Jak rozmawiać z kobietami… w social media
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Jak rozmawiać z kobietami… w social media

Media społecznościowe stały się integralną częścią życia kobiet we wszystkich częściach świata.

Spotkamy w nich wszystkie przedstawicielki kobiecego świata: businesswoman, uczennice i studentki, matki dzieci w każdym wieku, wielbicielki sportu i rękodzieła. Zobacz, jak dzięki temu dowiedzieć się więcej o swoich konsumentkach, rozmawiać z nimi i budować zaufanie do twojej marki.

.Dawno, dawno temu komputery i Internet były domeną mężczyzn. Nie wnikajmy teraz, dlaczego tak było, ważniejsze, że to już odległa przeszłość. Jak wynika z danych Finances Online, panie dogoniły panów i zajęły ważną pozycję w świecie mediów społecznościowych, na niektórych portalach przewyższając liczebnością mężczyzn. Korzystają z social media częściej i w bardziej zróżnicowany sposób. Co ciekawe, częściej niż mężczyźni wykorzystują do tego smartfony i tablety.

Rozmawiają, polecają, dyskutują

Kluczową dla ciebie informacją będzie jednak fakt, że kobiety chętnie wchodzą w interakcje z markami na social media. To stwarza ci niepowtarzalną okazję do zdobycia cennych informacji o potencjalnych klientkach… od nich samych. Mogą ci powiedzieć bardzo wiele, bo ufają informacjom z mediów społecznościowych, zostawiają tam swoje opinie, angażują się w dyskusje na temat produktów i usług.

women with smartphone

 

Komunikacja – co warto wiedzieć?

Siłą komunikacji kobiet w social media jest rekomendacja. Kobiety uwielbiają udzielać rad i z nich korzystać, często się nimi sugerują. Czy muszę dodawać, że na podstawie rekomendacji w Internecie decydują o tym, co znajdzie się na ich liście zakupów? Sprawą, o której marki często zapominają jest fakt, że choć mężczyźni częściej zarabiają więcej i utrzymują rodziny, to kobiety podejmują zdecydowaną większość decyzji zakupowych. Naucz się mówić ich językiem w social media, a twoja marka na pewno na tym skorzysta. Jak to zrobić?

  • Dopracowana komunikacja wizualna to klucz do sukcesu. Fotografuj i filmuj swoje produkty, ale też zachęcaj użytkowniczki do przesyłania własnych zdjęć i video. Autorskie materiały od klientów to obecnie najbardziej ceniony rodzaj treści w content marketingu.
  • Bądź blisko, reaguj, słuchaj. Dobra komunikacja w social media to taka, która nie dystansuje się od użytkowników, ale zbliża do nich. Odpisuj szybko na komentarze, odpowiadaj konkretnie, ale zrozumiale. Każda rozmowa z klientką w social media to darmowy insight, który możesz wykorzystać do budowania dalszej strategii promocji twojej marki.
  • Opowiadaj historie, nie przytłaczaj suchymi faktami i liczbami. 70% matek podejmuje decyzje zakupowe na podstawie rekomendacji i historii, które pojawiają się w mediach społecznościowych. To przemawia do ich wyobraźni zdecydowanie bardziej niż statystyki.
  • Nie sugeruj się stereotypami. Kobiece social media to nie tylko róż, sukienki i serduszka!

Te wskazówki pomogą ci obrać właściwy kierunek komunikacji w social media – wybór kanałów należy do ciebie. Przybliżę ci dwa, nieco mniej oczywiste niż Facebook, które warte są twojej uwagi. Każde z nich ma specyficzną atmosferę, sposób prezentacji treści i język komunikacji.

Blogi

Kiedy zaczniesz zwiedzać kobiecą blogosferę, przekonasz się, jak bardzo kobiety uwielbiają opowiadać. O swoich pasjach, codzienności, pracy, o tym, co uważają za ważne także dla innych kobiet. Ulubione tematy blogów to:

  • kulinaria: przepisy, pomysły na dekoracje stołu, diety, kultura jedzenia.
  • moda: codzienne stylizacje (OOTD – outfit of the day), porady i wskazówki, pomysły na przeróbki (DIY).
  • uroda: testy i recenzje kosmetyków, makijaże i zabiegi pielęgnacyjne krok po kroku, prezentacja odcieni kosmetyków kolorowych (swatches).
  • zdrowie i fitness: programy ćwiczeń, obserwacja i porównanie efektów odchudzania, porady dietetyczne i trenerskie.
  • rodzicielstwo: rozwój dziecka, recenzje i testy produktów dla rodziców i dzieci, porady, codzienne opowieści z życia matki i dziecka.
  • lifestyle, czyli wszystko, co powyżej z dodatkiem wpisów w formie felietonów komentujących aktualne wydarzenia, relacje międzyludzkie i wszystkie inne przemyślenia, które autorka zdecyduje się zamieścić w swojej internetowej przestrzeni…
8.45 mobile search

Wiodące blogi cieszą się ogromną popularnością, np. blog Segritta.pl odwiedza miesięcznie prawie 70 tys. użytkowników. Możesz mieć pewność, że jeśli jakiś produkt pojawia się na blogu z zaangażowaną społecznością czytelniczek, zainteresowanie nim natychmiastowo wzrośnie. Jak to zrobić? Oczywiście możemy liczyć po cichu na to, że blogerka w pewnym momencie sama zainteresuje się naszym produktem i napisze, jak zmienił on jej życie na lepsze, ale są skuteczniejsze strategie działania :). Co możesz zaproponować jako marka:

  • recenzję przesłanego produktu na zasadzie barteru lub z dodatkowym wynagrodzeniem,
  •  artykuł sponsorowany,
  • konkurs z nagrodami od twojej marki,
  • wykupienie przestrzeni reklamowej na blogu lub w newsletterze,
  • niestandardowe formy promocji – np. zaproszenie blogerki do udziału w kampanii realizowanej w ramach innego medium, np. w prasie lub na Facebooku.

Jeżeli decydujesz się na współpracę z blogerkami, pamiętaj o trzech punktach widzenia: blogerki, marki i czytelników. Promocja ma sens jedynie wtedy, kiedy wszyscy są zadowoleni z jej warunków i sposobu realizacji. Zadbaj o przejrzyste zasady i szacunek dla autorki oraz czytelniczek.

.

Pinterest

Idea tego serwisu jest równie prosta, co genialna. To wirtualna tablica korkowa, do której przypinasz wszystko, co ci się podoba: miejsca, infografiki, artykuły, zdjęcia, video. Wszystko, co znajdziesz w Internecie i zrobi na tobie wrażenie. Przypinasz materiały do grupowanych tematycznie tablic, dzieląc się z innymi użytkownikami.

Co ważne, Pinterest stał się przestrzenią zdominowaną przez kobiety (33% kobiet, 8% mężczyzn). Największą popularnością cieszą się treści związane ze ślubem (dekoracje sali weselnej, suknie, makijaże, fryzury) i przepisy – jedynie blogi wyprzedzają Pinterest w kategorii inspiracji kulinarnych.

Dodatkowo Pinterest pozwala ci zaprezentować swoją markę od innej strony niż w pozostałych kanałach social media. Nie musisz zamieszczać tam tylko swoich autorskich treści – możesz śmiało czerpać z zasobów Internetu. Zamieszczaj to, co dla twoich klientek może być inspirujące, piękne, intrygujące, co reprezentuje ich sposób patrzenia na świat. A także to, co pomoże im w decyzjach zakupowych:

  • kupony zniżkowe,
  • pomysły na wykorzystanie twoich produktów,
  • zdjęcia i video prezentujące produkty, do których można przejść jednym kliknięciem.
woman shopping with a smartphone

Kobiecy świat w social media to barwne miejsce pełne inspiracji i prawdziwych historii konsumentek – czy twoja marka już tam jest? Jakie ma doświadczenia?

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.