Przegląd roku w GetResponse: podsumowanie 2022 i plany na 2023

15 min
Zaktualizowano:

Przygotuj się do refleksji nad rokiem, w którym wyposażyliśmy marketerów online w nowe rozwiązania i ulepszenia na platformie GetResponse. Dołącz do nas i zobacz, jak rozwinęliśmy się w tym roku.

Klienci są dla nas zawsze na pierwszym miejscu i robimy, co możemy, aby dać im narzędzia, których potrzebują do efektywnej komunikacji z odbiorcami, napędzającej ich biznes.

Podsumowanie 2022 r.

Naszą misją w 2022 r. było ułatwienie i przyspieszenie procesu docierania do odbiorców, komunikowania się z nimi i sprzedaży. Dodaliśmy nowe narzędzia, ulepszone integracje i rozwinęliśmy funkcjonalności analityczne, aby pomóc Ci to osiągnąć.

Ten artykuł obejmuje chronologiczny przegląd wszystkich ulepszeń wprowadzonych w 2022 r. Na końcu znajdziesz również zapowiedź funkcjonalności, które planujemy na 2023 r.

Cieszymy się, że towarzyszysz nam w tej podróży i nie możemy się doczekać, aby nadal pomagać naszym klientom w osiąganiu ich celów marketingowych i rozwoju biznesu.

Zacznijmy od tego wideo, które podsumowuje najważniejsze wydarzenia 2022 r.

Styczeń: grafiki od Shutterstock

Grafiki Shutterstock

Rozpoczęliśmy nowy rok poszerzając naszą platformę o niesamowity dodatek – 2 miliony darmowych zdjęć stockowych od Shutterstock.

Grafiki są dostępne dla każdego planu GetResponse na całej platformie (we wszystkich edytorach wiadomości, edytorze landing pages, kreatorze stron, lejkach, plikach i obrazach).

Pozwala to użytkownikom na dodawanie wysokiej jakości grafik do ich kampanii marketingowych, bez potrzeby wykupywania dodatkowych licencji. Dzięki grafikom Shutterstock nasi klienci mogą usprawnić projektowanie, oszczędzając czas i pieniądze.


Luty: raporty ecommerce

W lutym ukazały się raporty ecommerce – nowoczesna funkcjonalność, która pozwala naszym klientom na bardziej wnikliwe monitorowanie wyników ich sklepów online.

To narzędzie zapewnia przegląd wszystkich krytycznych wskaźników monitorowanych przez firmy ecommerce, aby lepiej rozumieć wyniki swojego sklepu i podejmować świadome decyzje oparte na danych.

Jednym z kluczowych elementów raportów ecommerce są dane w czasie rzeczywistym. Użytkownicy mogą obserwować sprzedaż na bieżąco, bezpośrednio w GetResponse, co pozwala im na szybkie podejmowanie decyzji.

Kompletny widok pozwala użytkownikom na zobaczenie w jednym miejscu całkowitej liczby zamówień, przeciętnej wartości zamówienia i zarobków wygenerowanych przez ich sklep. Dzięki temu mają lepszy wgląd w ogólne wyniki swojego biznesu.

Raporty zawierają również zestawienie zamówień i przychodów w ujęciu czasowym, co pozwala użytkownikom na identyfikację schematów i trendów. Pomaga im to zrozumieć sezonowość ich działalności, wykrywać nieprawidłowości /odstępstwa od normy i optymalizować strategię.

👉 Przeczytaj, jakie dane ecommerce możesz przesyłać do GetResponse.


Marzec: szybkie emaile transakcyjne

Szybkie emaile transakcyjne pojawiły się w GetResponse w marcu, aby pomóc firmom usprawnić ich komunikację emailową.

Ta funkcjonalność pozwala na prostą konfigurację automatycznych potwierdzeń zamówień i wiadomości o porzuconym koszyku.

Szybkie emaile transakcyjne są kluczowe do budowania zaufania klientów, a dodatkowo są niezwykle łatwe do stworzenia w edytorze drag-and-drop GetResponse, który ułatwia użytkownikom tworzenie angażujących wiadomości.

👉 Dowiedz się więcej o szybkich wiadomościach transakcyjnych w GetResponse.


Kwiecień: biblioteka materiałów wideo

Ze względu na to, że nasze narzędzia i funkcjonalności są ciągle rozwijane i jest ich coraz więcej, chcieliśmy pomóc naszym klientom być na bieżąco. Stworzyliśmy więc bibliotekę przydatnych materiałów wideo, dostępną bezpośrednio w koncie. To poręczne rozwiązanie pozwala użytkownikom wyszukiwać i oglądać poradniki bez potrzeby opuszczania konta.

Poradniki obejmują szeroki zakres tematów i są dostosowane do poziomu umiejętności użytkownika.  Mają na celu pomóc naszym klientom w jak najlepszym wykorzystaniu naszej platformy. Dzięki bibliotece materiałów wideo użytkownicy mogą szybko nauczyć się obsługi nowych narzędzi, rozwiązywać problemy i odkrywać nowe sposoby na ulepszanie ich kampanii marketingowych.


Maj: formularze i pop-upy

Nasze formularze i pop-upy przeszły kompletną metamorfozę – w maju uruchomiliśmy całkiem nowy kreator.

To narzędzie jest niezbędne dla wszystkich firm, które są obecne online. Formularze i pop-upy konwertują więcej odwiedzających na subskrybentów, którzy wpadają do Twoich cyklów wiadomości, dzięki którym stają się lojalnymi klientami.

Kreator pozwala Ci na tworzenie automatycznych pop-upów, bannerów i pasków. Jest wyposażony w nowoczesne funkcjonalności, np. inteligentne targetowanie, które pokazuje odwiedzającym Twoje oferty w momencie, gdy szansa na konwersję jest największa. Dodatkowo, narzędzie obsługuje wiele różnych rodzajów pop-upów – typu exit, wyzwalane przy przewijaniu, ograniczone czasowo i inne, dzięki czemu masz pewność, że odwiedzający nie opuszczą strony bez zapisu na listę czy nie przegapią żadnej z Twoich wspaniałych ofert.

Tworzenie pop-upów nigdy nie było łatwiejsze. Nasz edytor drag-and-drop pozwala w prosty sposób tworzyć świetne pop-upy, które pasują do brandingu Twojej marki. Ponadto, ich instalacja to bułka z masłem! To tylko jedna linijka kodu, który obsłuży setki pop-upów na Twojej stronie.

Pop-upy tworzy się błyskawicznie i nasi klienci błyskawicznie zaczęli z nich korzystać do polecania produktów, rozwijania listy kontaktów, prezentowania nowych oferty czy zbierania opinii.

👉 Dowiedz się więcej o formularzach i pop-upach dostępnych w GetResponse.


Czerwiec: nowa aplikacja mobilna

Każdy marketer potrzebuje pomocnika i w czerwcu pojawiła się ona – nasza nowa aplikacja mobilna.

Możesz zarządzać swoimi kampaniami z poziomu smartfona, niezależnie od tego, czy korzystasz z urządzenia z iOS czy Androidem. Nie ma lepszego sposobu na zarządzanie firmą niż trzymanie jej w garści.

Aplikacja jest przyjazna użytkownikom i łatwa w nawigacji, dzięki czemu szybko i prosto możesz znaleźć to, czego szukasz. Dodatkowo, dodaliśmy konfigurowalny pulpit, więc wszystkie istotne dane znajdziesz w jednym miejscu. Możesz nawet zapisywać wersje robocze, wersje tekstowe wiadomości i ponownie wysyłać istniejące newslettery bezpośrednio z Twojego telefonu.

