Budowanie responsywnej bazy adresów od zera #Infografika
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Budowanie responsywnej bazy adresów od zera #Infografika

Dla większości początkujących marketerów budowa listy zaangażowanych odbiorców może wydawać się jednym z najbardziej wymagających celów marketingowych.

Jednak, jeżeli będziemy się trzymać kilku prostych zasad to wcale nie musi być trudne. Dzisiejsza infografika zawiera kilka pomysłów na działania, od których warto zacząć.

Pomimo rosnącego znaczenia profili firmowych na portalach społecznościowych, email pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji biznesowej. Email ma trzykrotnie więcej użytkowników niż Facebook i Twitter razem wzięte (obecnie liczbę użytkowników poczty elektronicznej na całym świecie szacuje się na 2.4 miliarda). Standardem jest posiadanie przynajmniej dwóch adresów email i ten trend raczej się nie odwróci.

 

Dlaczego email nadal jest idealnym kanałem komunikacji biznesowej?

Jest bardziej osobisty. Email znacznie ułatwia bezpośrednią komunikację z drugą osobą. W przypadku kontaktów z partnerami na globalnym rynku, osobami w różnych strefach czasowych i na różnych kontynentach, email jest znacznie skuteczniejszy niż rozmowa telefoniczna lub tradycyjna poczta. Poza tym, jak bardzo osobista powinna być informacja opublikowana na czyjejś stronie na Facebook’u?

Bardziej poważny. Email przejął rolę tradycyjnej poczty i stanowi podstawowe narzędzie komunikacji biznesowej. Nawet poważne oferty handlowe są składane za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Przykuwa uwagę. Wiadomości pozostają w skrzynce odbiorczej i zawsze można do nich wrócić i ponownie przeczytać. Nie występuje ryzyko odwrócenia uwagi jak w przypadku natłoku treści w mediach społecznościowych.

Jest bardziej ukierunkowany. Dzięki zaawansowanej segmentacji i automatyzacji, email pozwala na dopasowanie oferty do odbiorcy i wysyłkę najbardziej interesujących informacji.

Jest tańszy. Email to najbardziej dochodowy kanał marketingowy, którego zwrot z inwestycji w dalszym ciągu utrzymuje się na poziomie 28 PLN, na każdą zainwestowaną złotówkę – jeżeli posiadasz listę mailingową wysokiej jakości.

W jaki sposób rozpocząć budowę responsywnej listy adresów?

Osoby znajdujące się na Twojej liście adresowej powinny być zainteresowane Twoją organizacją, oferowanymi przez nią produktami i usługami. Czasami może być trudno do nich dotrzeć i przekonać, że Twoja wiadomość jest dla nich wartościowa, ale jest kilka zasad, które zawsze działają.

Nie kupuj baz mailingowych. Nawet jeśli źródło listy jest zaufane, zakup jej jest najgorszym rozwiązaniem. Użycie zakupionej listy może sprawić, że Twoja firma znajdzie się na liście spamerów i będzie miała problemy dostarczalnościowe.

Zacznij od obecnych klientów, partnerów biznesowych i zwolenników. Ich adresy już znajdują się na Twojej liście kontaktów. Wiele programów do zarządzania pocztą elektroniczną posiada narzędzia, które pozwalają na szybkie przeniesienie kontaktów z książki adresowej i historii wysłanych wiadomości do listy mailingowej.

Pozyskuj adresy w sieci. Umieść formularz zapisu w wielu miejscach online: strona internetowa, profile na portalach społecznościowych, blog, reklama internetowa, infografika, okno pobierania poradnika, strona realizacji zamówienia, etc.

Pozyskuj adresy poza siecią. Wykorzystaj tradycyjne metody pozyskiwania adresów email w punktach sprzedaży, podczas targów i wydarzeń; zbieraj wizytówki; używaj kodów QR lub systemu rejestracji SMS.

Stosuj zachęty, aby nakłonić do zapisania się na listę. Zaoferuj darmowe materiały, które są wartościowe i odpowiadają profilowi Twojej marki i branży, w której działa: specjalne webinaria, raporty branżowe, eBooki, filmy instruktarzowe oraz oferty specjalne.

W jaki sposób dbać o listę kontaktów?

W momencie, gdy dobierzesz już odpowiednią strategię budowania listy, czas zająć się pielęgnowaniem relacji ze swoimi potencjalnymi klientami. Podobnie jak relacje międzyludzkie i hodowane rośliny, email również wymaga nieco zaangażowania:

  • Dbaj o odbiorców dostarczając treści wysokiej jakości,
  • rutynowo stosuj techniki higieny listy,
  • dbaj o bezpieczeństwo listy – nigdy nie udostępniaj danych kontaktowych osobom trzecim,
  • upewnij się, że wypisanie się z listy nie sprawia problemu. Paradoksalnie, jasne zasady dot. rezygnacji ulepszają statystyki.

Aby dowiedzieć się więcej na temat budowy wypasionej listy mailingowej zapoznaj się z naszą najnowszą infografiką. Które ze strategii budowania listy okazały się najskuteczniejsze w Twoim przypadku?

infografika

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić