Wpływ social media na email marketing [infografika]
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Wpływ social media na email marketing [infografika]

Od zawsze głośno mówiliśmy, że warto integrować kampanie email marketingowe z social media. Wielu sceptyków oczekiwało poparcia w liczbach.

Postanowiliśmy zatem sprawdzić czy social media mają realny wpływ na efektywność email marketingu. Zbadaliśmy popularność oraz efektywność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszychportalach społecznościowych – Facebooku, Twitterze oraz LinkedIn. Przeanalizowane w tym celu zostały ponad 2 miliony wiadomości wysłanych przez amerykańskich użytkowników GetResponse.

Główny wniosek z badania? Wskaźnik kliknięć wiadomości, w których zamieszczane są przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych jest wyższy średnio o 115%! Wiadomości email, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, a wiadomości bez przycisków – 2,6%.

Ponadto, z badania wynika, że 18,3% marketerów udostępnia wysyłane emaile na portalach społecznościowych. 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% – na dwóch, a 7,4% – na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych.

Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym portalem wśród email marketerów jest Facebook. Aż 91,6% udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie na Facebooku. Na Twitterze za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest 46,1% newsletterów, a na portalu LinkedIn – 8,5%.

Najczęściej klikanym przyciskiem szybkiego udostępniania okazał się LinkedIn. Jego wskaźnik kliknięć osiągnął 9,6%, natomiast w przypadku Facebooka było to 5,6%, a Twittera – 5%.

Co więcej, w porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba użytkowników udostępniających emaile na social media wzrosła aż o 40%. Można zatem wnioskować, że integracja email marketingu z social media jest coraz bardziej popularna wśród marketerów.

Wyniki badania zostały przedstawione również w postaci infografiki, z którą można się zapoznać poniżej.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.