Jak tworzyć własne raporty?

Dzięki własnym raportom możesz otrzymywać automatycznie generowane raporty cykliczne lub jednorazowe, które zawierają wybrane przez Ciebie pola.

Własne raporty są dostępne w planach Marketing Automation, Ecommerce Marketing i MAX.

Jeśli jesteś klientem MAX, odpowiednie instrukcje znajdziesz tutaj.

Tworzenie własnych raportów

Aby utworzyć własne raporty:

  1. Przejdź do sekcji Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty > Stwórz raport.
  3. Wprowadź nazwę raportu (3-70 znaków).
  4. W sekcji Zawartość raportu wybierz rodzaj raportu. Do wyboru masz dziewięć rodzajów:
    • Raport statystyk wiadomości – dostarcza informacji o wszystkich wysłanych wiadomościach w wybranym zakresie czasu. Może zawierać różne informacje o wiadomościach, w tym otwarcia, kliknięcia, wypisania, zwroty i wiele innych.
    • Raport rezygnacji z subskrypcji – zawiera informacje o kontaktach, które zrezygnowały z subskrypcji Twojej listy. Może zawierać ich adresy e-mail, nazwę listy, nazwę wiadomości, w której użyli linku do wypisu z listy, powód rezygnacji z subskrypcji i wiele innych.
    • Raport z aktywności subskrybentów – dostarcza informacji na temat aktywności kontaktów w wiadomościach: otwarć wiadomości, kliknięć linków, kliknięć linków w mediach społecznościowych lub rezygnacji z subskrypcji poprzez link w wiadomości.
    • Raport z aktywności użytkownika – zawiera podsumowanie informacji o użytkownikach dla właściciela konta.
    • Raport podsumowujący listę – zawiera podsumowanie wszystkich Twoich list. Raport będzie zawierał informacje dla każdej listy o wszystkich kontaktach, usuniętych kontaktach, całkowitym współczynniku otwarć i wiele innych.
    • Ogólna wydajność wiadomości według domeny – dostarcza informacji o domenach wysyłkowych, liczbie wiadomości wysłanych z określonych domen, liczbie kliknięć i otwarć wysłanych z nich wiadomości i wiele innych.
    • Raport uczestników webinaru – zawiera informacje o uczestnikach webinaru, takie jak ich adres e-mail, nazwa kontaktu, godzina połączenia z webinarem i wiele innych.
    • Raport kliknięć wiadomości – dostarcza informacji o konkretnych wiadomościach, ich nazwie, łącznej liczbie kliknięć, typie wiadomości, dacie wysłania i wiele innych.
    • Raport statystyk niepotwierdzonych kontaktów – zawiera informacje o niepotwierdzonych kontaktach, ich liczbie, adresie e-mail oraz nazwie listy, do której zostaną przypisani po kliknięciu w link potwierdzający.



  5. Po wybraniu typu raportu, kliknij Wybierz pola do raportu, a następnie wybierz pola, które chcesz zobaczyć w raporcie i kliknij Zapisz ustawienia.



  6. W sekcji Szczegóły harmonogramu wybierz częstotliwość generowania raportów. Masz dwie opcje do wyboru:
    • Jednorazowy – ten raport zostanie wygenerowany tylko raz. Musisz określić jego zakres dat (do 31 dni)



    • Cykliczny – raport będzie generowany tak często, jak wybierzesz w sekcji Częstotliwość. Oprócz częstotliwości, musisz określić godzinę wysyłania raportu.



  7. Możesz włączyć powiadomienia e-mail, abyśmy mogli poinformować Cię o przygotowaniu własnego raportu.



  8. Kliknij przycisk Generuj.

Zarządzanie własnymi raportami

Aby pobrać własny raport:

  1. Przejdź do zakładki Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty.
  3. W kolumnie Liczba plików zobaczysz liczbę obok interesującego Cię raportu. Po kliknięciu małej strzałki w dół obok niego, zobaczysz wszystkie wygenerowane raporty. Możesz kliknąć Pobierz obok każdego z nich, aby go pobrać. Raporty wygasają w dniu i o godzinie podanej w polu Wygasa (po 7 dniach).

Aby edytować, ponownie użyć lub usunąć własny raport:

  1. Przejdź do zakładki Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty.
  3. Najedź kursorem na przycisk akcji obok raportu i kliknij Edytuj (dla raportu cyklicznego) lub Użyj ponownie (dla raportu jednorazowego). Możesz także kliknąć Usuń, jeśli chcesz go całkowicie usunąć.