Czym jest śledzenie kliknięć?

GetResponse pozwala monitorować, ile razy linki zawarte w Twoich wiadomościach zostały kliknięte przez Twoje kontakty. Obejmuje to newslettery, autorespondery oraz wiadomości RSS-to-email. Śledzenie kliknięć jest domyślne dla wiadomości Automation. Ta opcja jest zawsze włączona i wyszarzona, bez możliwości wyłączenia jej.

Aby włączyć śledzenie kliknięć w ustawieniach wiadomości:

  1. Przejdź do Menu.
  2. Wybierz Email marketing lub Autorespondery w zależności od rodzaju wiadomości, jaką chcesz stworzyć.

  1. Kliknij przycisk Stwórz newsletter lub Stwórz autoresponder.
  2. W ustawieniach wiadomości przejdź niżej do sekcji Śledzenie i przesuń przełącznik przy Śledzeniu kliknięć.

Jak działa śledzenie kliknięć?

Włączenie opcji śledzenia kliknięć zmienia wygląd linku po wysłaniu wiadomości. Aby móc śledzić, które linki zostały kliknięte, musimy dodać przekierowanie do Twojego oryginalnego linku. Taka zmiana jest konieczna, aby powiązać statystyki z Twoim kontem. Dla przykładu, link będzie miał format http://app.getresponse.com/click=7hs903hsnfkg64hd54grt, ale nadal będzie przekierowywał do poprawnej strony.

Czy wszystkie linki można śledzić?

Śledzenie kliknięć działa dla wszystkich poprawnych linków w Twoich wiadomościach, również dla tych skróconych. Nie zalecamy jednak używania skróconych linków. Jeśli uważasz, że Twój link jest za długi, najlepiej jest zastosować hiperłącze w postaci tekstu lub dodać przycisk z linkiem do Twojej wiadomości. Jeśli używasz serwisów służących do skracania linków, upewnij się, że ich domena nie jest na liście zablokowanych. Możesz to sprawdzić na stronie SpamHaus lub URIBL.

Jedynymi linkami, które nie mogą być śledzone są te, które zawierają dane dotyczące Twoich subskrybentów oraz linki do ankiet.

Aby umożliwić śledzenie linków w wiadomości HTML:

  1. Włącz Śledzenie kliknięć w swojej wiadomości.
  2. Dodaj linki ze specjalnym kodem {{LINK `http://mojastrona.com`}}

Pamiętaj, że nie oferujemy wsparcia w zakresie HTML. Upewnij się, że posiadasz odpowiednią wiedzę w tym temacie lub skonsultuj się z programistą.

Gdzie znajdę statystyki?

Raporty dadzą Ci szczegółowe informacje na temat współczynnika kliknięć. Możesz sprawdzić takie dane jak liczbę Kliknięć oraz Wszystkich kliknięć.

  1. Z Menu głównego wybierz Raporty.
  1. Wybierz Raporty newsletterów lub Raporty autoresponderów, w zależności od rodzaju wiadomości, którą chcesz sprawdzić.
  1.  Na stronie Raportów newsletterów lub Raportów autoresponderów wybierz powiązaną listę.
  1. Ustaw przedział czasowy.
  1. Wybierz wiadomość lub wiadomości. Na tej samej stronie zobaczysz ogólne statystyki wiadomości.

Aby sprawdzić statystyki kliknięć dla konkretnej wiadomości:

  1. Na stronie Raportów newsletterów lub Raportów autoresponderów przejdź niżej do sekcji Wysłane newslettery lub Wysłane autorespondery.
  1. Otworzą się bardziej szczegółowe statystyki. Przejdź do zakładki Otwarcia i kliknięcia.

W zakładce Otwarcia i kliknięcia możesz Stworzyć i wysłać nową wiadomość do kontaktów, które: kliknęły lub nie kliknęły w linki w Twojej wiadomości.

Współczynnik Wszystkich kliknięć i Kliknięć::

  • Wszystkie kliknięcia – ten współczynnik pokazuje, ile razy Twoje kontakty kliknęły w dany link. Jeśli jeden subskrybent kliknie w niego 3 razy, przy Wszystkich kliknięciach zobaczysz 3.
  • Kliknięcia – ten współczynnik pokazuje, ile osób kliknęło w dany link. Jeśli jeden subskrybent kliknie w niego kilka razy, przy Kliknięciach zobaczysz 1.

Aby zobaczyć Wszystkie kliknięcia i Kliknięcia dla każdego linku:

  1. Przejdź do zakładki Otwarcia i kliknięcia dla danej wiadomości.
  2. Przejdź niżej do sekcji Kliknięte linki.

Nie zobaczysz w tym miejscu listy kontaktów, które kliknęły lub nie kliknęły w linki w Twojej wiadomości. Aby zobaczyć, kto kliknął, użyj Wyszukiwania zaawansowanego.

Jak poprawić współczynnik kliknięć?

Aby utrzymać wysoki współczynnik kliknięć, ważne jest wysyłanie wiadomości, do tych kontaktów, które są zainteresowane Twoimi treściami. Malejący współczynnik kliknięć może oznaczać, że Twoja lista wymaga odświeżenia. Możesz poprawić jakość swojej listy kampanią reaktywizującą. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź Jak naprawić starą bazę adresową?

Statystyki w starszej wersji edytora

Ten artykuł odnosi się do nowej wersji strony Raportów. Ta sekcja dotyczy natomiast starszej wersji.

Aby zobaczyć nową stronę Raportów, przejdź do Strony głównej > Raporty > wybierz Kliknij tutaj.

Gdzie zobaczę Statystyki newsletterów?

1. Przejdź do Menu głównego i wybierz Raporty.

2. Otworzy się strona Raportów. Wybierz rodzaj wiadomości, którą chcesz sprawdzić.

3. Ustaw przedział czasowy.

4. Wybierz powiązaną listę.

5. Wybierz swoją wiadomość.

6. Na tej samej stronie zobaczysz ogólne statystyki. Klikaj na poszczególne zakładki, aby zobaczyć więcej szczegółów (1).

Statystyki podzielone są na Podsumowanie i Unikalne (2). Podsumowanie to suma każdego otwarcia wiadomości przez dany adres. Śledzimy wielokrotne otwarcia wiadomości przez dany adres, jak również otwarcia przekazywanej wiadomości. Współczynnik otwarć Unikalnych bierze pod uwagę każdy adres tylko raz. W ten sam sposób liczone są Kliknięcia i Unikalne kliknięcia w zakładce Kliknięte.