Jak stworzyć idealne hasło reklamowe?

7 min
Zaktualizowano:

Zwięzłe, podkreślające pozytywy oraz eksponujące brand – właśnie takie powinno być idealne hasło reklamowe. Jak z kilku słów stworzyć slogan, który z łatwością zapadnie każdemu w pamięć? Co zrobić, aby wybić się ponad konkurencję? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, że wymyślenie idealnego hasła reklamowego to nie lada sztuka!

Do czego służy slogan reklamowy?

Slogan reklamowy ma wyróżnić Twoją markę. To hasło, które jednoznacznie będzie kojarzyło się tylko z Twoją firmą. Warto więc zainwestować czas i pieniądze w nieszablonową kreację.

Każda firma musi mieć nazwę – to fakt, który nie podlega dyskusji. Kwestia tworzenia sloganu reklamowego nie jest już jednak tak oczywista. Wiele firm wciąż pomija ten element kampanii marketingowej, a przez to znacznie ogranicza jej potencjał.

Nazwa firmy to jej znak rozpoznawczy. Musi być unikalna. W przeciwnym razie mogłoby się zdarzyć, że dwa przedsiębiorstwa będą funkcjonowały pod tą samą nazwą, co wprowadzi klientów w błąd. Ochronie interesów firm w tym zakresie służy rejestracja znaków towarowych. Dzięki temu zyskujesz pewność, że nazwa Twojej firmy będzie chroniona prawem. Podobnie rzecz ma się ze sloganem – on również może zostać zarejestrowany jako znak towarowy.

Hasło reklamowe możesz umieścić m.in. na swojej stronie internetowej, która jest wizytówką Twojej firmy. Sprawdź, 5 powodów, dla których warto posiadać stronę internetową.

A tak właściwie, czym jest ten slogan?

Slogan kojarzy Ci się z „utartym zwrotem, który przez nadmierne używanie stracił na swoim znaczeniu” (definicja wg. SJP)? Pamiętaj, że to tylko jedno ze znaczeń tego słowa i to wcale nie to, o które tu chodzi. Słownik Języka Polskiego podaje też drugą definicję, która określa slogan jako krótkie hasło, które wykorzystywane jest m.in. w reklamie.

Slogan, hasło, motto – to nic innego jak zdanie (lub równoważnik zdania), które zawiera w sobie esencję idei danej marki. Hasło reklamowe powinno zostać skonstruowane w taki sposób, aby oddziaływało na emocje i wyobraźnię klientów. Ma przyciągać ich uwagę niczym magnes, a także musi łatwo zapadać w pamięć.

Dlaczego warto stworzyć slogan reklamowy?

Chwytliwe hasło reklamowe to nieodłączny element każdej kampanii marketingowej. Pomyśl, ile możesz zaoszczędzić na promocji firmy, gdy uda Ci się stworzyć slogan, który jednoznacznie będzie kojarzył się z Twoją marką, a przy tym łatwo będzie zapadał w pamięć.

Optymalizacja budżetu reklamowego to tylko jedna z możliwych korzyści. Klienci (także ci potencjalni), przekazując z ust do ust Twój slogan, zadbają o to, aby dotarł do jeszcze szerszej grupy docelowej. W ten sposób nie tylko zaoszczędzisz, lecz również zadbasz o rozpoznawalność marki.

A od większej rozpoznawalności marki już tylko jeden krok do wyższej konwersji. Nie jest tajemnicą, że klienci chętniej sięgają po produkty lub usługi tych firm, których nazwy znają (choćby ze słyszenia). Jeśli konsument ma do wyboru produkt A (słyszał o firmie) lub produkt B (firmy zupełnie nie zna) to prawdopodobnie wybierze produkt A.

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, zadbaj o rozpoznawalność marki. Pomoże Ci w tym chwytliwy slogan reklamowy.

Gdzie możesz wykorzystać slogan reklamowy?

Odpowiedź może się w tym przypadku wydać oczywista – w reklamie. Miej jednak na uwadze różnorodność działań marketingowych, jakie możesz podjąć w celu promocji swojej firmy.

Hasło reklamowe doskonale sprawdzi się nie tylko w przypadku reklam telewizyjnych czy radiowych. Slogan możesz wykorzystać również w marketingu internetowym. Wystarczy, że wyeksponujesz go w odpowiednim miejscu na stronie internetowej, landing page’u, kampaniach linków sponsorowanych czy e-mail marketingu.

Prowadzisz firmę i poszukujesz okazji do promowania swojej marki? Pomoże Ci w tym Planer Marketera, w którym znajdziesz ponad 700 okazji marketingowych!

Planer Marketera 2023

Planer Marketera 2023

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.

POBIERZ

Zwięzłość – dobry slogan, to slogan krótki i treściwy

Idealne hasło reklamowe to takie, które łatwo zapada w pamięć. A które slogany są najłatwiejsze do zapamiętania? Oczywiście te krótkie i zwięzłe!

