Jak tworzyć własne raporty?
Dzięki własnym raportom możesz otrzymywać automatycznie generowane raporty cykliczne lub jednorazowe, które zawierają wybrane przez Ciebie pola.
Własne raporty są dostępne w planach Marketing Automation, Ecommerce Marketing i MAX.
Jeśli jesteś klientem MAX, odpowiednie instrukcje znajdziesz tutaj.
Tworzenie własnych raportów
Aby utworzyć własne raporty:
- Przejdź do sekcji Raporty.
- Kliknij Własne raporty > Stwórz raport.
- Wprowadź nazwę raportu (3-70 znaków).
- W sekcji Zawartość raportu wybierz rodzaj raportu. Do wyboru masz trzy rodzaje:
- Raport statystyk wiadomości – dostarcza informacji o wszystkich wysłanych wiadomościach w wybranym zakresie czasu. Może zawierać różne informacje o wiadomościach, w tym otwarcia, kliknięcia, wypisania, zwroty i wiele innych.
- Raport rezygnacji z subskrypcji – zawiera informacje o kontaktach, które zrezygnowały z subskrypcji Twojej listy. Może zawierać ich adresy e-mail, nazwę listy, nazwę wiadomości, w której użyli linku do wypisu z listy, powód rezygnacji z subskrypcji i wiele innych.
- Raport z aktywności subskrybentów – dostarcza informacji na temat aktywności kontaktów w wiadomościach: otwarć wiadomości, kliknięć linków, kliknięć linków w mediach społecznościowych lub rezygnacji z subskrypcji poprzez link w wiadomości.
- Po wybraniu typu raportu, kliknij Wybierz pola do raportu, a następnie wybierz pola, które chcesz zobaczyć w raporcie i kliknij Zapisz ustawienia.
- W sekcji Szczegóły harmonogramu wybierz częstotliwość generowania raportów. Masz dwie opcje do wyboru:
- Jednorazowy – ten raport zostanie wygenerowany tylko raz. Musisz określić jego zakres dat (do 31 dni)
- Cykliczny – raport będzie generowany tak często, jak wybierzesz w sekcji Częstotliwość. Oprócz częstotliwości, musisz określić godzinę wysyłania raportu.
- Jednorazowy – ten raport zostanie wygenerowany tylko raz. Musisz określić jego zakres dat (do 31 dni)
- Możesz włączyć powiadomienia e-mail, abyśmy mogli poinformować Cię o przygotowaniu własnego raportu.
- Kliknij przycisk Generuj.
Zarządzanie własnymi raportami
Aby pobrać własny raport:
- Przejdź do zakładki Raporty.
- Kliknij Własne raporty.
- W kolumnie Liczba plików zobaczysz liczbę obok interesującego Cię raportu. Po kliknięciu małej strzałki w dół obok niego, zobaczysz wszystkie wygenerowane raporty. Możesz kliknąć Pobierz obok każdego z nich, aby go pobrać. Raporty wygasają w dniu i o godzinie podanej w polu Wygasa (po 7 dniach).
Aby edytować, ponownie użyć lub usunąć własny raport:
- Przejdź do zakładki Raporty.
- Kliknij Własne raporty.
- Najedź kursorem na przycisk akcji obok raportu i kliknij Edytuj (dla raportu cyklicznego) lub Użyj ponownie (dla raportu jednorazowego). Możesz także kliknąć Usuń, jeśli chcesz go całkowicie usunąć.