Kampania świąteczna – czy już czas?
autor: Natalia Paczóska ostatnia aktualizacja 0

Kampania świąteczna – czy już czas?

Tak, to już ten moment! Najgorętszy czas w roku właśnie nadchodzi.


Czy masz już przygotowaną kampanię świąteczną? Niektórzy marketerzy już opublikowali swoje świąteczne oferty, ale czy aby nie za wcześnie? Aby pomóc Ci przygotować się do gorączki świątecznej rozpoczynamy serię wpisów poświęconych promocji w tym okresie czasu.

Zaangażuj odbiorców

Pamiętaj, że Ty też jesteś konsumentem. Czy nie jesteś znudzony sztampowymi tematami wiadomości w Twojej skrzynce odbiorczej? Takimi jak:

  • Darmowa dostawa w święta
  • Najlepsza oferta świąteczna
  • Pakiety świąteczne w super cenach

Zrób krok naprzód i zaangażuj subskrybentów zaczynając od atrakcyjnego tematu wiadomości. Czy znane są Ci zasady grywalizacji? Email jest świetnym polem do gry. Skonstruuj temat, który spowoduje, że każdy odbiorca będzie chciał otworzyć Twoją wiadomość.

 

 

Staraj się używać zwrotów, które będą namawiały odbiorców do wykonania określonego działania lub wyzwalały emocje, np.:

  • Spełnij marzenia swoich najbliższych. Zobacz jak wygląda idealny prezent.
  • Postaw na ciepło i serdeczność. Pamiętaj, że cena nie określa wartości prezentu.

Następnie zajmij się udoskonaleniem call-to-action (CTA) Czerwone i zielone przyciski działają, ale co z tekstem?  Czy nie warto spróbować czegoś innego niż standardowe “kup teraz” i “zobacz więcej”? Oczywiście!
Zamiast standardowego tekstu CTA, spróbój zastosować jeden z poniższych:

  • Zażycz sobie od Świętego Mikołaja
  • Złap okazję TERAZ!
  • Dodaj do listy zakupów

Dawaj, żeby otrzymać. Benefity łączą.

Ze wszystkich świątecznych emaili subskrybenci wybierają tylko te, które oferują coś więcej niż informacje o produkcie i jego cenie.

Darmowa dostawa, dodatkowe zniżki, promocje łączone to świetne  elementy gry, którymi możesz przykuć uwagę odbiorców.

Pamiętaj, że święta to nie tylko czas sprzedaży, to także okres wzmacniania relacji. Pokaż klientom, że się o nich troszczysz, a oni okażą Ci swoje docenianie, nie tylko dokonując zakupów, ale także dobrą opinią i lojalnością w kolejnych latach.

Masz już angażującą treść i wymierne korzyści zachęcające klientów, więc czas na wysyłkę!

3 . . .  2 . . .  1 . . .

Zaraz, zaraz poczekaj! Może i wygląda na to, że wszystko masz już gotowe, ale to jeszcze nie jest moment na wysyłkę.

Nie zrób false startu

W osatnim poradniku Emarsys Emarketing Systems można przeczytać, że niektórzy marketerzy zaczynają kampanie świąteczne już na 3 do 6 miesięcy przez Świętami.

Czy to nie przesada? Zatem jaki jest najlepszy czas na wysłanie oferty świątecznej?

Większość ofert jest wysyłanych na 2-4 tygodni przed świętami. To z pewnością czas największego natężenia w skrzynce odbiorczej subskrybentów. Jeśli jednak odpowiednio przygotowałeś treść i kreację maila to nie musisz się obawiać, że klienci nie zauważą Twojej wiadomości.

Najlepiej jest zrealizować wysyłkę z jedno lub dwutygodniowym wyprzedzeniem. Tym sposobem, będziesz w stanie dostarczyć każde zamówienie na czas, unikając stresujących deadlinów.

Statystyki pokazują, że 59% przedsiębiorców wysyła maile 2-4 tygodni przed świętami, a 21% z nich wysyła je tylko na tydzień przed.

Zatem nie śpiesz się. Miej pewność, że wszystko jest odpowiednio przygotowane, ciekawa treść i atrakcyjna grafika. Nie ma czasu na błędy, być może nie będziesz miał drugiej szansy na zaprezentowanie oferty swoim klientom.

W kolejnej sekcji porad świątecznych poruszymy temat atrakcyjnych treści i kreatywnych kreacji.

 

Zaglądaj na naszego bloga, a dowiesz się jak opakować świąteczny email…