Rozwijaj konwersje w swoim sklepie internetowym dzięki rekomendacjom produktowym AI

9 min
Zaktualizowano:

Zmagasz się z utrzymaniem stałego tempa wzrostu sprzedaży w Twoim sklepie online? Masz wrażenie, że próbujesz wszystkiego, na co pozwala Twój budżet, ale do tej pory nic nie przyniosło oczekiwanych wyników? Zastanawiasz się nad wypróbowaniem GetResponse, ale czujesz, że naszej platformie brakuje jednej kluczowej funkcjonalności?

Mamy odpowiedź na Twoje wątpliwości!

Niedawno nasza oferta poszerzyła się o rekomendacje produktowe AI – idealne, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, które ulepszy doświadczenie klienta i zwiększy konwersję zarówno na Twojej stronie, jak i w komunikacji email. Funkcjonalność dostępna jest dla wszystkich użytkowników GetResponse MAX.

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, omówimy kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji w ecommerce.

5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie Twoich przychodów z ecommerce (uzupełnione o przykłady użycia rekomendacji produktowych)

Branża ecommerce to ostatnio prawdziwa cyfrowa dżungla, przez którą muszą przedrzeć się sprzedawcy online. Oczekiwania klientów są wysokie, a konkurencja zaciekła. Każdego roku wychodzą nowe aktualizacje technologiczne, marketingowe i produktowe, które musisz wdrożyć, aby być na bieżąco, nie wspominając nawet o byciu o krok przed konkurencją.

Właśnie dlatego chcemy Ci dzisiaj oszczędzić pogadanki o multiwersum i wirtualnych przymierzalniach – niezaprzeczalnie są to trendy przyszłości, ale musimy się skupić na zwiększeniu konwersji tu i teraz!

Dlatego przedstawiamy 5 sprawdzonych strategii, które możesz wdrożyć od razu i zwiększyć sprzedaż w ecommerce:

1. Nie bagatelizuj mocy personalizacji

Empik.com

Personalizacja jest elementem wspólnym wszystkich wymienionych poniżej porad.

W branży ecommerce klienci oczekują personalizacji na każdym kroku, więc Twoim obowiązkiem jest zapewnienie im zoptymalizowanych stron produktów, wyselekcjonowanej komunikacji i unikalnych ofert na podstawie ich zachowania online.

Platformy do marketing automation, takie jak GetResponse, mogą ułatwić Ci wdrożenie zaawansowanej personalizacji. Ostatecznie wszystko sprowadza się do tego, jak dobrze znasz swoich klientów i ich potrzeby. A tego nikt za Ciebie zrobi.

Jak wykorzystać rekomendacje produktowe?

Silnik rekomendacji sprawdzi zachowanie odbiorców na Twojej stronie i wykorzysta automatyzację, aby zaproponować takie produkty, które mogą się im spodobać podczas następnej wizyty w Twoim sklepie.

2. Pracuj nad obecnością na wielu kanałach

ILIA Beauty pozwala klientom przetestować odcienie kosmetyku online, zapewniając wirtualne doświadczenie zakupowe

Marketing omnichannel to ostatnio popularne w branży hasło, ale nasza rada brzmi: nie bierz sobie tego do serca.

Oczywiście, Disneyland czy Sephora są świetnymi przykładami tego, jak daleko może zajść Twoja firma. Jednak realistycznie rzecz ujmując, nie każdy z nas może pozwolić sobie na prowadzenie fizycznego sklepu, nie mówiąc o parku rozrywki. Większość z nas ich nie potrzebuje.

Nie każda firma musi reklamować się w telewizji, nie każdy sklep musi inwestować w drogie współprace z niszowymi celebrytami i influencerami. Nie każdy handlowiec ecommerce chce sprzedawać swoje ręcznie robione produkty w sieciówkach.

I nie ma w tym nic złego! Po prostu upewnij się, że jesteś wszędzie tam, gdzie Twoi odbiorcy. Właśnie w ten sposób osiągniesz omnichannelową obecność w wielu kanałach.

Jak wykorzystać rekomendacje produktowe?

Upewnij się, że zbierasz dane z wszystkich kanałów, używanych przez Twoich klientów. Czy kliknęli reklamę na Instagramie? Zaproponuj im ten produkt z reklamy podczas finalizowania kolejnych zakupów!

3. Pamiętaj o optymalizacji

Podczas omawiania działań omnichannel, musimy wspomnieć o jednej ważnej praktyce – upewnij się, że każdy kanał jest porządnie zoptymalizowany.

Twój sklep musi działać i wyglądać świetnie zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Elementy graficzne muszą być zoptymalizowane pod kątem dostępności i szybkości ładowania. Treści na Twojej stronie muszą być zoptymalizowane pod SEO. Powinieneś prowadzić osobną komunikację dla każdej platformy społecznościowej. I tak dalej.

Jak wykorzystać rekomendacje produktowe?

Możesz zoptymalizować swoje rekomendacje produktowe! Internauci częściej dokonują spontanicznych zakupów o niskiej wartości, więc możesz zastosować upselling lub cross-selling droższych produktów – zaoferować zniżkę na tańsze produkty przy zakupie kilku przedmiotów.

4. Wykorzystaj potencjał sprzedaży przez media społecznościowe

Źródło: Square

Istnieje mnóstwo sklepów online, które działają wyłącznie na Instagramie. Inne firmy ecommerce wolą używać mediów społecznościowych jako dodatkowych kanałów do promocji i dystrybucji.

Niezależnie od Twojej sytuacji, powinieneś używać swojej platformy społecznościowej do czegoś więcej niż tylko do publikowania pięknych zdjęć i aktualności produktowych. Twoja aktywność powinna wykraczać nawet poza posty i wideo (tak, już jest taka opcja!) z możliwością zakupu.

Media społecznościowe to Twoja wizytówka, centrum prasowe i obsługi klienta. To miejsce, gdzie możesz pochwalić się treściami stworzonymi przez użytkowników i gdzie możesz przyznać się do błędu. To miejsce, gdzie budujesz i pielęgnujesz relacje z najważniejszym zasobem jaki masz – Twoimi odbiorcami.

Dobrze to wykorzystaj!

Jak wykorzystać rekomendacje produktowe?

Wykorzystaj wizualne platformy, takie jak Instagram, TikTok czy Pinterest do natychmiastowych rekomendacji produktowych. Zbierz w jednym miejscu wszystkie przedmioty z Twoich postów z możliwością zakupu, aby mogły być kupowane razem (cross-selling). Twórz wyselekcjonowane stylizacje i kolekcje. Udostępnij posty, gdzie Twoi klienci łączą ze sobą Twoje produkty – postaw na kreatywność!

5. Upewnij się, że doświadczenie anonimowych odwiedzających również jest spersonalizowane

Jednym z głównych powodów porzucania koszyków jest brak możliwości sfinalizowania zamówienia bez założenia konta. Intuicyjnym rozwiązaniem tego problemu jest umożliwienie kupowania jako gość. Wydaje się to logiczne, prawda? Cóż i tak, i nie.

Z jednej strony odwiedzający będą bardziej skłonni złożyć jednorazowe zamówienie, jednak nie otrzymasz od nich zbyt wielu danych osobowych. Oczywiście, jeśli powrócą do Twojego sklepu, zawsze możesz skorzystać z plików cookie typu zero lub first-party. Ale co, jeśli nigdy nie wrócą?

Jak wykorzystać rekomendacje produktowe?

Osadź na swojej stronie automatyczny kod, który pozwala monitorować zachowanie osób odwiedzających Twoją stronę w czasie rzeczywistym. Dzięki temu uzyskasz możliwość dostarczenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych nawet tym osobom, które odwiedzają Twój sklep po raz pierwszy. Personalizacja będzie jeszcze trafniejsza, gdy zdecydują się wrócić na Twoją stronę.

Zwiększaj przychody, zatrzymuj klientów i przyciągaj więcej ruchu do swojego sklepu online, dzięki tym sprawdzonym strategiom marketingowym. Wypróbuj i przekonaj się jak te techniki wpłyną na konwersję w Twoim sklepie.

Czytaj dalej, aby poznać szczegóły.

Niezaprzeczalne korzyści z wdrożenia rekomendacji AI w Twoim sklepie ecommerce

Często mówi się, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania marketingowego dla rynku ecommerce. I to prawda. Jednak, w przypadku rekomendacji AI nie mamy do czynienia z jednowymiarowym rozwiązaniem. W tym przypadku zyskujesz potężne narzędzie napędzane sztuczną inteligencją, które z czasem uczy się i adaptuje do Twojej strony i Twoich odbiorców.

Z rekomendacjami produktowymi możesz:

  • polecać produkty w czasie rzeczywistym bez konieczności czekania aż platforma do automatyzacji przetworzy dane,

  • personalizować rekomendacje nawet dla gości, dzięki algorytmom AI osadzonym na Twojej stronie,

  • działać całą dobę dzięki ulepszonym algorytmom automatyzacji i konwersji odwiedzających w klientów,

  • udoskonalać wszystkie przyszłe wiadomości email o spersonalizowane rekomendacje produktowe, dopasowane do konkretnych użytkowników,

  • angażować użytkowników, tworząc doświadczenie klienta ulepszone o wbudowane, w pełni konfigurowalne scenariusze rekomendacji.

A to dopiero początek! Właśnie dlatego nie możemy już dłużej czekać i musimy natychmiast podzielić się tym świetnym dodatkiem.

Jak działają rekomendacje produktowe?

Jeśli zdecydujesz się wdrożyć rekomendacje produktowe w Twoim sklepie, masz tylko kilka opcji do wyboru.

Zawsze możesz zbudować od podstaw własny silnik rekomendacyjny. Oczywiście potrzebujesz do tego dedykowanego zespołu designerów, developerów, ekspertów od sztucznej inteligencji i specjalistów produktowych. W tym modelu komunikacja pomiędzy silnikiem, a Twoim sklepem odbywa się przez API. Implementacja oraz utrzymanie tej funkcjonalności wymaga wiele czasu, wysiłku, siły roboczej i sporego budżetu. Właśnie dlatego zwykle tylko duże korporacje decydują się na to rozwiązanie.

Nieco bardziej powszechnym rozwiązaniem jest poleganie na zewnętrznych silnikach rekomendacyjnych i zadbaniu o resztę samodzielnie. W tym przypadku trzeba poświęcić wiele czasu na zbieranie i analizę danych, tworzenie scenariuszy, projektowanie schematów i utrzymanie rozwiązania zarówno od strony front- jak i backendu. To łatwiejsze, ale zdecydowanie nie proste.

I wreszcie, możesz zainwestować w niestandardowe rozwiązanie, gdzie dostawca usługi zajmie się wszystkim za Ciebie, a Ty będziesz mógł w pełni skupić się na optymalizacji konwersji. Jeśli wybierzesz odpowiednie narzędzie, możesz nawet otrzymać dedykowany zespół grafików, którzy przygotują dla Ciebie projekt lub możliwość osadzenia rekomendacji produktowych w komunikacji emailowej.

Właśnie tym zajmujemy się w GetResponse MAX!

Prosta implementacja

Aby dodać automatyczne, oparte na AI rekomendacje produktowe do Twojego sklepu, jedyne co musisz zrobić to wkleić krótki fragment kodu do nagłówka Twojej strony – bez API, bez problemu, bez stresu. Jest to proste, jak i skuteczne – wdrożenie rekomendacji produktowych na Twoją stronę wymaga tylko przeklejenia kodu i w żaden sposób nie zaburza aktywności na Twojej stronie!

Obsługa techniczna po naszej stronie

Właśnie tak! Nie musisz martwić się przetwarzaniem danych, analizą czy czymkolwiek innym. Nasz zespół ekspertów dopilnuje, aby wszystko było aktualne i poprawnie działało.

Komunikacja w Twoim brandingu

Nasz zespół grafików przygotuje propozycję sekcji rekomendacji produktowych dla Twojego interfejsu, aby mieć pewność, że pasuje do stylu i estetyki Twojego sklepu – nie musisz angażować swoich grafików.

Przystępne statystyki

Wszystkie dane odwiedzających mogą zostać zintegrowane z Twoim kontem Google Analytics, dzięki temu możesz pozyskać jeszcze więcej informacji ułatwiających podejmowanie strategicznych decyzji.

Wyświetlane są tylko dostępne produkty

Nasz inteligentny algorytm poleca tylko produkty, które są dostępne w Twoim magazynie. Nie tracisz więc okazji do sprzedaży i nie marnujesz potencjału promocji.

Rekomendacje wykraczające poza Twoją stronę

Przenieś swoje kampanie email marketingowe na wyższy poziom dodając do Twojej komunikacji zautomatyzowane i spersonalizowane rekomendacje AI. To nieoceniona pomoc w pielęgnowaniu leadów i powracających klientów!

Gotowe scenariusze i dodatkowa elastyczność

Zależało nam, aby wszystko było tak proste, jak to tylko możliwe, więc uzupełniliśmy nasze rekomendacje AI o niestandardowe scenariusze, które czekają aż je wypróbujesz (i dostosujesz do siebie!):

  • “inni kupili również”
  • “podobne produkty”
  • “wybrane dla Ciebie”
  • “kontynuuj tam, gdzie przerwałeś”

Zawsze możesz wykorzystać komunikację emailową do najpopularniejszych celów ecommerce:

  • upsellingu i cross-sellingu
  • odzyskiwania porzuconych koszyków
  • powiadomień o obniżce ceny
  • powiadomień o powrocie produktu do magazynu
  • i czegokolwiek jeszcze zechcesz!

Miej pełną kontrolę nad tym, jak używasz rekomendacji produktowych. Dodaj rekomendacje do dowolnej sekcji Twojej strony – stronie produktu, blogu – oraz do emaili.

Przejdź na plan GetResponse MAX i przekonaj się sam!


Anna Kvasnevska
Anna Kvasnevska
Senior Content Marketing Specialist i dumny członek zespołu GetResponse. Bogatą perspektywę zawdzięcza międzykulturowemu wykształceniu i ponad 5 letniemu doświadczeniu w tworzeniu treści dla wielu branż. Chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat najnowszych trendów ze świata marketingu online, ecommerce oraz nowych technologii. Skontaktuj się z Anną na LinkedIn.