Recenzja Jasper AI – czy sztuczna inteligencja może zastąpić copywritera?

9 min
Zaktualizowano:

Jasper, czyli narzędzie wspierające tworzenie treści, to jedno z najbardziej wszechstronnych rozwiązań tego typu. Z jego pomocą możesz przygotować komunikację marketingową, sformatować ją lub poprawić istniejące już treści, tak aby były skuteczne. Ta komplementarność może pomóc Ci znacznie skrócić czas pracy. Sprawdź naszą recenzję!

Czym jest Jasper?

Jasper.ai to narzędzie marketingowe, oparte na sztucznej inteligencji, dzięki któremu można tworzyć treści marketingowe (m.in. artykuły blogowe, posty na media społecznościowe, emaile sprzedażowe czy komunikację na strony internetowe).

Użytkownicy mają do dyspozycji wiele formatów, języków oraz opcji tworzenia treści. Ponadto, user może wybrać jaki charakter ma mieć ton przygotowywanych komunikatów. Jasper.ai zintegrowany jest z wieloma platformami, m.in. Google, czy LinkedIn. Stworzony został przez marketerów dla marketerów. Twórcy skupili się na wąskiej grupie odbiorców i specjalistycznym zastosowaniu, pozycjonując się w takiej kategorii od samego początku. Działanie platformy zostało oparte o imponującą kombinację algorytmów uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego oraz predykcji. Dzięki temu Jasper zbiera dane, przetwarza i analizuje je, a następnie tworzy rekomendacje.

Editor’s note

Czym różni się od innych, podobnych narzędzi?

Według twórców treści tworzone przez inne narzędzia AI brzmią dość ogólnie, pozbawione są indywidualnego tonu. W Jasper możesz przesłać wiele zasobów związanych ze stylem Twojej firmy, aby algorytm mógł tworzyć skuteczne i dopasowane do Twoich potrzeb komunikaty, które doskonale odzwierciedlą jej charakter. Podsumowując, Jasper jest dla Ciebie, jeśli chcesz, aby treści o wysokiej jakości były pisane szybko, za pomocą sztucznej inteligencji oraz które będą zgodne z Twoją marką.

OpenAI

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu?

Jasper – historia

Został założony w 2019 roku przez Jonasa Jaanimagi i Veiko Reijonen. Jonas miał duże doświadczenie w budowaniu i rozwijaniu startupów, a Veiko był doświadczonym przedsiębiorcą technologicznym. Trudno odmówić temu połączeniu potencjału na sukces.

Twórcy dostrzegli okazję do sprostania wyzwaniom, przed którymi stoją marketerzy zarządzający kampaniami reklamowymi (zwłaszcza omnichannelowymi) i wypuścili swój nowatorski produkt w wersji beta. Dwa lata później, w 2021 roku Jasper.ai zebrał 6,5 miliona dolarów w ramach finansowania początkowego na rozwój i ekspansję produktów. Reszta jest historią, jak mawia słynne powiedzenie. Choć ta ma dopiero 2 lata i wygląda na to, że dopiero się rozpoczyna.

Wady i zalety

Zacznijmy od tego, co nam się spodobało oraz co wyróżnia platformę:

  • Intuicyjne i BARDZO łatwe poruszanie się po platformie

Pierwsze punkty Jasper.ai zbiera na wejściu, po kontakcie z przyjemnym designem i naprawdę łatwo przyswajalnym flow platformy. Jako użytkownik nie błądzisz w poszukiwaniu funkcjonalności, bo wszystko jest bardzo przejrzyście zaprojektowane.

Projekty można dzielić na kampanie, a następnie w ramach których dodawać kolejne treści. Wszystko jest uporządkowane, dzięki czemu zachowuje się porządek w działaniach, a praca w platformie jest przyjemnością. To bardzo sprzyja usystematyzowaniu pracy i wspiera patrzenie na kampanie w szerokiej perspektywie.

  • Szablony treści

Przejdźmy do tworzenia pierwszych treści. Pozytywne wrażenie nadal nie znika. Do wyboru dostępne są wbudowane szablony oraz opcja zaimportowania. Następnie użytkownik może doprecyzować styl, przekaz czy grupę docelową, do której chce dotrzeć. A treść? Pojawia się też wręcz błyskawicznie.