Nie zapomnijmy również o tym, że masz dostęp do danych klientów, więc możesz na bieżąco sprawdzać wyniki Twojej listy, dodawać nowe kontakty i zarządzać tagami. Zadbaliśmy o to, aby zarządzanie newsletterami i autoresponderami było dla Ciebie możliwe, niezależnie od tego, gdzie jesteś.

Nowa aplikacja mobilna to najlepszy pomocnik dla Twojej firmy. Bez względu na to, gdzie jesteś – w pociągu, na plaży, na spacerze – zawsze masz pewność, że Twoja firma funkcjonuje bez zastrzeżeń.

Chcesz pobrać naszą aplikację mobilną? Nic prostszego! Wystarczy, że zeskanujesz jeden z poniższych kodów QR:

👉 Potrzebujesz więcej informacji na temat aplikacji mobilnej GetResponse? Kliknij tutaj.

Warte wspomnienia: YouTube Shorts w edytorze wiadomości

W czerwcu nasz edytor wiadomości został poszerzony o wsparcie dla YouTube Shorts. Pozwala to klientom na łatwe osadzenie YouTube Shorts w treści emaili – to nowe i angażujące medium do komunikacji z odbiorcami.

Klienci mogą wykorzystać Shorts w emailach do promocji produktów, materiałów instruktażowych lub udostępniania innych filmów, które uznają za stosowne – to doskonały sposób na zwiększenie interaktywności i dynamiki kampanii emailowych.


Lipiec: kody promocyjne

Lipiec był gorącym miesiącem, tak jak nasza aktualizacja!

Uruchomiliśmy kody promocyjne, dostępne w GetResponse dla większości rodzajów emaili, szybkich emaili transakcyjnych, formularzy i pop-upów.

Nasza funkcjonalność płynnie synchronizuje się z Twoim sklepem Shopify i pozwala na wykorzystanie kodów do promowania trwającej lub nadchodzącej obniżki cen lub do nagrodzenia lojalnych klientów.

Chcesz promować sezonowe oferty? Użyj pop-upu z kodem promocyjnym do promowania wydarzeń takich, jak Black Friday. Chcesz zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków? Pokaż użytkownikowi, który chce porzucić koszyk pop-up z kodem promocyjnym. Chcesz oferować zniżki ograniczone czasowo? Połącz w pop-upie kody promocyjne z licznikiem czasu, aby stworzyć poczucie pilności.

Od czasu uruchomienia tej funkcjonalności, nasze kody promocyjne zostały wykorzystane już tysiące razy do nagradzania lojalnych klientów, zwiększania konwersji i sprzedaży.

Aktualizacja: w styczniu 2023 uruchomiliśmy kolejne ulepszenie dla naszych kodów promocyjnych – od teraz mogą być one unikalne. Ten rodzaj kodu promocyjnego zapewnia bardziej spersonalizowane doświadczenie i jest idealny do programów lojalnościowych, a ponadto pomaga w kreowaniu poczucia pilności wśród Twoich odbiorców.


Sierpień: nowa integracja z panelem partnerskim

W sierpniu skupiliśmy się budowaniu sieci kontaktów (i możliwościach dodatkowego zarobku).  Uruchomiliśmy nową integrację, która pozwala w prosty sposób polecać GetResponse i zarabiać prowizje partnerskie.

Nowa integracja pozwala na połączenie konta GetResponse z kontem partnerskim, dzięki czemu otrzymujesz dostęp do statystyk, linków partnerskich i innych przydatnych materiałów.

Poza językiem angielskim, panel partnerski jest obecnie dostępny w języku polskim, niemieckim, hiszpańskim i włoskim, co na pewno ucieszy tych użytkowników, którzy nie władają językiem angielskim.


Wrzesień: nasza aplikacja w Shopify Marketplace

Wrzesień był miesiącem triumfu, bo nasza aplikacja została oficjalnie dodana do Shopify Marketplace.

