VIEWS

Rozszyfruj marketing automation – wywiad z Lonem Safko (cz. 1) [EN]

Czym jest automatyzacja marketingu? Dla kogo jest przeznaczona i jak z niej korzystać? To tylko niektóre z tematów, które poruszyliśmy w trakcie naszego wywiadu z Lonem Safko, pod tytułem „Rozszyfruj marketing automation”.

Lon Safko, ekspert od online marketingu i social media, odpowiedział na najważniejsze pytania, które zadajemy sobie, rozpoczynając pracę z marketing automation.

Pierwszym z nich było: „Czym jest automatyzacja marketingu i dlaczego jest tak istotna?”. Obejrzyj film w wersji angielskiej lub zapoznaj się z tłumaczeniem poniżej i dowiedz się, co Lon ma do powiedzenia o automatyzacji i jej roli w firmie.

A jeśli jesteś ciekawy reszty wywiadu – bądź cierpliwy! Kolejne części będziemy zamieszczać w najbliższych tygodniach.

 

Transkrypcja: Rozszyfruj Marketing Automation, część 1.

Michał Leszczyński: Witajcie! Nazywam się Michał Leszczyński i będę gospodarzem dzisiejszej rozmowy. Jestem pewien, że wielu z Was słyszało o automatyzacji marketingu, a niektórzy być może mieli już okazję stosować ją w kampaniach marketingowych. Dla innych jest to nowość, stąd w trakcie wywiadu spróbujemy wyjaśnić tajniki marketing automation i obalić najpopularniejsze mity, które krążą wokół tego zagadnienia.

Bardzo się cieszę, że mogę gościć naszego rozmówcę. To ekspert z imponującym doświadczeniem w online marketingu i social media; człowiek o wspaniałej osobowości i, przede wszystkim, świetnym poczuciu humoru! Jestem pewien, że wiele się od niego nauczymy. Powitajcie Lona Safko! Kilka ciekawostek dla tych, którzy go jeszcze nie znają.

Jest innowatorem i zdobywcą wielu nagród jako Przedsiębiorca Roku – na przykład nagrody Ernst and Young Magazine. Niektóre z jego wynalazków znajdują się w American History Museum. Lon jest autorem bestsellerów – być może znacie jego książkę „Social Media Bible”, która ma już trzy wydania i została przetłumaczona na pięć języków. Prawdopodobnie jest to najlepsza książka o mediach społecznościowych, jaką dotychczas napisano.

Poza tym, Lon jest prelegentem, konsultantem i założycielem ponad 14 firm. Mógłbym opowiadać o nim godzinami, ale lepiej będzie, jeśli poznacie go sami. Zaczynajmy! Lon, cieszę się, że jesteś z nami.

Lon Safko: Rozmawiamy z dwóch różnych stron świata. To ekscytujące!

ML: Tak, to 9 godzin różnicy czasu, prawda?

LS: Zgadza się, Ty jesteś w Polsce, a ja – w Kalifornii.

ML: Jak Twoje samopoczucie?

LS: Wspaniale! Cieszę się, że jestem tu z Wami!

ML: Ponieważ przedyskutowaliśmy kilka kwestii już wcześniej, najbardziej zaciekawił mnie temat Twoich wynalazków. Wiem, że jesteś specjalistą od marketingu i mediów społecznościowych, ale Twoje zainteresowania obejmują również technologię. Mógłbyś opowiedzieć nam więcej o tym, co stworzyłeś i czym zajmowałeś się wcześniej?

LS: W mojej karierze robiłem wiele różnych rzeczy. Zajmowałem się technologią, ale szybko uświadomiłem sobie potęgę marketingu. To, że stworzyłeś najlepszy produkt nie oznacza, że masz już świat u swoich stóp. Jeśli zbudowałeś pułapkę na myszy, a nie zaistniejesz na rynku, to Twoim osiągnięciem będą nie większe zyski, a jedynie więcej martwych myszy. Pomyślałem: moje wynalazki nie zdadzą się na nic, jeśli nie zrozumiem marketingu.

We wczesnych latach mojej kariery, stworzyłem komputer aktywowany głosem, nazwany przez Steve’a Jobsa „pierwszym komputerem, mogącym uratować życie”. 18 z moich wynalazków znalazło się w Smithsonian Institution w Waszyngtonie, razem z 30 000  wzmianek na temat mojej działalności.

ML: 30 000! To imponujące doświadczenie! Na pewno jego częścią podzielisz się z nami, dlatego tym bardziej nie mogłem doczekać się tej rozmowy. Jak wspomniałem, tematem dzisiejszej dyskusji jest automatyzacja marketingu. Zacznijmy od początku: dlaczego automatyzacja jest tak istotna i czym właściwie jest?

LS: Tak jak mówiłem, nawet jeśli dysponujesz najlepszym produktem, a nikt nie będzie o tym wiedzieć – nigdy się nie sprzeda. Nigdy nie będziesz czerpać z niego zysków. Tak więc, kiedy masz już produkt, 99% Twoich działań powinno skupić się na marketingu.

Do 2007 lub 2008 roku, przed pojawieniem się mediów społecznościowych, marketing był stosunkowo prosty – choć kosztowny. Mieliśmy do dyspozycji tylko telewizję, radio i prasę. Teraz, gdy do gry wkroczył marketing online, mamy 2- 3 razy więcej pracy.

Aby odnieść sukces, musimy łączyć marketing tradycyjny z online i social marketingiem. Wszystko to pochłania mnóstwo czasu. Automatyzacja marketingu jest jedynym wyjściem – zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Ze względu na ilość wymaganych działań, chcielibyśmy automatyzować jak najwięcej z nich – być wszędzie, docierać do wszystkich możliwych klientów, ale również lepiej zarządzać czasem i zasobami (zarówno finansowymi, jak i ludzkimi).

ML: To prawda, żyjemy w zupełnie innym świecie. Choć cele są te same, dysponujemy teraz wieloma różnymi kanałami. Śledzenie ich jest całkowicie odmienne od tego, co znaliśmy dotychczas.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x