Co do zasady, chwytliwe hasła reklamowe nie mogą być zbyt długie. Co to oznacza w praktyce? Myśl przewodnią musisz zawrzeć w zaledwie kilku słowach. Cechą charakterystyczną skutecznego sloganu jest to, że niemal każdy, kto się z nim zetknie, będzie w stanie sobie go przypomnieć nawet po dłuższym czasie.

Przykład? Twój kot kupowałby Whiskas.

Historia hasła reklamowego marki Whiskas

A teraz wyobraź sobie sytuację, w której slogan przez Ciebie stworzony składa się z trzech zdań. Nawet najbardziej zdeterminowany klient nie ma czasu (a często też ochoty), aby zapamiętywać tak rozbudowane konstrukcje.

Wiemy, jak ważny jest dla Ciebie Twój kot. Gdyby mógł podejmować decyzje zakupowe, decydowałby się na najlepszą karmę. Z pewnością wybrałby Whiskas.

Daj spokój, kto to zapamięta? Przekaz ma być jasny, krótki i dobitny. Koniec, kropka.

Inne przykłady krótkich haseł reklamowych:

  • Pij mleko – będziesz wielki.
  • Ikea – Ty tu rządzisz.
  • Red Bull doda ci skrzydeł.

Eksponowanie pozytywnych stron – postaw na język korzyści

Zwięzłość to niejedyny fundament skutecznego hasła reklamowego. Istotne jest także odpowiednie operowanie językiem korzyści. Eksponowanie pozytywnych stron (które stanowią realną korzyść dla klienta) zachęci konsumentów do podejmowania dokładnie takich decyzji zakupowych, na jakich Ci zależy.

W tym miejscu pojawia się jedno „ale”. Wciąż wiele osób jest zdania, że język korzyści to dokładnie to samo, co zaleta danego produktu czy usługi. Otóż podkreślenie samych zalet coraz częściej okazuje się niewystarczające. Co z tego, że klient uzyska deklarację, że coś jest najlepsze, jeśli za tym nie będzie kryła się dla niego żadna korzyść?

Przykład skutecznego hasła reklamowego, które łatwo zapada w pamięć, a do tego doskonale podkreśla korzyść: Red Bull doda ci skrzydeł. Mocny akcent został w tym przypadku położony nie bezpośrednio na to, że napój ten jest skuteczny, lecz cecha ta została podkreślona przez korzyść dla klienta, który po wypiciu go zostanie uskrzydlony.

Hasło reklamowe - Red Bull - przykład użycia

Wyeksponowanie brandu – mocno zaznacz swoją markę

Czas na trzeci, ostatni filar skutecznego hasła reklamowego. W dobrym sloganie powinno znaleźć się miejsce na brand. Dzięki temu nie pozostawisz potencjalnym klientom żadnego miejsca na domysły, z jaką marką powiązać konkretne hasło reklamowe.

Przykład?

  • Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!
  • Jak sobota to tylko do Lidla …
Lidl - slogan (przykład użycia)

Dzieląc się ze światem swoim hasłem reklamowym, możesz je umieścić w komunikacji promującej Twoje lead magnety. Poznaj 25 pomysłów na lead magnets!

Przykłady haseł reklamowych, które zna (niemal) każdy

Już wiesz, jakie są podstawowe zasady tworzenia haseł reklamowych. Pora przekonać się, jak w praktyce, z niełatwą sztuką kreowania chwytliwych sloganów poradziły sobie znane marki. Z pewnością jest wiele takich haseł reklamowych, które przypominasz sobie bez większego trudu.

Najpopularniejsze slogany światowych marek

Po chwytliwe slogany chętnie sięgają firmy z całego świata i to niezależnie od segmentu gospodarki, w jakim działają. Hasła reklamowe są niezwykle popularne zarówno wśród firm produkcyjnych, sklepów, jak i wśród usługodawców. Czy jest ktoś, kto nie słyszał któregoś z tych sloganów?

  • I’m lovin’ it;
  • Just do it;
  • Może to jej urok? A może to Maybelline;
  • Das Auto.

Ciekawe przykłady z rodzimego podwórka

Jak się okazuje, skuteczne i łatwo zapadające w pamięć slogany reklamowe to domena nie tylko zagranicznych marek. Również i firmy z rodzimego podwórka chętnie sięgają po krótkie hasła, dzięki którym budują rozpoznawalność wśród klientów.

  • Lody od pokoleń;
  • Chce się Ż;
  • Przejdźmy na Ty;
  • Z miłości do piękna.

A Ty już wiesz, jaki slogan wymyślisz dla swojej firmy? Pamiętaj, aby koncepcję oprzeć na wspomnianych wyżej trzech filarach, a stworzysz kreację, która łatwo zapadnie w pamięć każdemu, kto będzie miał styczność z Twoim hasłem reklamowym.


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.