Jak wykluczyć odbiorców z wysyłki newslettera?

Odbiorców newslettera możesz wybrać w kroku Odbiorcy w kreatorze newslettera. Możesz udoskonalić listę odbiorców poprzez uwzględnienie lub wykluczanie kontaktów, lub grup kontaktów utworzonych w Twoim koncie.

Wykluczając kontakty możesz:

  • wybrać pojedyncze lub wszystkie listy,
  • wybrać pojedyncze lub wszystkie segmenty,
  • wybrać pojedyncze lub wszystkie listy wykluczeń.

Zanim zaczniesz

Wybierz grupę odbiorców spośród Twoich list, segmentów lub wybierz pojedynczych odbiorców z listy. Następnie rozpocznij udoskonalanie swojej listy. Jeśli potrzebujesz pomocy, przeczytaj artykuł Jak wybrać odbiorców newslettera.

Aby wykluczyć kontakty z listy odbiorców:

1. Wybierz, w jaki sposób chcesz wykluczyć odbiorców (wybierz jedną lub więcej list, segmentów lub list wykluczeń)

wykluczanie odbiorcow

2. Kliknij strzałkę w dół, aby rozwinąć okno wyboru. Następnie wybierz listy, które chcesz wykluczyć (możesz też wykluczyć segmenty i/lub listy wykluczeń).


3. Okno Kontakty na dole strony wskazuje, ile kontaktów otrzyma Twoją wiadomość.

Uwaga: Jeśli wybierzesz tylko listy wykluczeń, wyświetlona liczba kontaktów nie zmieni się, jednakże kontakty znajdujące się na liście wykluczeń nie dostaną Twojej wiadomości. Jeśli wybierzesz listy wykluczeń i segmenty, liczba odbiorców zmieni się zgodnie z liczbą odbiorców w tych segmentach.

4. Po dokonaniu wyboru kliknij Kolejny krok. Wyświetli się Podsumowanie wiadomości. Tutaj możesz zaplanować wysyłkę wiadomości.

Czy można zablokować wysyłkę wiadomości do określonych kontaktów?

Tak, jest możliwość zablokowania wysyłki nie tylko newsletterów, ale też wszystkich innych wiadomości do określonych kontaktów. Aby to zrobić, stwórz czarną listę adresów email, do których chcesz zablokować wysyłkę. Aby dowiedzieć się jak to zrobić, zobacz Jak zablokować adresom email i domenom dostęp do moich list lub całego konta