  • Rozbudowana baza szablonów

Jasper.ai udostępnia ponad 50 różnych szablonów do tworzenia treści. Od długich treści , takich jak artykuły, notatki prasowe, blogposty, strony produktowe, content na landing page, teksty wspierające SEO; przez posty na social media, od Facebooka po GoogleMyBusiness; aż do opisów stosowanych w sklepach internetowych czy szlifów nakładanych na istniejące teksty. Jakkolwiek chcesz usprawnić swoją pracę, jest duże prawdopodobieństwo, że Jasper Ci w tym pomoże.

  • Uwzględnienie wskazanego stylu marki

Platforma wspiera tworzenie treści oraz Twój brand voice. Możesz zaimportować plik z wytycznymi dla Twojej marki, a Twój prywatny asystent content-marketingowy uwzględni wskazówki w tworzonych treściach. Nie będzie idealnie zaimplementowany, tu nie ma złudzeń. Jednak większość generatorów tekstu ma jeszcze kłopot w nadaniu im odpowiedniego wydźwięku. Nasza rada: staraj się wskazać jak najbardziej precyzyjne cechy dotyczące stylu, jednak nie przesadzaj z ilością.

  • Narzędzie do tworzenia tematów wiadomości

To, co może nie jest tzw. Killer feature, ale zrobiło na nas bardzo dobre wrażenie, to jakość tytułów. Są chwytliwe, trafne i zgodne ze sztuką. I wygenerowane ekspresowo, więc oszczędzasz mnóstwo czasu.

Sprawdź generator tematów od GetResponse –zwiększ wskaźnik otwarć dzięki tematom wygenerowanym przez AI i wyróżnij się w skrzynkach odbiorczych subskrybentów.

  • Zniżka dla non-profit

Jasper oferuje 20% zniżki dla organizacji non-profit.


Choć kibicujemy mocno i z sympatii sami przymykamy oko na pewne mankamenty, nie ma co udawać, że ich nie ma. Przede wszystkim:

  • Wyczucie stylu

Platforma wciąż uczy się tworzyć odpowiedni charakter treści. Nie stanowi to problemu, kiedy zależy Ci na stylu informacyjnym czy bardziej formalnym. Gorzej, gdy prosisz o komunikat w konwencji konwersacyjnej czy humorystycznej. Nie jest idealnie, mogłoby być lepiej, ale dajmy mu czas.

  • Krótki czas trwania okresu próbnego

Krótki okres testowy znosi ryzyko eksploatacji narzędzia za darmo w nadmiernej ilości. Platformy SaaS-owe zawsze mają grono odbiorców, które nie potrzebują z nich korzystać długo i kilkunastodniowy okres próbny w pełni wystarczy na realizację potrzebnych działań. 7-dniowym okresem próbnym twórcy trochę puszczają nam oko mówiąc: “ok, jeśli wpadasz wygenerować kilka rzeczy za darmo, bo są ci akurat jednorazowo potrzebne – czuj się jak w domu i działaj! Jednak w dłuższej symbiozie tego typu nie podziałamy, więc jeśli widzisz, że Twoje zapotrzebowanie jest większe – zapłać”. Co prawda pojawia się opcja wydłużenia okresu testowego, jednak na początku nie jest to jasne i może budzić obawę o to, ile faktycznie sprawdzimy w krótkim czasie, pomiędzy jednym taskiem, a drugim.

  • Opcja płatności za rok z góry ustawiona jako domyślna

Pozostając przy temacie płatności: warto 2 razy przyjrzeć się kwocie wskazanej do uiszczenia, gdy podajesz numer karty. Twórcy Jaspera w “ustawieniach domyślnych” płatności wybrali opcję opłaty za rok z góry. Uważnie sprawdź, jak wysoka będzie kwota ściągnięta z Twojego konta, kiedy zakończysz bezpłatne testowanie.

  • Brak czatu jako opcji wsparcia technicznego dla wszystkich

I ten element, nie ukrywamy, zaskoczył nas bardzo! Wydawałoby się, że w 2023 czat to podstawa. Tymczasem twórcy Jasper nie zdecydowali się na wdrożenie takiego rozwiązania. Czat jako wsparcie jest dostępny tylko w wersji płatnej – i nie każdej. Więcej o tym przeczytasz poniżej.

