Tworzenie reklam Google Ads w koncie GetResponse (nowa funkcjonalność)

5 min
Zaktualizowano:

Od niedawna w ramach platformy GetResponse możecie tworzyć kampanie (oprócz Facebook Ads) także w wyszukiwarce Google. To świetny sposób na uzupełnienie swoich działań marketingowych w Internecie, gdyż oba te kanały stanowią największe sieci reklamowe na świecie.

Przed omówieniem szczegółów tworzenia kampanii warto na początku zadać sobie pytanie: Dlaczego właściwie ludzie wpisują hasło w wyszukiwarce?

Odpowiedź jest oczywiście bardzo prosta – zazwyczaj dlatego, że danej usługi lub produktu „szukają” właśnie w tym momencie. Dlatego tak bardzo wartościowy i „kaloryczny” jest ruch z wyszukiwarki Google.

W lejku sprzedażowym znajduje się on w jego dolnej części, co sprawia, że osoby trafiające do nas z wyszukiwarek są bardziej zdecydowane niż np. osoby z kampanii graficznych.

Dzięki temu prawdopodobieństwo sprzedaży / pozostawienia kontaktu / ściągnięcia ebooka (lub każdego innego celu, jaki sobie postawiliśmy) jest w tym przypadku o wiele wyższe. Dlatego tak ważne jest, aby wyświetlać się ze swoją reklamą na konkretne słowa kluczowe – ale o tym za chwilę.

Jak zatem w prosty sposób stworzyć swoją pierwszą kampanię w Google Ads w GetResponse?

Krok 1. Wybierz w panelu opcję „Płatne reklamy”

Krok 2. Następnie wybierz „Google Ads” i kliknij „Stwórz reklamę”

Krok 3. Stwórz nazwę swojej pierwszej reklamy

Warto, żeby była ona zbieżna z tematyką naszych słów kluczowych – tak, aby łatwo było ją potem szybko odnaleźć.

Krok 4. Przejdź do tworzenia treści

Bez skutecznego i zachęcającego do działania copy prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie w naszą reklamę bardzo spada, dlatego warto poświęcić na to trochę czasu. Zacznijmy od nagłówków (zalecamy uzupełnienie wszystkich trzech), linku i display URL.

Wskazówka 1: Dlaczego warto stworzyć „klikalną reklamę”?

Bo jest po prostu… tańsza! Im więcej osób kliknie w Twoją reklamę w stosunku do ilości wyświetleń, tym koszt kliknięcia (CPC – cost per click) będzie niższy. Wysoki CTR (click through rate, czyli współczynnik klikalności) oznacza, że Twoja reklama dobrze odpowiada na zapytanie użytkownika, co ma swoje odbicie w kosztach reklamy. A czym jest CTR? To nic innego jak ilość kliknięć podzielona przez ilość wyświetleń. Odpuszczając na chwilę skomplikowaną terminologię – nie spiesz się z tworzeniem reklam. Warto, by były one bardzo dopracowane i atrakcyjne dla odbiorców.

Przykładowo, tworząc reklamę sklepu ze specjalistyczną karmą dla labradorów starałem się, by była ona najbardziej zachęcająca dla potencjalnego klienta. Musi wiedzieć on, dlaczego to właśnie w naszym sklepie powinien zrobić zakupy dla swojego biszkoptowego obżartucha ;). Oczywiście, link kieruje dokładnie w to miejsce, gdzie użytkownik może taką karmę łatwo zakupić. Kierowanie np. do strony, gdzie są karmy dla wszystkich zwierząt jest po prostu stratą pieniędzy i bardzo często prowadzi do frustracji potencjalnych klientów.

Generalna zasada jest taka, że reklama w wyszukiwarce Google Ads powinna:

a) być wiarygodna, czyli opisywać dokładnie to, co „zobaczy” osoba po kliknięciu w link. Na naszym przykładzie – reklamując karmę dla labradorów powinniśmy zarówno pisać o niej w treści reklamy, jak i dać link do dokładnej strony, gdzie przedstawiony jest nasz asortyment karmy właśnie dla tej rasy psa.

b) powinna zawierać słowo kluczowe – najlepiej raz w nagłówkach, raz w display URL oraz raz w opisie reklamy (jak w przykładzie). Zwiększa to CTR reklamy i wskazuje, że nasza reklama odpowiada dokładnie na to, czego szuka użytkownik.

c) powinna wyróżniać się na tle innych reklam – wskazując przewagę konkurencyjną, czyli coś, co jeszcze mocniej skłoni do kliknięcia. Twoja karma dla psów jest ekologiczna, nie zawiera zboża i dodatkowo oferujesz darmową wysyłkę? Świetnie, napisz o tym! Warto przed tworzeniem reklamy zapoznać się z krótkimi zasadami reklamowymi od Google.

Wskazówka 2: Dlaczego warto uzupełnić 3 nagłówki i 2 opisy?

System Google Ads nie zawsze wyświetla 3 nagłówki i 2 opisy, jeśli jednak to zrobi – nasza reklama będzie optycznie większa i bardziej klikalna (znowu magiczny termin CTR) niż reklamy z 2 nagłówkami i 1 opisem. Dlatego naszym zdaniem nie ma sensu tworzenie „mniejszych reklam”. Warto też wykorzystać maksymalną ilość znaków w reklamie – to również ma wpływ na wcześniej wspomniany CTR. A to prowadzi do tego, że – tak, tak! – reklama jest tańsza! (patrz: Wskazówka 1).

W dalszej części edytora uzupełniamy dłuższe teksty, widoczne pod naszymi nagłówkami. W tym miejscu warto utwierdzić odbiorcę, dlaczego to właśnie w naszą reklamę odbiorca powinien kliknąć. Bardzo dobrze sprawdzają się w tym przypadku wszelkiego rodzaju liczby czy też wezwania do działania. Przykładowo, oba opisy w naszym przykładzie mogłyby wyglądać tak:

Wskazówka 3: Liczby, liczby i jeszcze raz liczby!

Zaufało Ci ponad 100 klientów, sprzedałeś 2300 ebooków które dostarczasz do skrzynek swoich klientów w 10 sekund? Napisz o tym w reklamie – bardzo często zdarza się, że reklamy z numerami (nie mówiąc o tym, że oferujesz przecież 20% zniżki przy zakupie 2 ebooków… prawda? ;)) klikają się po prostu lepiej. Przetestuj to!

Krok 5. Wybierz grupę docelową

Kolejnym krokiem jest ustalenie miejsc, w których chcemy, by wyświetlała się reklama. W tym miejscu określamy również język naszych odbiorców.

Krok 6. Wybierz słowa kluczowe

Przechodzimy teraz do słów kluczowych, na które wyświetlać się będą nasze reklamy. Tutaj, w zależności od naszego celu, warto, by były one dość konkretne (np. zamiast karmy dla psów spróbujmy wyświetlać się na słowa związane z karmą dla labradorów), lub też ogólne (jeżeli naszym celem jest zwiększanie zasięgu i po prostu ruchu na naszej stronie internetowej. W naszym przykładzie mogłoby to wyglądać np. tak:

Wskazówka 4: Wykluczaj jak najwięcej.

Słowa kluczowe to jedna z najważniejszych funkcji w tworzeniu reklam Google Ads w GetResponse. Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim odsiewamy ruch, który prawdopodobnie kliknie w naszą reklamę, ale nie jest kompletnie w naszej grupie docelowej. Spowoduje to wydanie budżetu na mało wartościowy ruch na naszej stronie. Dlatego warto na tym etapie zastanowić się, co mogą wpisywać ludzie szukający naszych słów kluczowych, ale mający zupełnie inne intencje. Przykładowo sprzedając szkolenia online z wystąpień publicznych warto wykluczyć takie słowa jak „na miejscu”, „darmowe”, „bezpłatne” czy „youtube”.

Krok 7. Ustal budżet reklamowy

Ostatnim etapem jest ustalenie budżetu reklamowego i czasu trwania kampanii. W tym przypadku zalecamy, by dzienny budżet wynosił min. 5zł :

Jeżeli wszystkie elementy mamy gotowe, możemy kliknąć w „Zapisz” i… czekać na pierwsze efekty 🙂 Powodzenia!