Jak działa warunek Zmieniono status płatności?

Warunek Zmieniono status płatności daje możliwość podjęcia akcji na podstawie zmiany statusu płatności za zamówienie. Dotyczy to zarówno zamówień składanych przez Lejek konwersji, jak również pochodzących z innych sklepów online.

Możesz użyć tego elementu między innymi do:

  • wysłania wiadomości do kontaktów, gdy zmienił się status płatności ich zamówienia,
  • przeniesienia kontaktów do innego cyklu,
  • przeniesienia kontaktów do innej listy.

Uwaga: Warunek zareaguje tylko na zmianę statusu płatności przekazaną przez API, naszą wtyczkę lub lejek konwersji.

Jak skonfigurować warunek Zmieniono status płatności?

  1. Przejdź do zakładki Narzędzia >> Automation i kliknij przycisk Stwórz cykl.
  2. Przeciągnij warunek Zmieniono status płatności na przestrzeń roboczą.
  3. Kliknij element, aby zobaczyć jego Szczegóły.
  1. Rozwiń listę i wybierz sklep, który chcesz śledzić.
  2. Rozwiń listę statusów, aby wybrać zmianę statusu, która uruchomi cykl:
  • jeśli statusy są dostępne, wybierz ten, którego chcesz użyć
  • jeśli nie ma dostępnych statusów, możesz dodać je ręcznie. Dodatkowe informacje na temat możliwych statusów płatności uzyskasz w dokumentacji API.
  1. (Opcjonalnie) Uruchom opcję, aby warunek został wielokrotnie powtarzany.
  2. Wybierz, kiedy system ma założyć, że warunek nie został spełniony. Dodatkowe informacje na temat ustawień czasu uzyskasz w tym artykule.

Jak wysłać wiadomość po tym, jak status płatności ulegnie zmianie?

Możesz stworzyć cykl automation rozpoczynający się, gdy status płatności zmieni się na opłacony. Użyj go, aby wysłać wiadomość, w której podziękujesz klientowi za jego zakup lub zachęcisz go nową ofertą do kolejnego zakupu. Możesz użyć tego samego formatu cyklu, gdy status płatności zmieni się na nieopłacony. To dobra okazja, aby poinformować klienta o tym, że płatność nie została ukończona i poprosić go o sprawdzenie lub kontakt z bankiem.

Aby skonfigurować taki cykl:

  1. Przeciągnij warunek Zmieniono status płatności na przestrzeń roboczą.
  2. Kliknij element, aby zobaczyć jego szczegóły.
  3. Wybierz swój sklep.
  4. Wybierz status, na przykład opłacony lub nieopłacony.
  1. Przeciągnij element Wyślij wiadomość na przestrzeń roboczą.
  2. Kliknij element, aby zobaczyć jego szczegóły.
  3. Wybierz wiadomość, którą chcesz wysłać.
  4. Połącz element Wyślij wiadomość z warunkiem Zmieniono status płatności.