Jak stworzyć newsletter?

Newslettery to absolutna podstawa kampanii marketingowych. To najłatwiejszy sposób na utrzymanie kontaktu z klientami. Newsletterów można używać do witania nowych klientów, informowania ich o zbliżających się promocjach, czy też wysyłania istniejącym klientom kodów zniżkowych lub zaproszeń do programu lojalnościowego.

Aby stworzyć newsletter w GetResponse , masz do wyboru edytor wiadomości drag-and-drop lub kreator HTML. W edytorze drag-and-drop będziesz korzystać z szablonów i nie musisz znać się na kodowaniu. Kreator HTML jest dobrym wyborem dla osób, które potrafią kodować w HTML-u.

Tworzenie newslettera

Przedstawione poniżej kroki wyjaśniają proces tworzenia newslettera w edytorze wiadomości drag-and-drop.

  1. Przejdź do menu Pulpit>>Email**** marketing **. Możesz też skorzystać z widgetu Szybkie akcje**, aby dostać się do menu tworzenia newslettera.
  2. Na stronie Zarządzaj newsletterami kliknij przycisk Stwórz newsletter.
  3. Kliknij przycisk Edytor wiadomości
  4. Skonfiguruj ustawienia newslettera:
  • Wybierz listę powiązaną. Jest to lista, do której zostaną przypisane statystyki z wysyłki tego newslettera.
  • Wprowadź nazwę wiadomości. Dzięki temu z łatwością odnajdziesz swój newsletter na stronie Zarządzaj newsletterami.
  • Wprowadź temat swojego newslettera.
  • W rozwijanym menu Od wybierz adres email nadawcy wiadomości. Jeśli chcesz, możesz zmienić także adres email „Odpowiedz do", na który będą wysyłane wiadomości zwrotne od odbiorców Twojej wiadomości.
  • Możesz także kliknąć w odnośnik ustawienia wysyłki , aby skonfigurować analizę wysyłki i umieszczenie swojej wiadomości na mediach społecznościowych.

Po skonfigurowaniu wszystkich ustawień kliknij przycisk Kolejny krok , aby przejść galerii szablonów.

  1. Wybierz szablon. Skorzystaj z menu po lewej stronie ekranu, aby przeglądać szablony pogrupowane według kategorii. Możesz także zaimportować własny szablon lub zaprojektować szablon od zera. Po wybraniu gotowego szablonu damy Ci możliwość dodawania, edytowania i przestawiania zarówno tekstu, jak i obrazków. Użyj paska po prawej stronie, aby dodawać kolejne sekcje newslettera i przyciski do dzielenia się wiadomością na mediach społecznościowych. Kliknij przycisk Kolejny krok po zakończeniu edycji newslettera.
  2. Wybierz odbiorców z dowolnej liczby list lub filtrów albo samodzielnie wybierz, kto ma dostać Twoją wiadomość. Możesz także wykluczać grupy kontaktów z listy swoich odbiorców. Kliknij przycisk Kolejny krok , aby przejść do podsumowania wysyłki i jej planowania.

Sprawdź szczegóły wiadomości. Następnie zaplanuj wysyłkę newslettera na przyszłość lub wyślij go od razu. Jeżeli chcesz idealnie dopasować czas wysyłki newslettera, włącz funkcję Perfect Timing.