Czym są zgłoszenia spamu?

Zgłoszenia spamu to wiadomości oznaczone przez odbiorcę jako spam.

Jak sprawdzić współczynnik zgłoszeń spamu?

Współczynnik zgłoszeń spamu pokazuje procent odbiorców, jaki oznaczył Twoją wiadomość jako spam. Osoby te są automatycznie usuwane ze wszystkich Twoich list, a ich adres email zostaje ukryty ze względu na naszą Politykę prywatności. Aby sprawdzić współczynnik zgłoszeń spamu:

  1. Przejdź do menu Raporty.
Raporty.
  1. Wybierz Raporty newsletterów lub Raporty autoresponderów w zależności od tego, jaką wiadomość chcesz sprawdzić.
Wybór raportów.
  1. Po przejściu do Raporty newsletterów lub Raporty autoresponderów wybierz powiązaną listę.
Powiązana lista.
  1. Wybierz zakres dat.
Ramy czasowe.
  1. Wybierz wiadomość lub wiadomości, które chcesz sprawdzić.
Wiadomości.

Aby sprawdzić współczynnik zgłoszeń spamu dla konkretnej wiadomości:

  1. Na stronie Raporty newsletterów lub Raporty autoresponderów przewiń stronę do sekcji Wysłane newslettery lub Wysłane autorespondery i kliknij nazwę wiadomości, którą chcesz sprawdzić.
Wysłane newslettery.
  1. Kliknij Zgłoszenia spamu, aby sprawdzić Współczynnik zgłoszeń spamu i Wynik spam testu.
Zgłoszenia spamu.
  • Współczynnik zgłoszeń spamu pokazuje, ile osób oznaczyło Twoją wiadomość jako spam.
  • Wynik spam testu pokazuje prawdopodobieństwo, z jakim Twoja wiadomość może zostać oznaczona jako spam.

Jak poprawić wysoki współczynnik zgłoszeń spamu?

Najlepszym sposobem na uniknięcie wysokiego współczynniku zgłoszeń spamu jest przestrzeganie najlepszych praktyk email marketingu. Poniżej przedstawiamy wskazówki, jak zmniejszyć współczynnik zgłoszeń spamu:

  • Aby zwiększyć zaangażowanie Twoich odbiorów, używaj tego samego brandingu na wszystkich swoich stronach. Dodaj logo w nagłówkach Twoich wiadomości, używaj tej samej palety kolorów i wysyłaj wiadomości, używając profesjonalnego adresu email nadawcy na Twojej własnej domenie i z podpisem DKIM.
  • Upewnij się, że proces wypisania się z listy jest wystarczająco przejrzysty. Bardzo dobrym pomysłem jest użycie dodatkowego przycisku wypisania się z listy na górze wiadomości.
  • Nie używaj mylących tematów wiadomości, aby zmusić Twoich odbiorców do otwarcia wiadomości.
  • Upewnij się, że Twoje wiadomości zawierają treści, na otrzymywanie których zapisali się subskrybenci. Jeśli zapisali się do Twojej listy, aby otrzymywać informacje na temat fotografii, tego typu treści im wysyłaj.
  • Podziel listę kontaktów na segmenty w zależności od ich zainteresowania i zaangażowania. Aby dowiedzieć się więcej o segmentach, sprawdź artykuł na ten temat.
  • Dobrym pomysłem jest czyszczenie listy kontaktów co 60-90 dni. Odbiorcy, którzy w tym okresie nie otworzyli żadnej Twojej wiadomości powinny zostać usunięci.

Mam wysoki współczynnik współczynnik zgłoszeń spamu

Jeśli Twój współczynnik zgłoszeń spamu wzrósł, skontaktuj się z Działem Audytu, wysyłając wiadomość z zakładki Moje zapytania.

Aby wysłać wiadomość do Działu Audytu:

  1. Kliknij Wyślij nową wiadomość.
  2. Wybierz Dział Audytu z menu Wybierz kategorię swojego pytania.
  3. Wypełnij pola Temat i Opisz swoją sprawę bardziej szczegółowo.
  4. (Opcjonalnie) załącz pliki.
  5. Kliknij Wyślij.
Panel statystyk legacy

Powyższy artykuł nawiązuje do nowego panelu statystyk w GetResponse. Sekcja poniżej opisuje poprzednią wersję panelu.

Aby aktywować nowe Raporty, przejdź do strony głównej > Raporty > kliknij Kliknij tutaj.

Kliknij tutaj.

Jak przejść do panelu statystyk GetResponse?

  1. Przejdź do strony głównej i kliknij Raporty.
Raporty.
  1. Wybierz typ wiadomości, którą chcesz sprawdzić.
typy wiadomości.
  1. Określ ramy czasowe.
Ramy czasowe.
  1. Wybierz powiązaną listę.
Powiązana lista.
  1. Wybierz wiadomość.
Wybór wiadomości.
  1. Po wybraniu wiadomości zobaczysz jej ogólne statystyki. Kliknij odpowiednią zakładkę, aby poznać jej szczegóły (1).
Szczegóły statystyk.

Statystyki podzielone są na dwie części, Podsumowanie i Unikalne (2). Zakładka Podsumowanie wyświetla wszystkie otwarcia każdego z subskrybentów danej wiadomości. Zarówno wielokrotne otwarcie danej wiadomości jak i otwarcia wiadomości przekazanej dalej są w tej zakładce podliczone. Unikalne statystyki wyświetlają tylko unikalne otwarcia wiadomości. Na takiej samej zasadzie GetResponse wyświetla statystyki Kliknięć i Unikalnych kliknięć w zakładce Kliknięte.