklami).

Powiązane cykle

Możesz wykorzystać tagi i punkty z końcówek tych cykli, aby zainicjować cykl Odzyskiwanie kontaktów:

Powiązane linki