Autorespondery, czyli po co Ci marketing automation…
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Autorespondery, czyli po co Ci marketing automation…

Kilka tygodni temu uruchomiliśmy w GetResponse nową funkcję – Autorespondery 2.0.

 

Umożliwiają one całkowitą automatyzację kampanii email marketingowych. Użytkownicy mogą opierać swoje kampanie na  głównych funkcjach: wiadomościach wysyłanych w określonych czasie cyklu oraz opartych o akcje wykonane przez odbiorców.

Być może dla niektórych z Was powyższe hasła wciąż brzmią enigmatycznie i powodują delikatny nerwowy uśmiech, dlatego postanowiliśmy to zmienić. Tym postem rozpoczynamy cykl artykułów poświęconych naszym autoresponderom. Każdy post będzie krok po kroku prezentował przygotowanie jednego rodzaju autorespondera wraz ze sposobami jego zastosowania. W ten sposób każdy użytkownik będzie mógł nie tylko dowiedzieć się jak uruchomić dany autoresponder, ale również jakie można go efektywnie wykorzystać w prowadzonej kampanii email marketingowej.

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, zaczniemy od krótkiego wstępu.

W poniższych paragrafach zebraliśmy najważniejsze informacje, z których możecie się dowiedzieć na czym tak naprawdę polega, często powtarzane ostatnio hasło, marketing automation.

Po co Ci marketing automation?

Głównymi celami stosowania marketing automation jest zwiększenie skuteczności i rozmiaru sprzedaży, utrzymanie kontaktu z klientem oraz możliwość wprowadzenia automatycznych procesów lead nurturing (czyli tzw. dojrzewania ”leadów” – długofalowego pielęgnowania relacji z potencjalnymi klientami).

Marketing automation to technologia, która pozwala firmom zautomatyzować i mierzyć zadania marketingowe, pozwalając na zwiększenie efektywności i szybszy zwrot z inwestycji.

 

Automatyzacja marketingu może pomóc w następujących procesach:

  • kształtowanie relacji z klientami, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup

Średnio tylko 20% potencjalnych klientów jest gotowych na zakup od razu. Właściwie przeprowadzona kampania lead nurturing może zwiększyć ten rezultat do 50%

  • podtrzymanie i zacieśnianie relacji z klientem

W szczególności można wykorzystać techniki handlowe up-selling i cross-selling.

Up-selling jest metodą polegającą na podwyższaniu wartości sprzedawanego produktu, np. oferując mu ulepszone wersje produktu. Z kolei, istota techniki cross-sellingu polega tkwi w oferowaniu dodatkowych opcji do zakupionego produktu, tzw. dóbr komplementarnych.

  • budowanie więzi sprzedażowej

Warto w tym celu zintegrować działania email marketingowe z systemami CRM lub wdrożyć kampanię automatyczną opartą na wiadomościach typu follow up (wysyłanych w określonym czasie cyklu)

  • zwiększanie ROI

Analiza statystyk poszczególnych wiadomości pozwoli Ci z łatwością sprawdzić najsłabsze i najmocniejsze punkty wysyłanych wiadomości. Dzięki temu łatwo jest wyciągnąć wnioski, które mogą przełożyć się na wyższe ROI.

 

Tyle tytułem wstępu na temat autoresponderów i marketing automation. Już niebawem kolejny post z cyku. Zaczniemy od autoresponderów wysyłanych w określonym czasie cyklu.