Po co Ci strona internetowa? 5 powodów, dla których warto mieć stronę.

6 min
Zaktualizowano:

Wydaje się, że to media społecznościowe rządzą Internetem. Dlaczego więc firmom potrzebne są strony internetowe? Czy nie wystarczy profil firmowy w social media? Niestety, nie wystarczy. Strona internetowa jest zdecydowanie potrzebna.

Nasuwa się zatem pytanie: “Po co mi strona internetowa?”

Zgodnie z badaniami realizowanymi przed pandemią, 70-80% osób przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdza informacje o firmie w Internecie. Taka weryfikacja zwykle zaczyna się właśnie na stronie internetowej – ludzie szukają, co dana firma posiada w swojej ofercie, gdzie się znajduje, jaka jest jej historia itp.

W erze rozwiązań cyfrowych wszyscy oczekujemy, że firmy będą obecne także w Internecie. Ponadto, ostatni rok przyniósł wiele zmian. Od firm zaczęto wymagać wyraźniejszej obecności w sieci, a posiadanie własnej strony internetowej stało się jeszcze bardziej istotne.

Istnieje wiele sposobów na stawianie pierwszych kroków w tworzeniu swojej obecności w Internecie, np. stworzenie strony na Facebooku lub strony biznesowej w Google. Mimo to, jedynym rozwiązaniem, które daje Ci całkowitą kontrolę nad prezentacją Twojej marki i tym, w jaki sposób przemawia ona do klientów, jest posiadanie własnej strony internetowej. 

Oto pięć najważniejszych powodów, dla których warto mieć stronę internetową.  

1. Strona internetowa dodaje profesjonalizmu marce i wzbudza zaufanie

Większość ludzi nie ufa firmom, które nie mają dobrej strony internetowej.

Pamiętaj, że każdy może z łatwością stworzyć stronę na Facebooku lub konto na Instagramie z fałszywymi danymi czy Twoim nazwiskiem.

Po co więc potrzebna jest Ci strona internetowa?

Profesjonalna strona biznesowa legitymizuje Twoją firmę w sposób, którego nie podrobią żadne kanały na mediach społecznościowych.

Teraźniejszość i przyszłość firm tkwi w Internecie. Świetna strona WWW to Twój sposób na przyciągnięcie nowych klientów i rozwinięcie działalności. Powyższy szablon strony dostępny jest w Kreatorze stron Getresponse.

Przejrzysta strona, która jest regularnie aktualizowana i pojawia się w wyszukiwarkach, nadaje firmie wiarygodności.

Dzięki posiadaniu strony internetowej potencjalni klienci bardziej Ci zaufają i będą mieli dostęp do wszystkich, niezbędnych informacji w jednym miejscu.

2. Strona internetowa przyniesie Ci więcej klientów i zwiększy liczbę konwersji

Dobrze zoptymalizowane strony mogą pojawić się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google, co zachęci nowych klientów do odwiedzenia witryny.

Istnieje o wiele większa szansa na to, że ktoś się “natknie” na Twoją stronę niż na profil w mediach społecznościowych.

Jeśli zainwestujesz w reklamy Google Ads lub Facebook Ads, możesz skierować ruch prosto na Twoją stronę internetową. Na samej stronie Twoi potencjalni klienci będą mieli wszystkie szczegóły, które pozwolą podjąć im świadomą decyzję. Strony internetowe poszerzają Twój zasięg i nieustannie Cię promują.

3. Strona internetowa pozwala na pełną kontrolę nad treściami

Na ten powód można spojrzeć z dwóch stron. Pierwsza perspektywa to swoboda ekspresji na Twojej stronie internetowej. Nie możesz do tego samego stopnia dopasować swojej obecności w mediach społecznościowych. Wszystkie Twoje materiały muszą być stworzone w wyznaczonych formatach. Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić, to strona internetowa jest rozwiązaniem dla Ciebie.

Całkowita swoboda w projektowaniu umożliwia Ci zaprezentowanie marki w indywidualny sposób, a także ukazanie jej głosu i osobowości – w sposób, który najbardziej Ci odpowiada.

Wybrane szablony, dostępne w Kreatorze stron GetResponse.

Nie tyczy się to wyłącznie grafik i layoutu. To Ty zdecydujesz, gdzie umieścisz konkretne informacje na stronie. Ponadto, jeżeli możesz pochwalić się ciekawymi (i wiarygodnymi!) recenzjami swoich produktów, filmami wideo oraz innymi materiałami, które warto zaprezentować, to strona internetowa będzie idealnym miejscem do ich pokazania.

Innym aspektem “pełnej kontroli” jest fakt, że strona internetowa to medium, które należy tylko do Ciebie. Nie musisz śledzić wszystkich zmieniających się zasad platform społecznościowych, a przecież kolejne platformy pojawiają się i znikają (pamiętacie jeszcze MySpace?). Dodatkowo, każdy internauta może wejść w interakcję z Twoją stroną, nie musząc tworzyć żadnego konta.

4. Strona internetowa to centrum wszystkich działań marketingowych

Strona internetowa może być pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci wejdą z Tobą w interakcję i poznają Twoją firmę.

To może też być ostatnia część ich podróży na drodze do zakupu. Twoi odbiorcy mogli trafić na stronę z wiadomości email, z reklamy na Facebooku lub z postu na Instagramie.

A może odwiedzą Twoją stronę w celu zapisania się na Twój newsletter?

Jest jeszcze jedna opcja – ktoś, kto jechał nieopodal Twojego biura może kliknąć w pinezkę na Google Maps, która przekieruje taką osobę na Twoją stronę z cennikiem lub kartą dań.

Potencjalny odbiorca mógł też przepisać Twój adres URL do przeglądarki z papierowej wizytówki. A może po obejrzeniu filmiku na YouTube ktoś kliknął w “link z opisu”, aby otrzymać kod zniżkowy na Twój najnowszy kurs online?

Wszystkie Twoje działania marketingowe – bez względu na to, czy Twoja firma funkcjonuje w sieci czy w zwykłym biurze, powinny zaczynać się i kończyć na wypełnionej rzetelnymi informacjami stronie internetowej.

5.  Stworzenie własnej strony internetowej jest dużo łatwiejsze i tańsze, niż myślisz

Zalety zaletami, ale z pewnością masz pewne obawy. Jeśli uważasz, że do stworzenia profesjonalnej strony internetowej potrzebne jest zatrudnienie eksperta w dziedzinie projektowania stron lub zespołu inżynierów, to… bardzo mi miło potwierdzić, że się mylisz!

Obecnie tworzenie stron internetowych jest znacznie prostsze i nie wymaga umiejętności programowania.  

Taką możliwość oferuje Kreator stron GetResponse.  

Dzięki Kreatorowi możesz wybrać domenę (którą zostanie zarejestrowana i skonfigurowana za Ciebie), wybrać profesjonalny, zoptymalizowany i w pełni responsywny szablon, która pasuje do Twoich potrzeb. Jedyne, czego będziesz potrzebować, to treści na stronę.

Możesz również użyć sztucznej inteligencji do stworzenia swojej strony w kilka minut. Wystarczy, że odpowiesz na kilka prostych pytań na temat Twoich potrzeb, a sztuczna inteligencja stworzy spersonalizowaną stronę WWW dla Ciebie.

Ponadto, możesz stworzyć stronę internetową zintegrowaną ze wszystkimi narzędziami do online marketingu, jakich może potrzebować firma (np. email marketing, autorespondery, marketing automation, lejki do budowy listy, reklamy na Facebooku i Google Ads, czaty na żywo i nie tylko). To pozwoli budować, rozwijać i zarządzać działalnością w Internecie przy użyciu wszystkich niezbędnych narzędzi z poziomu jednego konta.

Gdy już zdecydujesz, w jaki sposób chcesz stworzyć swoją stronę, dostosuj ją do swoich potrzeb, korzystając z zestawu profesjonalnych narzędzi. Wszystko jest ze sobą zintegrowane na jednej, intuicyjnej platformie.

Łatwiej zarządzać kampaniami, gdy wszystko jest ze sobą powiązane, a wspólnym mianownikiem Twoich działań jest strona internetowa. Posiadanie takiej strony jest więc priorytetem i pierwszym krokiem do sukcesu.  

Teraz już wiesz

Mam nadzieję, że powyższe argumenty rozwiały Twoje wątpliwości, jeśli chodzi o stworzenie profesjonalnej strony internetowej dla Twojej firmy.

Jeśli nie masz nawet podstawowej strony internetowej, to tracisz ogromną okazję na budowę wizerunku swojej marki, pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie swojej reputacji w sieci. Im szybciej taką stronę stworzysz, tym więcej klientów zaufa Twojej marce. To bardzo prosty i niedrogi sposób na zwiększenie przychodów, podbudowanie wiarygodności Twojej firmy i zagrzanie miejsca na rynku.

Obejrzyj poniższy film i sprawdź, jak działa Kreator stron GetResponse:

Dowiedz się więcej o Kreatorze stron GetResponse


Ada Durzyńska
Ada Durzyńska
Content Marketing Specialist w GetResponse. Główny edytor anglojęzycznej wersji bloga GetResponse, gdzie od 6 lat analizuje, redaguje i optymalizuje artykuły renomowanych autorów, a także tworzy i publikuje stworzone przez siebie treści. Jest także autorką newslettera, gdzie regularnie dzieli się nowościami i poradnikami ze świata marketingu online, aby wspierać dziesiątki tysięcy marketerów z całego świata w tworzeniu kampanii online. W marketingu najbardziej ceni sobie kreatywność oraz biegnące z duchem czasu rozwiązania. Zainteresowanie sztuką i technologią przekuwa w praktykę, „po godzinach” zdobywając specjalizację z Designu w Biznesie.