Stan email marketingu w branży kosmetycznej #raport
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Stan email marketingu w branży kosmetycznej #raport

Po raz kolejny zespół GetResponse postanowił przebadać stan wiedzy na temat wykorzystania email marketingu w działaniach promocyjnych firm.

Tym razem pod lupę została wzięta Branża Kosmetyczna, której wynik na poziomie 53% uplasował ją dopiero na 12 miejscu w raporcie – Stan Email Marketingu 2013. Dzisiaj przedstawiamy nowszą i jeszcze bardziej szczegółową analizę działań firm właśnie z tej branży, którą uzupełniliśmy o poradnik zawierający cenne wskazówki dotyczące prowadzenia skutecznych kampanii email marketingowych zgodnie z polskim prawem.

Stan Email Marketingu

Od wielu lat przyglądamy się uważnie prowadzonym działaniom email marketingowym zarówno na polskim, jak i na zagranicznych rynkach. Dokładamy starań, aby dokształcać przedsiębiorców i marketerów w zakresie wykorzystania email marketingu w sposób efektywny i przede wszystkim zgodny z najlepszymi zasadami i panującym prawem.

W tym celu organizujemy liczne szkolenia, webinary oraz bierzemy aktywny udział w branżowych inicjatywach mających na celu poszerzanie wiedzy na temat wykorzystania online marketingu w działaniach promocyjnych firm. Część z naszych prezentacji znajdziesz między innymi na naszym profilu SlideShare.

Niedawno opublikowaliśmy raport dotyczący rynku wydawniczego. Określiliśmy wówczas poziom zaawansowania i skuteczność działań email marketingowych prowadzonych przez: wydawnictwa, agencje literackie, księgarnie internetowe, hurtownie, dystrybutorów oraz biblioteki.

Tym razem postanowiliśmy się skupić na branży kosmetycznej. W tym celu przebadaliśmy aż 110 firm, obserwując ich komunikację oraz działania związane z email marketingiem w okresie od 01.07.2014 do 31.10.2014 r.. Wśród przebadanych firm znalazły się:

  • 74 drogerie internetowe
  • 6 ogólnopolskich sieci drogerii, które prowadzą sprzedaż przez Internet
  • 6 lokalnych sieci drogerii, które prowadzą sprzedaż przez Internet
  • 24 producentów kosmetyków

Cel Raportu

Celem raportu jest nie tylko przedstawienie stanu komunikacji email marketingowej firm związanych z branżą kosmetyczną, ale przede wszystkim poprawa powszechnie stosowanych praktyk i nakreślenie właściwych standardów. W związku z tym oprócz odpowiedzi na pytanie – “jak prowadzone są działania email marketingowe w branży kosmetycznej?” – dowiesz się m.in.:

  • W jaki sposób poprawnie i skutecznie skonstruować formularz zapisu?
  • Jak zaplanować kampanię email marketingową, aby odniosła sukces?
  • Jakie wiadomości wysyłać, aby zaangażować i przekazać wartość swoim klientom?

Ponadto rozwiejesz wątpliwości dotyczące prawnych aspektów email marketingu, takich jak zgody na prowadzenie komunikacji handlowej, zgody na przetwarzanie danych osobowych, zapytań ofertowych, rejestracji bazy adresów w GIODO czy wysyłki wiadomości od partnerskich firm.­­­

Wyniki – Email marketing na wczesnym etapie

Wyniki badania wyraźnie wskazują na fakt, że tylko część firm wciela działania email marketingowe w ogólną strategię komunikacji – jedynie 45% firm posiadających na swojej stronie formularz zapisu dokonuje regularnych wysyłek wiadomości do użytkowników.

Ciekawym spostrzeżeniem jest fakt, iż wiadomości w formacie HTML zdecydowanie dominują emaile tekstowe pod względem popularności i częstotliwości ich stosowania. Zauważalne jest, iż aspekty estetyczne i forma graficzna są bardzo istotne w analizowanej branży i jest to odzwierciedlone w sposobie prowadzenia komunikacji marketingowej w większości firm.

Innym interesującym aspektem jest fakt, że jedynie 40% z przebadanych firm stosuje potwierdzenie subskrypcji, a co za tym idzie, najlepsze praktyki email marketingu nie są jeszcze powszechnie wykorzystywane, co może przekładać się na wyniki realizowanych kampanii.

Tylko 8% spośród firm objętych badaniem zachęca użytkowników do subskrypcji za pomocą rabatu lub upominku na początek. 14% badanych stosuje podstawowe centrum preferencji, pozwalające na dokładniejsze dopasowanie treści wiadomości wysyłanych do subskrybentów (kobieta/mężczyzna).

email marketing w branzy kosmetycznej

To tylko kilka z wniosków wynikających z analizy zebranych danych. Po więcej spostrzeżeń odsyłamy do raportu, który możesz pobrać klikając w przycisk poniżej.

Jeśli chciałbyś podzielić się swoimi przemyśleniami na temat zaobserwowanych kampanii marketingowych lub prezentowanego raportu, proszę daj nam znać w komentarzach poniżej. Z przyjemnością odniesiemy się do nich przy następnych badaniach dotyczących stanu wiedzy nt. email marketingu oraz przy tworzeniu nowych poradników edukacyjnych.

Pobierz poradnik

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić