Dlaczego moje kontakty nie otrzymały newslettera?

Powodów, dla których wiadomość nie została wysłana może być kilka. Sprawdź następujące aspekty:

Czy konto jest opłacone?

Możesz to sprawdzić w zakładce Profil >> Moje płatności.

  • Jeśli widzisz przycisk Ureguluj saldo, oznacza to, że Twoje konto nie jest opłacone i jest zablokowane. Aby rozpocząć wysyłkę wiadomości, opłać konto.
  • Jeśli przycisk Ureguluj saldo nie jest dostępny, wszystko jest w porządku. Możesz przejść do następnego kroku.

Czy Twoje konto jest weryfikowane?

Kolejnym powodem, przez który wysyłka wiadomości mogła zostać zablokowana, jest weryfikacja konta przez Dział Audytu.

Wiadomości nie będą wysyłane aż do zakończenia weryfikacji. Więcej informacji na temat weryfikacji konta uzyskasz tutaj.

Jeśli w Twoim koncie nie widnieje baner odnośnie weryfikacji, oznacza to, że Twoje konto jest aktywne. Przejdź do następnego kroku.

Jaki jest status Twojej wiadomości?

Warto sprawdzić czy Twoja wiadomość nie została zaplanowana na późniejszą datę lub zapisana w Wersjach roboczych. Możesz to sprawdzić przechodząc do Menu>>Email marketing lub wybierając zakładkę Wersje robocze z górnego paska na pulpicie

  • Status “Zaplanowane” oznacza, że wysyłka została ustawiona na konkretną datę i godzinę. Poczekaj do tego momentu, aby sprawdzić czy wiadomość została poprawnie wysłana.
  • Status “Wysyłanie” oznacza, że wiadomość wciąż jest wysyłana. Sprawdź statystyki dopiero po zakończeniu tego procesu.
  • Jeśli nie widzisz swojej wiadomości w zakładce Newselttery, mogła ona zostać zapisana jako wersja robocza. Aby to sprawdzić, przejdź do zakładki Wersje robocze.

Pamiętaj, że jeśli używasz opcji Time Travel lub Perfect Timing, Twoje wiadomości będą wysyłane przez 24 godziny. Te opcje opierają się na analizie, która pozwoli określić najlepszy czas na dostarczenie wiadomości do Twoich kontaktów.

Czy adres nadawcy jest odpowiedni?

Upewnij się, czy Twój adres nadawcy nie ma ostrzeżenia DMARC. Adresy z domeny, która realizuje politykę DMARC mogą odbijać się od serwerów. Niektóre publiczne domeny, takie jak Gmail, Yahoo!, AOL, Mail.ru, bedą wyświetlały ostrzeżenie DMARC.

Jeśli korzystasz z adresu z publicznej domeny i zobaczysz ostrzeżenie DMARC, zalecamy użycie prywatnego adresu email. To poprawi Twoją dostarczalność.

Czy odbiorcy zostali wybrani prawidłowo?

Kolejnym powodem, dla którego Twój kontakt nie otrzymał wiadomości, może być fakt, że nie był on na liście odbiorców. Zalecamy sprawdzenie czy wiadomość została wysłana na dany adres email.

W tym celu możesz użyć Wyszukiwania zaawansowanego. Wybierz warunek Wiadomość wysłana, aby sprawdzić czy wiadomość została wysłana do poszczególnych odbiorców. Jeśli nie ma ich w wynikach wyszukiwania, użyj daną wiadomość ponownie i jeszcze raz wybierz odbiorców. Dowiedz się więcej na temat wyszukiwania zaawansowanego.

Czy adresy Twoich odbiorców są aktywne?

Jeśli odbiorca zgłasza problem z otrzymaniem wiadomości, a Ty nie możesz znaleźć jego adresu używając metody opisanej wyżej, być może jego adres email jest trwale nieosiągalny. W takich przypadkach możesz spodziewać się twardego zwrotu. Kolejnym powodem może być wypisanie się lub usunięcie adresu z listy mailingowej. W takich przypadkach kontakt jest usuwany z listy kontaktów aktywnych i przenoszony do listy kontaktów nieaktywnych. Oznacza to, że nie jest on dłużej częścią Twojej listy, a co za tym idzie, nie może obierać Twoich wiadomości.

Sprawdź, gdzie znaleźć kontakty nieaktywne.

Jeśli masz pewność, że Twój kontakt jest na liście aktywnych kontaktów, a mimo to zgłasza problem z dostarczalnością wiadomości, poproś, aby:

  • sprawdził pozostałe foldery w swojej skrzynce pocztowej, a także foldery “spam” oraz “niechciane”
  • dodał Twój adres nadawcy do książki adresowej
  • dodał nasze adresy IP do “białej listy”:

104.160.64.0/24
104.160.65.0/24
104.160.67.128/25
104.160.68.224/27
104.160.69.0/27

Nadal nie działa?

Nasz Dział Obsługi Klienta chętnie pomoże. Upewnij się, że dysponujesz następującymi informacjami, aby przyspieszyć obsługę:

  • nazwa wiadomości
  • nazwa listy wybranej w polu “Odbiorcy”
  • przykładowy adres email kontaktu, który nie otrzymał newslettera (lub kilka adresów, jeśli problem dotyczy więcej niż jednej osoby).