Email marketing w rękach blogerów – poradnik
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Email marketing w rękach blogerów – poradnik

W ostatnim czasie możemy zaobserwować niezwykle dynamiczny rozwój blogosfery.

Powstaje coraz więcej ciekawych merytorycznie blogów, które cieszą się coraz większą popularnością. Zarabianie na blogu nikogo już nie dziwi, a współpraca blogerów z markami staje się coraz bardziej powszechna i często owocuje niezwykle ciekawymi projektami. W dzisiejszym poście chciałbym przybliżyć element strategii marketingowej, który może mieć ogromny wpływ na rozwój Twojego bloga – email.

 

Po co blogerowi newsletter?

Blog i newsletter doskonale się uzupełniają. Posłużę się cytatem z artykułu na blogu Copyblogger: „Blog przyciąga czytelników, buduje Twój autorytet i jest widoczny w wyszukiwarkach … komunikacja email umożliwia nawiązanie bardziej osobistego kontaktu, zdobycie zaufania czytelników, umożliwia również kierowanie do subskrybentów odpowiednio dobranych ofert.”

Poniżej przedstawię głównym zalety email marketingu, które według mnie mogą mieć szczególne znaczenie dla blogerów.

Źródło ruchu na stronę

Nie każdy czytelnik jest aktywny w mediach społecznościowych, ale każdy korzysta z poczty elektronicznej. Jeżeli zbudujesz bazę aktywnych subskrybentów, zyskasz niezwykle skuteczne narzędzie do promocji treści publikowanych na swoim blogu. Wiadomości email pozostają doskonale widoczne w skrzynce odbiorczej – nie ma wiec ryzyka, że zostaną przykryte falą informacji z innych źródeł.

Bezpieczny i skuteczny kanał promocji

Zmiany algorytmów często pociągają za sobą zmiany w zasadach dystrybucji treści w wyszukiwarkach oraz na platformach społecznościowych. Dzięki temu zasięg Twoich wpisów może w jednej chwili znacząco zmaleć.

Lista mailingowa jest pod tym względem bezpieczna. Jeżeli skorzystasz z profesjonalnego narzędzia do email marketingu, będziesz miał pewność, że Twoje wiadomości zostaną dostarczone do odbiorców. Pozostaniesz jedyną osobą, która ma realny wpływ na skuteczność swoich wiadomości.

Oszczędność czasu

Dzięki automatyzacji w znacznym stopniu ograniczysz czas potrzebny do realizacji wysyłki oraz ułatwisz cały proces komunikacji. Będziesz mógł np. zaplanować cykl wiadomości dla nowych subskrybentów lub zaprogramować wysyłkę wiadomości na kolejne dwa tygodnie i ze spokojem wyjechać na wakacje.

Dzięki personalizacji, będziesz mógł wysyłać różne wiadomości do wybranych grup osób na swojej liście. Np. 8 marca będziesz mógł wysłać specjalną wiadomość tylko do kobiet lub wiadomość z zaproszeniem na wyjątkowe spotkanie do pierwszych 10 subskrybentów. Dzięki wykorzystaniu personalizacji imion Twoja korespondencja zachowa bezpośredni charakter.

Sposób na zaangażowanie odbiorców

Newsletter oferuje dodatkowe możliwości interakcji z subskrybentami. Z pewnością znajdziesz oryginalny sposób na jego wykorzystanie, bez względu na tematykę Twojego bloga. Za pomocą wiadomości email możesz nie tylko promować nowe wpisy, ale również przesyłać ekskluzywne, niedostępne nigdzie indziej treści, organizować przedpremierowe promocje, itd.

Za pomocą kanału email możesz również zbierać opinie wśród swoich czytelników i poznać ich punkt widzenia na wybrany temat. Wysyłaj ankiety, zadawaj pytania – zebrana wiedza pomoże Ci lepiej dopasować treści do ich preferencji.

 

 

Email marketing w rękach blogerów – co znajdziesz w poradniku

W ubiegłym roku uważnie przyglądaliśmy się aktywności blogosfery. Sami prowadzimy bloga, dlatego wiemy jak ważne jest dbanie o wysoką wartość merytoryczną treści oraz jej jednoczesna promocja, by mogła trafić do możliwie największej liczby odbiorców.

Postanowiliśmy wykorzystać naszą wiedzę na temat email marketingu i w oparciu o nasze obserwacje przygotowaliśmy poradnik dla blogerów, z którego dowiesz się:

1. Od czego zacząć przygotowanie newslettera

Przedstawimy kilka pytań, które warto sobie zadać na początku, np.: kim są odbiorcy Twoich wiadomości? Jaki sposób komunikacji email będzie odpowiedni?

2. Poznasz aspekty prawne email marketingu

25 grudnia 2014 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w związku z nowelizacją Ustawy Prawo Telekomunikacyjne. W poradniku znajdziesz szczegółowe informacje na tematy związane z rejestracją listy subskrybentów w GIODO, uzyskania zgody na prowadzenie komunikacji handlowej, zgody na przetwarzanie danych osobowych itd.

3. Jak skonstruować poprawny formularz zapisu

Formularz zapisu to podstawowe narzędzie umożliwiające sprawne budowanie listy mailingowej. Z poradnik poznasz różne rodzaje formularzy oraz podstawowe elementy, jakie powinny zawierać.

4. Dlaczego warto korzystać z narzędzi do email marketingu

Przedstawiamy różnice między bezpłatnymi a płatnymi narzędziami do email marketingu i opisujemy korzyści wynikające z ich zastosowania.

5. Co, kiedy i jak często wysyłać

Czy warto wysyłać wiadomość za każdym razem, gdy na Twoim blogu pojawi się nowy wpis? Częstotliwość wysyłki ma bardzo duży wpływ na zachowanie osób znajdujących się na Twojej liście mailingowej. Z poradnika dowiesz się, na co zwrócić uwagę by dopasować częstotliwość wysyłki do preferencji Twoich subskrybentów.

6. Najczęściej popełniane błędy w email marketingu

Zwróć szczególną uwagę na tę sekcję. Pozwoli Ci ona uniknąć wielu pomyłek, które obniżają skuteczność działań email marketingowych.

7. Jak zwiększyć otwieralność i klikalność wiadomości

Dowiesz się co zrobić, żeby odbiorcy chętnie otwierali wysyłane przez Ciebie wiadomości i klikali w umieszczone w nich linki.

8. W jaki sposób przeprowadzić audyt newslettera

To porcja informacji dla osób, które już wykorzystują email marketing. Przeprowadź audyt swoich wiadomości i zobacz, co możesz zrobić, by jeszcze bardziej zwiększyć ich skuteczność.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić