Rozszyfruj marketing automation - wywiad z Lonem Safko (cz. 1) [EN]
autor: Lon Safko ostatnia aktualizacja 0

Rozszyfruj marketing automation - wywiad z Lonem Safko (cz. 1) [EN]

Czym jest automatyzacja marketingu? Dla kogo jest przeznaczona i jak z niej korzystać? To tylko niektóre z tematów, które poruszyliśmy w trakcie naszego wywiadu z Lonem Safko, pod tytułem „Rozszyfruj marketing automation”.

Lon Safko, ekspert od online marketingu i social media, odpowiedział na najważniejsze pytania, które zadajemy sobie, rozpoczynając pracę z marketing automation.

Pierwszym z nich było: „Czym jest automatyzacja marketingu i dlaczego jest tak istotna?”. Obejrzyj film w wersji angielskiej lub zapoznaj się z tłumaczeniem poniżej i dowiedz się, co Lon ma do powiedzenia o automatyzacji i jej roli w firmie.

A jeśli jesteś ciekawy reszty wywiadu – bądź cierpliwy! Kolejne części będziemy zamieszczać w najbliższych tygodniach.

 

Transkrypcja: Rozszyfruj Marketing Automation, część 1.

Michał Leszczyński: Witajcie! Nazywam się Michał Leszczyński i będę gospodarzem dzisiejszej rozmowy. Jestem pewien, że wielu z Was słyszało o automatyzacji marketingu, a niektórzy być może mieli już okazję stosować ją w kampaniach marketingowych. Dla innych jest to nowość, stąd w trakcie wywiadu spróbujemy wyjaśnić tajniki marketing automation i obalić najpopularniejsze mity, które krążą wokół tego zagadnienia.

Bardzo się cieszę, że mogę gościć naszego rozmówcę. To ekspert z imponującym doświadczeniem w online marketingu i social media; człowiek o wspaniałej osobowości i, przede wszystkim, świetnym poczuciu humoru! Jestem pewien, że wiele się od niego nauczymy. Powitajcie Lona Safko! Kilka ciekawostek dla tych, którzy go jeszcze nie znają.

Jest innowatorem i zdobywcą wielu nagród jako Przedsiębiorca Roku – na przykład nagrody Ernst and Young Magazine. Niektóre z jego wynalazków znajdują się w American History Museum. Lon jest autorem bestsellerów - być może znacie jego książkę „Social Media Bible”, która ma już trzy wydania i została przetłumaczona na pięć języków. Prawdopodobnie jest to najlepsza książka o mediach społecznościowych, jaką dotychczas napisano.

Poza tym, Lon jest prelegentem, konsultantem i założycielem ponad 14 firm. Mógłbym opowiadać o nim godzinami, ale lepiej będzie, jeśli poznacie go sami. Zaczynajmy! Lon, cieszę się, że jesteś z nami.

Lon Safko: Rozmawiamy z dwóch różnych stron świata. To ekscytujące!

ML: Tak, to 9 godzin różnicy czasu, prawda?

LS: Zgadza się, Ty jesteś w Polsce, a ja – w Kalifornii.

ML: Jak Twoje samopoczucie?

LS: Wspaniale! Cieszę się, że jestem tu z Wami!

ML: Ponieważ przedyskutowaliśmy kilka kwestii już wcześniej, najbardziej zaciekawił mnie temat Twoich wynalazków. Wiem, że jesteś specjalistą od marketingu i mediów społecznościowych, ale Twoje zainteresowania obejmują również technologię. Mógłbyś opowiedzieć nam więcej o tym, co stworzyłeś i czym zajmowałeś się wcześniej?

LS: W mojej karierze robiłem wiele różnych rzeczy. Zajmowałem się technologią, ale szybko uświadomiłem sobie potęgę marketingu. To, że stworzyłeś najlepszy produkt nie oznacza, że masz już świat u swoich stóp. Jeśli zbudowałeś pułapkę na myszy, a nie zaistniejesz na rynku, to Twoim osiągnięciem będą nie większe zyski, a jedynie więcej martwych myszy. Pomyślałem: moje wynalazki nie zdadzą się na nic, jeśli nie zrozumiem marketingu.

We wczesnych latach mojej kariery, stworzyłem komputer aktywowany głosem, nazwany przez Steve’a Jobsa „pierwszym komputerem, mogącym uratować życie”. 18 z moich wynalazków znalazło się w Smithsonian Institution w Waszyngtonie, razem z 30 000  wzmianek na temat mojej działalności.

ML: 30 000! To imponujące doświadczenie! Na pewno jego częścią podzielisz się z nami, dlatego tym bardziej nie mogłem doczekać się tej rozmowy. Jak wspomniałem, tematem dzisiejszej dyskusji jest automatyzacja marketingu. Zacznijmy od początku: dlaczego automatyzacja jest tak istotna i czym właściwie jest?

LS: Tak jak mówiłem, nawet jeśli dysponujesz najlepszym produktem, a nikt nie będzie o tym wiedzieć – nigdy się nie sprzeda. Nigdy nie będziesz czerpać z niego zysków. Tak więc, kiedy masz już produkt, 99% Twoich działań powinno skupić się na marketingu.

Do 2007 lub 2008 roku, przed pojawieniem się mediów społecznościowych, marketing był stosunkowo prosty - choć kosztowny. Mieliśmy do dyspozycji tylko telewizję, radio i prasę. Teraz, gdy do gry wkroczył marketing online, mamy 2- 3 razy więcej pracy.

Aby odnieść sukces, musimy łączyć marketing tradycyjny z online i social marketingiem. Wszystko to pochłania mnóstwo czasu. Automatyzacja marketingu jest jedynym wyjściem – zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Ze względu na ilość wymaganych działań, chcielibyśmy automatyzować jak najwięcej z nich - być wszędzie, docierać do wszystkich możliwych klientów, ale również lepiej zarządzać czasem i zasobami (zarówno finansowymi, jak i ludzkimi).

ML: To prawda, żyjemy w zupełnie innym świecie. Choć cele są te same, dysponujemy teraz wieloma różnymi kanałami. Śledzenie ich jest całkowicie odmienne od tego, co znaliśmy dotychczas.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić