Czym są zwroty i zgłoszenia spamu?

Zwrot jest wiadomością, która wróciła do nadawcy, ponieważ z jakiegoś powodu nie mogła zostać dostarczona. Zwroty dzielą się na dwie podstawowe kategorie.

Zwroty twarde są stałymi blokadami spowodowanymi tym, że dany adres email nie istnieje lub został usunięty. Takie adresy są natychmiast usuwane z listy kontaktów.

Zwroty miękkie to adresy email usunięte po wykryciu przez nas problemów z dostarczalnością. Przyczynami mogą być pełna skrzynka odbiorcza, tymczasowo nieosiągalny serwer pocztowy lub fakt, że odbiorca nie ma już konta email pod tym adresem. W takich wypadkach próbujemy dostarczyć kolejne wiadomości trzy razy w ciągu 32 dni (łącznie daje to cztery próby). Jeżeli wszystkie próby zakończą się niepowodzeniem, automatycznie usuniemy z listy adres, na który nie dostarczono wiadomości. Dzięki temu Twoja lista nie będzie wypełniona nieaktywnymi adresami.

Zwroty sklasyfikowane jako Zmiana użytkownika adresu są częścią zwrotów miękkich. Oznacza to, że taki adres został porzucony przez właściciela i dostawca usługi pocztowej poddał go recyklingowi, dzięki czemu może z niego skorzystać inny użytkownik. Po wykryciu takiego zwrotu automatycznie usuniemy go z Twojej listy.

Zwroty sklasyfikowane jako Zwrot twardy: inne są usuwane z listy po dwóch nieudanych próbach dostarczenia wiadomości w ciągu 32 dni.

GetResponse automatycznie usuwa z listy wszystkie zwrócone adresy email, aby nie można było do nich wysyłać kolejnych wiadomości. Aby zobaczyć listę kontaktów usuniętych z powodu zwrotu, przejdź do w menu Listy>>Pokaż wszystkie kontakty>>Nieaktywne>>Zwrócone.

Zgłoszenia spamu to wiadomości, które zostały oznaczone przez odbiorcę jako spam. Kontakty, które zgłosiły Twoją wiadomość jako spam, nie będą już dostępne w koncie. Nie będziesz też w stanie sprawdzić, kto oznaczył Twoją wiadomość jako spam.

Jeżeli chcesz zobaczyć statystyki zgłoszeń spamu i zwrotów, przejdź do Menu>>Email marketing>>Statystyki. Zgłoszenia spamu i zwrócone mają własne zakładki, a ich szczegółowe statystyki znajdują się na dole ekranu. Skorzystaj z dostępnych menu rozwijanych, aby sprawdzić liczbę zgłoszeń spamu i zwrotów dla konkretnych wiadomości i list kontaktów. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak obniżyć współczynnik zgłoszeń spamu, przejdź do artykułu „Jak obniżyć współczynnik zgłoszeń spamu?”

Jeżeli zauważysz zwiększoną liczbę zwrotów lub zgłoszeń spamu, skontaktuj się z naszym działem ds. audytu