Jak tworzyć własne raporty?

Dzięki własnym raportom możesz otrzymywać automatycznie generowane raporty cykliczne lub jednorazowe, które zawierają wybrane przez Ciebie pola.

Własne raporty są dostępne w planach Marketing Automation, Ecommerce Marketing i MAX.

Jeśli jesteś klientem MAX, odpowiednie instrukcje znajdziesz tutaj.

Tworzenie własnych raportów

Aby utworzyć własne raporty:

  1. Przejdź do sekcji Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty > Stwórz raport.
  3. Wprowadź nazwę raportu (3-70 znaków).
  4. W sekcji Zawartość raportu wybierz rodzaj raportu. Do wyboru masz dziewięć rodzajów:
    • Raport statystyk wiadomości – dostarcza informacji o wszystkich wysłanych wiadomościach w wybranym zakresie czasu. Może zawierać różne informacje o wiadomościach, w tym otwarcia, kliknięcia, wypisania, zwroty i wiele innych.
    • Raport rezygnacji z subskrypcji – zawiera informacje o kontaktach, które zrezygnowały z subskrypcji Twojej listy. Może zawierać ich adresy e-mail, nazwę listy, nazwę wiadomości, w której użyli linku do wypisu z listy, powód rezygnacji z subskrypcji i wiele innych.
    • Raport z aktywności subskrybentów – dostarcza informacji na temat aktywności kontaktów w wiadomościach: otwarć wiadomości, kliknięć linków, kliknięć linków w mediach społecznościowych lub rezygnacji z subskrypcji poprzez link w wiadomości.
    • Raport aktywności użytkowników – zawiera podsumowanie informacji o użytkownikach dla właściciela konta.
    • Zapisy i wyniki mailingów wg listy – zawiera podsumowanie wszystkich Twoich list. Raport będzie zawierał informacje dla każdej listy o wszystkich kontaktach, usuniętych kontaktach, całkowitym współczynniku otwarć i wiele innych.
    • Ogólne wyniki mailingów wg domeny – dostarcza informacji o domenach wysyłkowych, liczbie wiadomości wysłanych z określonych domen, liczbie kliknięć i otwarć wysłanych z nich wiadomości i wiele innych.
    • Raport uczestnictwa w webinarze – zawiera informacje o uczestnikach webinaru, takie jak ich adres e-mail, nazwa kontaktu, godzina połączenia z webinarem i wiele innych.
    • Raport kliknięć w wiadomościach – dostarcza informacji o konkretnych wiadomościach, ich nazwie, łącznej liczbie kliknięć, typie wiadomości, dacie wysłania i wiele innych.
    • Kontakty niepotwierdzone wg listy – zawiera informacje o niepotwierdzonych kontaktach, ich liczbie, adresie e-mail oraz nazwie listy, do której zostaną przypisani po kliknięciu w link potwierdzający.



  5. Po wybraniu typu raportu, kliknij Wybierz pola do raportu, a następnie wybierz pola, które chcesz zobaczyć w raporcie i kliknij Zapisz ustawienia.



  6. W sekcji Szczegóły harmonogramu wybierz częstotliwość generowania raportów. Masz dwie opcje do wyboru:
    • Jednorazowy – ten raport zostanie wygenerowany tylko raz. Musisz określić jego zakres dat (do 31 dni)



    • Cykliczny – raport będzie generowany tak często, jak wybierzesz w sekcji Częstotliwość. Oprócz częstotliwości, musisz określić godzinę wysyłania raportu.



  7. Możesz włączyć powiadomienia e-mail, abyśmy mogli poinformować Cię o przygotowaniu własnego raportu.



  8. Kliknij przycisk Generuj.

Zarządzanie własnymi raportami

Aby pobrać własny raport:

  1. Przejdź do zakładki Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty.
  3. W kolumnie Liczba plików zobaczysz liczbę obok interesującego Cię raportu. Po kliknięciu małej strzałki w dół obok niego, zobaczysz wszystkie wygenerowane raporty. Możesz kliknąć Pobierz obok każdego z nich, aby go pobrać. Raporty wygasają w dniu i o godzinie podanej w polu Wygasa (po 7 dniach).

Aby edytować, ponownie użyć lub usunąć własny raport:

  1. Przejdź do zakładki Raporty.
  2. Kliknij Własne raporty.
  3. Najedź kursorem na przycisk akcji obok raportu i kliknij Edytuj (dla raportu cyklicznego) lub Użyj ponownie (dla raportu jednorazowego). Możesz także kliknąć Usuń, jeśli chcesz go całkowicie usunąć.

Udostępnianie własnych raportów

Możesz teraz utworzyć link do pobrania własnego raportu i udostępnić go. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do Narzędzia > Raporty > Własne raporty.
  2. Stwórz własny raport.
  3. W kolumnie Liczba plików kliknij małą strzałkę, aby wyświetlić wszystkie wygenerowane raporty.
  4. Najedź kursorem na 3 kropki obok raportu i kliknij Wygeneruj link do pobrania.

  5. Pojawi się okienko umożliwiające wygenerowanie linku do raportu. Opcjonalnie możesz także zabezpieczyć go hasłem.

  6. Po wygenerowaniu linku do pobrania raportu możesz kliknąć obok niego opcję Kopiuj, aby udostępnić go innym. Jeśli utworzysz do niego hasło, będziesz mógł je również skopiować.

  7. Dodatkowo możesz kliknąć przycisk Wyślij link w okienku, aby wysłać ten raport e-mailem na dowolny lub wszystkie adresy nadawców dodane do Twojego konta GetResponse. Wybierz, kto powinien otrzymać ten raport, kliknij Zastosuj, a następnie Wyślij.