I nie poprzestaliśmy na tym – w ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy i ulepszyliśmy zestaw narzędzi do ecommerce, dzięki czemu masz w jednym miejscu wszystko, czego potrzebujesz do konwersji odwiedzających w klientów.

  • Formularze i pop-upy przyciągają ich uwagę,
  • kody promocyjne przekonują ich zniżkami,
  • dzięki szybkim emailom transakcyjnym pozostają na bieżąco,
  • rekomendacje produktowe proponują im inne produkty, które mogą się im spodobać,
  • zaawansowana segmentacja pozwala na spersonalizowanie ich doświadczenia,
  • powiadomienia web push zachęcają ich do powrotu.

Pomyśl o tym, jak o własnym zespole, który zawsze ciężko pracuje na zwiększaniem sprzedaży. Teraz dostępny w Shopify Marketplace.

👉 Dowiedz się więcej na temat integracji GetResponse i Shopify.


Październik: Web Connect

W październiku postanowiliśmy ułatwić życie naszym użytkownikom i dlatego uruchomiliśmy Web Connect – przydatną funkcjonalność, która za pomocą jednej linijki kodu pozwoli Ci podłączyć wiele narzędzi GetResponse do Twojej strony.

Dzięki Web Connect możesz dodawać formularze, pop-upy, powiadomienia web push i wiele więcej do Twojej strony, co zwiększy konwersję i sprzedaż.

Jedną z kluczowych zalet Web Connect jest to, że pozwala na personalizację komunikacji z odwiedzającymi Twoją stronę poprzez targeting na podstawie ich zachowania.

Możesz na przykład dotrzeć do osób, które odwiedziły konkretny URL i zaoferować im spersonalizowaną komunikację, pokazywać różne formularze i pop-upy różnym grupom odbiorców lub wysyłać spersonalizowane powiadomienia web push do osób, które porzuciły swój koszyk. Web Connect pozwala również na upselling produktów za pomocą automatycznej komunikacji wysyłanej po dokonaniu zakupu.

👉 Dowiedz się więcej na temat Web Connect.


Listopad: grupy odbiorców reklam

W listopadzie wprowadziliśmy grupy odbiorców, dzięki którym Twoje Google Ads będą bardziej precyzyjne – ta funkcja pozwala na skupienie się lub wyłączenie danego segmentu osób, co przekłada się na obniżenie kosztów reklamy i skuteczniejsze kampanie.

Dodaliśmy również nowy sposób tworzenia Google Ads – reklamy skupiające się na Twoim celu. Dzięki tej funkcji możesz tworzyć reklamy dostosowane do Twoich potrzeb i mieć pewność, że dotrą do odpowiednich odbiorców.

Jesteśmy dumni z tego, że GetResponse jest jednym z pierwszych partnerów w Unii Europejskiej, którzy oferują tę integrację i cieszymy się, obserwując jaki wpływ ma na kampanie reklamowe naszych klientów. Grupy odbiorców pozwolą Ci na tworzenie skuteczniejszych reklam i zwiększenie konwersji.

Warte wspomnienia: raporty o testach A/B

Teraz możesz dokładnie zobaczyć, gdzie klikają Twoi subskrybenci dzięki dedykowanej mapie kliknięć dla każdego wariantu.

Porównuj kluczowe wskaźniki pomiędzy wariantami i zobacz, kto otworzył lub kliknął dany wariant. Dodatkowo, możesz pobrać kompletny raport na swój komputer w celu dalszej analizy wyników. Raporty o testach A/B umożliwiają Ci lepsze zrozumienie zachowania Twoich subskrybentów i pozwalają Ci optymalizować Twoje kampanie email tak, aby Twoje wyniki były coraz lepsze.

👉 Dowiedz się więcej o testach A/B w GetResponse.


Grudzień: nowe szablony, własne domeny wysyłkowe, aktualizacja czatów

Grudzień był pracowitym miesiącem w GetResponse – opublikowaliśmy 38 nowych szablonów email, umożliwiliśmy tworzenie adresu email na własnej domenie i zaktualizowaliśmy Czaty.