Z całą pewnością moglibyśmy wydłużyć listę walorów i mankamentów Jaspera, jednak nie chodzi o to, by za wszelką cenę punktować wady tej sztucznej inteligencji. Ostatecznie, to wciąż świetne rozwiązanie. Po prostu pewne czynniki warto mieć na uwadze, gdy zaczyna się na nim pracować.

Ile kosztuje Jasper?

Jasper jest jednym z tych narzędzi, które nie odstraszają swoją ceną, a wręcz przeciwnie.

Cennik podzielono na 3 różne plany:

  • Creator
  • Team
  • Business
  • Creator, to koszt $39/miesięcznie około (157 zł) (przy subskrypcji rocznej) i w naszej opinii jest to koszt, który freelancer zajmujący się pisaniem może ponieść bez uszczerbku dla swoich zarobków. A wręcz przeciwnie – taka inwestycja szybko może się zwrócić.

    Użytkownik otrzymuje dostęp do generatora tekstów i obrazów, wspomnianych już szablonów i dokumentów, brand voice, możliwość przesłania 50 materiałów dotyczących marki, dostęp do narzędzi SEO i rozszerzenia Jasper do przeglądarki Chorme lub Edge.
  • Dostęp do wersji Team, przy płatności rocznej, to koszt $99 (około 398 zł). Wersja wyposażona jest w narzędzia wspierające współpracę pomiędzy osobami w zespole. Oprócz wszystkich elementów zawartych w wersji Creator, użytkownicy Jasper.ai Teams otrzymują dostęp dla 3 użytkowników oraz 3 brand voice, możliwość przesłania 150 materiałów dotyczących marki oraz dostępu do tworzenia własnych szablonów oraz pełnowymiarowych treści kampanii marketingowych.
  • Business jest wersją dopasowywaną do potrzeb użytkownika, uszytą na miarę wg indywidualnych wymogów. Dopasowana liczba użytkowników, nielimitowana ilość brand tones do wskazania, wsparcie bezpieczeństwa, dostęp do API, zaawansowana analityka, wsparcie opiekuna klienta.

Jasper z pewnością nie jest najtańszym rozwiązaniem na rynku. Nie jest jednak też tym, przy którym czujemy, że ktoś bezpodstawnie kładzie rękę na naszych pieniądzach. Stosunek jakości do ceny jest w sam raz.

Przykłady

Na wstępie podzieliliśmy się opinią, jakoby Jasper.ai był najbardziej wszechstronnym narzędziem tego typu. Czas przyjrzeć się jakości tekstów, które dostarcza. Wygenerowaliśmy (w języku angielskim) kilka przykładów spośród ponad 50 dostępnych szablonów.

  • Pomysły na artykuły blogowe
  • Opis produktu na Amazon

📒 Przeczytaj artykuł: Jak tworzyć evergreen content?

  • Tekst reklamy na LinkedIn
  • Informacja prasowa

GetResponse Introduces AI-Powered Email Generator to Boost Marketing Efforts

GetResponse, the leading email marketing platform, is excited to announce the launch of their new AI-powered email generator. With GPT-3.5 technology at its core, the new email generator offers users an entirely new way to create engaging emails in record time.

The GetResponse email generator will help users boost their email marketing efforts with industry and goal-optimized subject lines and content. Users can also take advantage of a wide range of customization options, allowing them to tailor emails to fit specific needs and objectives.

The GetResponse AI-powered email generator is available for all paid GetResponse plans. The intuitive design makes it easy for users of all levels of experience to quickly create effective emails that stand out from the competition. It also offers a library of industry-specific templates that users can customize as needed.

The GetResponse team continues to strive towards providing customers with cutting edge tools and features that make their lives easier and maximize their success rate in terms of email marketing campaigns. With the introduction of the AI-powered email generator, they have once again demonstrated why they are considered one of the most reliable providers in the industry.

GetResponse’s AI-powered email generator is now available for all paid plans – so don’t wait any longer! Create engaging emails in record time with GetResponse’s newest addition and start seeing results today!

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia maili?

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.