Dlaczego moje kontakty nie otrzymały newslettera?

Począwszy od lutego 2024 r., Gmail i Yahoo wprowadzają nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania, które wymagają użycia własnej domeny uwierzytelnionej DKIM ze wzmocnionym DMARC.

GetResponse zdecydowanie zaleca wszystkim nadawcom używanie jako pola nadawcy adresów e-mail z własnych domen wysyłających oraz skonfigurowanie zarówno DKIM, jak i DMARC.

Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat tych modyfikacji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu:
Zmiany w uwierzytelnianiu Gmaila i Yahoo: Wszystko, co musisz wiedzieć

Powodów, dla których wiadomość nie została wysłana może być kilka. Sprawdź następujące aspekty:

Zaległa płatność na Twoim koncie

Możesz to sprawdzić w zakładce Profil > Moje płatności.

  • Jeśli widzisz przycisk Ureguluj saldo, oznacza to, że Twoje konto nie jest opłacone i jest zablokowane. Aby rozpocząć wysyłkę wiadomości, opłać konto.
  • Jeśli przycisk Ureguluj saldo nie jest dostępny, wszystko jest w porządku. Możesz przejść do następnego kroku.

Weryfikacja tożsamości

Kolejnym powodem, przez który wysyłka wiadomości mogła zostać zablokowana, jest weryfikacja konta przez Dział Audytu.

Wiadomości nie będą wysyłane aż do zakończenia weryfikacji. Więcej informacji na temat weryfikacji konta uzyskasz tutaj.

Jeśli w Twoim koncie nie widnieje baner odnośnie weryfikacji, oznacza to, że Twoje konto jest aktywne. Przejdź do następnego kroku.

Status Twojej wiadomości

Warto sprawdzić, czy Twoja wiadomość nie została zaplanowana na późniejszą datę lub zapisana w Wersjach roboczych. Możesz to sprawdzić przechodząc do zakładki Email marketing a następnie wybierając zakładkę Wersje robocze.

  • Status “Zaplanowane” oznacza, że wysyłka została ustawiona na konkretną datę i godzinę. Poczekaj do tego momentu, aby sprawdzić, czy wiadomość została poprawnie wysłana.
  • Status “Wysyłanie” oznacza, że wiadomość wciąż jest wysyłana. Sprawdź statystyki dopiero po zakończeniu tego procesu.
  • Jeśli nie widzisz swojej wiadomości w zakładce Newselttery, mogła ona zostać zapisana jako wersja robocza. Aby to sprawdzić, przejdź do zakładki Wersje robocze.

Pamiętaj, że jeśli używasz opcji Time Travel lub Perfect Timing, Twoje wiadomości będą wysyłane przez 24 godziny. Te opcje opierają się na analizie, która pozwoli określić najlepszy czas na dostarczenie wiadomości do Twoich kontaktów.

Adres nadawcy

Upewnij się, czy Twój adres nadawcy nie ma ostrzeżenia DMARC. Adresy z domeny, która realizuje politykę DMARC mogą odbijać się od serwerów. Niektóre publiczne domeny, takie jak Gmail, Yahoo!, AOL, Mail.ru, bedą wyświetlały ostrzeżenie DMARC.

Jeśli korzystasz z adresu z publicznej domeny i zobaczysz ostrzeżenie DMARC, zalecamy użycie prywatnego adresu email. To poprawi Twoją dostarczalność.

Wybór odbiorców

Kolejnym powodem, dla którego Twój kontakt nie otrzymał wiadomości, może być fakt, że nie był on na liście odbiorców. Zalecamy sprawdzenie, czy wiadomość została wysłana na dany adres email.

W tym celu możesz użyć Wyszukiwania zaawansowanego. Wybierz warunek Wiadomość wysłana, aby sprawdzić, czy wiadomość została wysłana do poszczególnych odbiorców. Jeśli nie ma ich w wynikach wyszukiwania, użyj daną wiadomość ponownie i jeszcze raz wybierz odbiorców. Dowiedz się więcej na temat wyszukiwania zaawansowanego.

Adresy email odbiorców

Jeśli odbiorca zgłasza problem z otrzymaniem wiadomości, a Ty nie możesz znaleźć jego adresu używając metody opisanej wyżej, być może jego adres email jest trwale nieosiągalny. W takich przypadkach możesz spodziewać się twardego zwrotu. Kolejnym powodem może być wypisanie się lub usunięcie adresu z listy mailingowej. W takich przypadkach kontakt jest usuwany z listy kontaktów aktywnych i przenoszony do listy kontaktów nieaktywnych. Oznacza to, że nie jest on już częścią Twojej listy, a co za tym idzie, nie może otrzymywać Twoich wiadomości.

Sprawdź, gdzie znaleźć kontakty nieaktywne.

Jeśli masz pewność, że Twój kontakt jest na liście aktywnych kontaktów, a mimo to zgłasza problem z dostarczalnością wiadomości, poproś, aby:

  • sprawdził pozostałe foldery w swojej skrzynce pocztowej, a także foldery “spam” oraz “niechciane”
  • dodał Twój adres nadawcy do książki adresowej
  • dodał nasze adresy IP do “białej listy”:

104.160.64.0/24
104.160.65.0/24
104.160.67.128/25
104.160.68.224/27
104.160.69.0/26

Inne możliwości

Nasz Dział Obsługi Klienta chętnie pomoże. Upewnij się, że dysponujesz następującymi informacjami, aby przyspieszyć obsługę:

  • nazwa wiadomości
  • nazwa listy wybranej w polu “Odbiorcy”
  • przykładowy adres email kontaktu, który nie otrzymał newslettera (lub kilka adresów, jeśli problem dotyczy więcej niż jednej osoby).

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.