Zaprojektowaliśmy 38 szablonów, aby pomóc użytkownikom w prosty sposób tworzyć profesjonalne wiadomości. Mają wiele stylów i są przeznaczone dla wielu branż, począwszy od ecommerce po zaproszenia na eventy i są konfigurowalne, więc możesz je w pełni dostosować do siebie.

Czaty były aktualizowane na przestrzeni ostatniego roku i poszerzyły się o:

  • możliwość dodania kontaktu do konkretnej listy przez czat,
  • nowe powiadomienia dźwiękowe,
  • więcej statystyk,
  • powiadomienia email o nowych rozmowach
  • możliwość dodania gościa czatu jako subskrybenta listy w GetResponse.

Ponadto dodaliśmy opcję wyświetlania obowiązkowego formularza zapisu przed wysłaniem pierwszej wiadomości, co pozwala użytkownikom pozyskać dane klienta przed rozpoczęciem rozmowy. Zintegrowaliśmy też czaty z polami zgody i wprowadziliśmy wyzwalacze “otwórz czat”, które automatycznie otwierają okienko czatu na stronie po określonym czasie lub po jej przewinięciu.

Umożliwiliśmy również utworzenie adresu email na własnej domenie – pomaga to w przekierowaniu Twoich emaili do głównej skrzynki odbiorczej, uwierzytelnieniu Twojego adresu przez DKIM, DMARC i SPF, zwiększa zaufanie do Twojej marki i promuje jej świadomość oraz sprawia, że emaile wyglądają profesjonalnie.

Zapowiedź 2023

W 2023 r. będziemy skupiać się na optymalizacji kluczowych rozwiązań GetResponse, które pomogą Ci w skuteczniejszej komunikacji (chcemy, aby Twoi odbiorcy byli zaangażowani w treści, które im prezentujesz) i zwiększeniu Twojej widoczności w sieci (co przekłada się bezpośrednio na napływ odbiorców) tak, aby Twój lejek marketingowy był zawsze zapełniony.

Czego możesz się spodziewać w 2023?

Nie możemy zdradzić wszystkiego, ale jesteśmy podekscytowani tym, co mamy w planach i chcemy uchylić rąbka tajemnicy.

  • Nowoczesna technologia AI do tworzenia emaili, oparta na wysoce konwertujących treściach. Wielokrotnie słyszeliśmy od klientów i marketerów, że pisanie emaili jest jednym z najbardziej czasochłonnych i trudnych zadań. Twoje wyniki email marketingowe zwiększą się, tak jak i Twoja produktywność, gdy skorzystasz ze sztucznej inteligencji. Ubiegły rok potwierdził, że obecnie króluje AI i będzie ona miała bezpośredni wpływ na przyszłość online marketingu.
  • Kompletny, ale prosty nowy interfejs do dodawania i zarządzania kontaktami, który ułatwi Ci budowanie bazy i personalizację komunikacji. To ulepszenie pozwoli Ci na tworzenie bardzo szczegółowych segmentów i wysoce ukierunkowanych grup odbiorców, co przełoży się na zwiększenie zaangażowania.
GetResponse contact and email segmentation preview.
  • Jeszcze więcej wyzwalaczy w marketing automation, które uruchamiają emaile, pop-upy i wiele więcej na podstawie akcji (lub ich braku) podejmowanych przez Twoich subskrybentów i odwiedzających Twoją stronę lub sklep. Oznacza to więcej możliwości do automatycznego nawiązania kontaktu z Twoimi odbiorcami i personalizacji doświadczenia klienta. (A jak wiemy, nie ma lepszego sposobu na zwiększenie konwersji! Nasze dane pokazują, że wiadomości z wyzwalacza mają o wiele wyższy wskaźnik otwarcia i kliknięć w porównaniu do zwykłych kampanii email – odpowiednio o 36% i 15%, w porównaniu do 20% wskaźnika otwarć zwykłego newslettera i 12% wskaźnika klikalności).

