Jak zintegrować IdoSell z GetResponse?
Możesz połączyć IdoSell i GetResponse, aby dodać kontakty, produkty i dane ecommerce. Wykorzystaj dane ze swojego sklepu, aby finalizować porzucone zamówienia, promować swoje produkty, zwiększać sprzedaż, a nawet wysyłać rekomendacje produktów na podstawie historii sprzedaży.
Instalacja wtyczki automatycznie dodaje kod GetResponse Web Connect, który jest niezbędny do synchronizacji danych w czasie rzeczywistym, jak i pozwala tworzyć cykle automation w oparciu o odwiedzanie konkretnych adresów URL, porzucenie koszyka, czy zakupy.
Zalecamy stworzenie osobnej listy kontaktów przeznaczonej tylko do integracji i nieużywanie jej do innych celów. Pozwoli to uniknąć potencjalnych kłopotów z synchronizacją kontaktów.
Uwaga: Integracja korzysta z API, które w IdoSell podlega określonym limitom. W przypadku ich przekroczenia, IdoSell może naliczyć dodatkowe opłaty. Wszelkie pytania odnośnie limitów API w IdoSell powinny być kierowane bezpośrednio do IdoSell.
Instalacja wtyczki
- Zaloguj się do panelu IdoSell jako administrator.
- Z panelu po lewej wybierz zakładkę Apps > Katalog aplikacji i usług, a następnie GetResponse z listy aplikacji.
- Kliknij Zainstaluj darmową aplikację.
- Zaakceptuj Regulamin GetResponse i kliknij Kupuję subskrypcję.
Subskrypcja jest w pełni darmowa, a słowo “kupuję” wynika z konwencji używanej w IdoSell. - Po instalacji zobaczysz okno z informacją Aplikacja zainstalowana, kliknij Przejdź do aplikacji.
- Jeśli nie masz konta w GetResponse, w zakładce Zarejestruj się możesz kliknąć Stwórz konto albo Umów się na demo (jeśli interesuje Cię konto typu Enterprise).
- Jeśli posiadasz już konto GetResponse, wybierz zakładkę Skonfiguruj integrację.
- Zobaczysz podgląd, jak połączyć IdoSell z GetResponse. Skopiuj token. Otwórz nową zakładkę przeglądarki i zaloguj się na swoje konto GetResponse.
Połączenie i konfiguracja integracji
- W GetResponse przejdź do zakładki Narzędzia > Integracje i API.
- Najedź kursorem na IdoSell na liście integracji i kliknij Szczegóły.
- Kliknij przycisk Połącz.
- W pole Token dostępu wklej skopiowany z IdoSell Token i kliknij Połącz.
- W zakładce Zarządzaj integracją po chwili powinna pojawić się lista sklepów pobrana z IdoSell.
- Kliknij Konfiguruj obok wybranego sklepu.
- Wybierz Rodzaj importu.
- Wysyłaj pełne dane ecommerce (zalecane)
Importuje kontakty do Twojej listy, produkty do sklepu (dostępne w Narzędzia ecommerce), oraz historię zamówień. - Importuj tylko kontakty
Dodaje Twoje kontakty z aplikacji IdoSell do listy w GetResponse.
- Wysyłaj pełne dane ecommerce (zalecane)
- W sekcji Ustawienia importu wybierz listę GetResponse, do której chcesz dodać kontakty z IdoSell.
Dodatkowo wybierz Język sklepu oraz Walutę.
Uwaga: Dla jednego sklepu obsługujemy tylko jeden język – zaimportujemy tylko dane klientów korzystających z wybranego przez Ciebie języka. Dotyczy to również produktów – zaimportujemy produkty tylko w jednej, wybranej wersji językowej. Nie ma możliwości połączenia różnych wersji językowych sklepu.
Cena produktów będzie konwertowana do wybranej waluty według kursu IdoSell z dnia zakupu .
Zdecyduj również Których klientów chcesz zaimportować – wszystkich klientów czy tylko klientów, którzy wyrazili zgodę na email marketing. - Kliknij Przejdź do przypisywania pól dodatkowych, aby przypisać pola dodatkowe klientów IdoSell do odpowiednich pól dodatkowych w GetResponse.
- Możesz użyć pól dodatkowych wbudowanych i zdefiniowanych przez Ciebie.
- Szczegółowe informacje na temat tworzenia nowych pól dodatkowych znajdziesz w tym artykule.
- Możesz pominąć wszystkie pola, które nie są przypisane, używając opcji Nie importuj niedopasowanych pól.
- Po wybraniu pól dodatkowych, które chcesz importować, kliknij przycisk Importuj.
Produkty importowane są z nazwą wariantu po myślniku.
Integracja importuje następujące typy produktów z IdoSell:
- towar jedno lub wielorozmiarowy
- towar wirtualny
- usługa
Nie są importowane towary z konfiguratorem, opakowania, zestawy ani kolekcje.
Konfiguracja webhooków
Konfiguracja webhooków jest niezbędna do pełnego i prawidłowego działania integracji. Umożliwiają one synchronizację w czasie rzeczywistym, jak i przesyłanie do GetResponse informacji o wypisanych kontaktach z IdoSell.
Oto jak to zrobić:
- Wróć do menu Narzędzia > Integracje i API > IdoSell > Zarządzaj integracją.
- Najedź na 3 kropki po prawej stronie Twojego sklepu i kliknij Pobierz plik konfiguracyjny webhooka. Zapisz plik na dysku swojego komputera.
- Przejdź do panelu IdoSell, do zakładki Marketing > Webhooki.
- Kliknij wybierz po prawej stronie odpowiedniego sklepu.
- Kliknij Import ICF kampanii.
- Wybierz uprzednio pobrany plik i kliknij Wgraj plik.
Co się dzieje z kontaktami w GetResponse, gdy wycofają subskrypcję z IdoSell
Klienci sklepu, którzy dokonali zakupu albo założyli konto w IdoSell, po wypisaniu się w IdoSell zostaną usunięci z podłączonej listy w GetResponse.
Co się dzieje z kontaktami w IdoSell, gdy wycofają subskrypcję z GetResponse
Klienci sklepu, którzy wypiszą się z GetResponse, nie zostaną usunięci z IdoSell.
Wykorzystanie integracji z IdoSell
Jest wiele możliwości wykorzystania integracji IdoSell z GetResponse. Możesz między innymi:
- automatyzować procesy marketingowe
- wysyłać kody promocyjne do swoich klientów
- używać automatycznej wysyłki wiadomości za pomocą Automation
- wysyłać Newslettery do swoich klientów