15 powodów, aby korzystać z marketing automation [Darmowy poradnik]
autor: Jeff Bullas ostatnia aktualizacja 0

15 powodów, aby korzystać z marketing automation [Darmowy poradnik]

Współcześni marketerzy zmagają się z wieloma wyzwaniami, o których ich poprzednikom nawet się nie śniło. W dobie Internetu coraz trudniej jest znaleźć i pozyskać idealnego klienta, a marka musi stawać na wysokości zadania. Oznacza to, że musimy posiadać umiejętności, które wcześniej nie były nam potrzebne.

Specjaliści od marketingu powinni być jednocześnie geniuszami kreatywności, mistrzami planowania i badaczami danych. Nie starczy dnia, by to wszystko pogodzić – a przynajmniej nie bez pomocy. Na ratunek przychodzi automatyzacja marketingu.

Wielu twierdzi, że marketing łączy w sobie sztukę i naukę. To właśnie automatyzacja wprowadza naukę do marketingu.

Oprogramowanie do marketing automation pozwala analizować i dopasować działania marketingowe do potrzeb użytkowników. Jego głównym zadaniem jest zadbanie o wszelkie „przyziemne” czynności, z którymi komputer radzi sobie lepiej i szybciej. Planowanie komunikacji w mediach społecznościowych, organizacja autoresponderów, analiza słów kluczowych czy śledzenie statystyk – wszystko to może robić maszyna.

Ponadto, dzięki automatyzacji marketingu zbierzesz mnóstwo danych, które pomogą Ci:

  • Ocenić, jak sobie radzisz na tle konkurencji,
  • Odkryć, jakie treści podobają się odbiorcom, są dla nich wartościowe i chętnie udostępniane innym,
  • Przewidzieć, kiedy lead zostanie przekształcony w klienta,
  • Ukierunkować kreatywność Twojego zespołu marketingowego,
  • Zrozumieć, jak działania marketingowe wpływają na zyski firmy.

Oprogramowanie to również dodatkowe ręce do pracy. Ręce, które nie potrzebują odpoczynku, by zbierać statystyki, wysyłać emaile, zamieszczać posty w mediach społecznościowych itd.

O tym wszystkim (i nie tylko!) przeczytasz w poradniku „15 powodów, aby korzystać z marketing automation” Jeffa Bullasa – znanego blogera, autora książek i jednego z najbardziej wpływowych ekspertów od social media. W świecie, którym rządzi zasada „bądź innowacyjny albo zgiń” (lub, co gorsza – zostań zapomniany), rady Bullasa okazują się nieocenione. Dzięki nim dowiesz się, w jaki sposób automatyzacja marketingu pomaga firmom rozwijać się, docierać do odpowiednich klientów i wykazywać zwrot z inwestycji.

Jeśli zajmujesz się marketingiem lub prowadzisz firmę – musisz przeczytać ten poradnik. Nie wiesz, czy automatyzacja marketingu jest dla Ciebie? Tutaj znajdziesz odpowiedź. Chcesz przekonać swojego szefa, że automatyzacja to doskonałe rozwiązanie? To lektura dla Ciebie.

Pobierz egzemplarz poradnika i poznaj 15 powodów, by korzystać z marketing automation!

 

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić