Czy wiesz kim są klienci, którzy będą odwiedzać Twój landing page?

4 min
Zaktualizowano:

Co jest ważniejsze, ruch na stronie czy konwersja?

50 000 odwiedzających, którzy trafili na Twoją stronę z serwisu całkowicie niezwiązanego z Twoją firmą. 500 odwiedzających z magazynu branżowego, który porusza tematy związane z Twoją firmą. Która grupa osób będzie dla Ciebie bardziej wartościowa?

Niemal w każdym rodzaju prowadzonego biznesu najbardziej pożądanym czynnikiem jest właśnie konwersja. Jest to moment, w którym określony ruch internetowy napotyka na swojej drodze interesującą go ofertę. Będzie to możliwe tylko wtedy jeśli wiedział kim jest Twoja grupa docelowa i jakie są jej potrzeby lub wymagania. Dlatego jeśli szukasz sposobu na osiągnięcie wysokiej konwersji za pomocą landing page, to poniższe wskazówki z pewnością okażą się pomocne.

 

Poznaj swoich klientów

Najczęściej wykorzystywanymi sposobami na poznanie potrzeb, oczekiwań i problemów swojej grupy docelowej są ankiety, a czasem nawet zwykłe rozmowy. Jeśli chcesz, aby na początek zostali oni Twoimi subskrybentami, to dobrze byłoby wiedzieć co interesującego możesz im zaoferować. Zamiast zgadywania i domysłów, po prostu rozmawiaj z nimi. Będziesz zaskoczony jak dużo możesz się w ten sposób dowiedzieć i jak cenne mogą być te informacje.

Jeśli dowiesz się…

  • kim są, to będziesz wiedział jak do nich dotrzeć (jakie blogi i serwisy czytają, jakich informacji poszukują w Google, itp.)
  • jak opisują usługi lub produkty, które oferują, to możesz wykorzystać kluczowe słowa w komunikacji, aby była bardziej perswazyjna
  • jak wybierają i porównują produkty ze swojej branży, abyś wiedział jaką strukturę treści wybrać na stronie.
  • czego potrzebują, to cała Twoja oferta oraz strona może być spełnieniem ich oczekiwań
  • jak im pomóc i ułatwić życie, to dowiesz się jakie korzyści komunikować.

…takich pytań można mnożyć wiele. Ogólnie chodzi o to, aby to, co oferujesz i jak to prezentujesz trafiało w samo sedno potrzeb klientów, z którymi się komunikujesz.

Jeśli uznasz, że Twoimi klientami są “wszyscy”, to dotarcie do nich może okazać się bardzo trudne – nikt nie identyfikuje się ze zwrotem “wszyscy”. jest to również najczęściej powtarzany błąd, który można zauważyć w landing page – nie wiadomo kto jest jego adresatem i jakie ma potrzeby lub problemy.

180247601-300x215

Jeśli masz już subskrybentów/klientów, to wyślij im ankietę

Masz już bazę odbiorców lub klientów i chciałbyś poznać ich opinie, oczekiwania i potrzeby? Najlepszym narzędziem, które pomoże Ci zrealizować te cele jest właśnie ankieta. Jest to jeden z najszybszych sposobów na sprawdzenie, która oferta najbardziej zainteresuje subskrybentów lub klientów.

Tworząc ankietę warto skupić się na pytaniach związanych poniższymi:

  • Co możesz nam powiedzieć na swój temat? Zdobądź dane demograficzne, aby sprawdzić związane z nimi trendy. Jeśli Twoja firma działa w sektorze B2B, zapytaj się o ich branżę i stanowisko.
  • Jaki jest ich główny problem, który Twoja firma może rozwiązać?
  • Jeśli mógłbyś zadać tylko jedno pytanie związane z Twoją branżą, to jakby ono brzmiało?

Wskazówki, które pomogą stworzyć ankietę

Ogólna zasada, o której należy pamiętać brzmi: im więcej pytań, tym mniej ankietowanych i niższa jakość odpowiedzi. Zacznij od spisania wszystkich pytań, które chciałbyś zadać, a potem wybierz tylko te, które są kluczowe i naprawdę niezbędne. W ich wyłonieniu może pomóc zadanie sobie pytania: Co zamierzam zrobić z uzyskanymi odpowiedziami?

180893651-300x265

Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze subskrybentów

Jeśli nie dysponujesz jeszcze bazą klientów to musisz rozpocząć swoje działania od samego początku – zdefiniowania grupy docelowej. W tym celu musisz określić m.in. ich  wiek, płeć, dane geograficzne oraz potrzeby. To jakich danych będziesz potrzebował zależy od produktu, który oferujesz oraz sektora, w którym działasz – B2C lub B2B.

W określeniu grupy docelowej pomóc mogą takie pytania jak:

  • Kim są moi klienci? Jaki mają status materialny, społeczny, zawodowy, itp.?
  • Jakie mają problemy i jak mogę pomóc im je rozwiązać?
  • Jakie są ich potrzeby, których nikt jeszcze nie rozwiązał?

Znalezienie odpowiedzi na te pytania pomoże w przygotowaniu lepszej oferty oraz skuteczniejszej promocji.

Pamiętaj, że konwersja ma miejsce wtedy kiedy określona grupa klientów trafia na interesującą ich ofertę. Dlatego zadaniem marketera jest znalezienie rozwiązania jaka treść landing page zainteresuje klientów.

Kiedy klienci wyświetlą stronę z Twoją ofertą, przejrzą jej treść i powinni powiedzieć: To jest właśnie to czego szukałem.

Szukasz prostego narzędzia, za pomocą którego zbudujesz landing page? Wypróbuj za darmo nowy, ulepszony Kreator Landing Page GetResponse i buduj profesjonalne strony bez znajomości kodu HTML.