Dodatkowo: Szukasz nowych sposobów na nawiązanie relacji z odbiorcami w 2023? Pobierz Planer Marketera 2023, aby odkryć nowe możliwości, planować kampanie i komunikację z Twoimi klientami w tym roku.

  • Pracujemy również nad dodaniem nowych integracji ecommerce i narzędzi do sprzedaży, które sprawią, że promowanie Twoich ofert ecommerce będzie jeszcze płynniejsze i wydajniejsze. Pozwoli Ci to na optymalizację procesów marketingowych i sprzedażowych, co zwiększy Twój przychód.

  • I jako ostatnie (ale równie ważne) – zamierzamy wdrożyć jeszcze więcej rozwiązań do naszej aplikacji mobilnej GetResponse, aby ułatwić Ci monitorowanie Twoich kampanii, nanoszenie poprawek, lepiej reagować na potrzeby odbiorców i dostosowywać się do ich potrzeb i preferencji, niezależnie od tego, gdzie jesteś. (Koniecznie pobierz naszą aplikację na iOS lub Android, jeśli jeszcze jej nie masz!)

Zobaczmy, co osiągnęliśmy i zerknijmy na to, co czeka nas w przyszłości

Niezwykła podróż, jaką był rok 2022 dobiegła końca i jesteśmy dumni z rozwoju platformy GetResponse. Rozwijamy się, aby wspierać rozwój firm naszych klientów.

Zaopatrzyliśmy naszych klientów (jest Was ponad 100 tys.!) w niezbędne narzędzia do nawiązywania i utrzymywania relacji z odbiorcami, co przyniosło niesamowite wyniki:

  • ponad 700 mln emaili dostarczonych każdego tygodnia
  • ponad 1 mln nowych leadów pozyskanych każdego miesiąca
  • tysiące transakcji przetworzonych każdego dnia

Dzięki GetResponse wiele osób odniosło sukces – a teraz chętnie podzielą się z Wami swoimi historiami. Przeczytaj historie naszych klientów i zobacz, w jaki sposób przyczyniliśmy się do realizacji celów biznesowych firm takich, jak Twoja.

Jednak nie spoczywamy na laurach – przed nami wiele pracy! Zdajemy sobie sprawę, że technologia wciąż postępuje i zobowiązujemy się do pozostania jeden krok przed nią.

Jesteśmy podekscytowani tym, co przyniesie 2023 rok i pewni, że nowe rozwiązania, nad którymi pracujemy pozwolą użytkownikom przejść na jeszcze wyższy poziom. Oferujemy nie tylko narzędzia – GetResponse pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i sprawi, że Twój biznes rozkwitnie.

To nasza wspólna przygoda i nie możemy się doczekać jej dalszych etapów!

Dziękujemy, że jesteś z nami!

A jeśli jeszcze nie masz konta, to nie zwlekaj dłużej! Dołącz już dziś i rozpocznij podróż, której celem jest sukces. Załóż darmowe konto GetResponse i przekonaj się jak nasze rozwiązania mogą długofalowo pomóc Twojej firmie.


Przemek Dębski
Przemek Dębski
Marketing Lead – Poland w GetResponse. Człowiek-orkiestra, spinający klamrą działania marketingowe GetResponse na rynku polskim. Od planowania budżetu, poprzez budowę i pielęgnację relacji z partnerami biznesowymi, aż po proofreading treści i wysyłkę emaili – daje z siebie wszystko, aby to, co robi, było jak najlepszej jakości. Związany z GetResponse od 2016 r., zaczynał jako specjalista ds. edukacji klientów, a w marketingu znalazł się dzięki szczęśliwemu przypadkowi. Prywatnie człowiek wielu pasji, ze szczególnym uwielbieniem dla muzyki w każdej postaci. Z wykształcenia anglista, który nie znosi anglicyzmów w języku polskim.
Share