Jak korzystać z akcji Prośba o zgodę na push (kanał Web)?

Akcja Prośba o zgodę na push to nowy element dostępny w cyklach automation w GetResponse. Wywołuje ona niestandardowy prompt przeglądarkowy, który prosi odwiedzających stronę internetową o wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień web push. Dzięki temu możesz rozbudowywać swoją bazę odbiorców web push, prosząc o zgodę bezpośrednio w ramach scenariusza automatyzacji.

Automatyzacja oferuje obecnie dwa kanały: Email i Web. Kanał Email służy do dotarcia do Twoich subskrybentów, natomiast kanał Web umożliwia zaangażowanie zarówno subskrybentów, jak i niezasubskrybowanych odwiedzających Twoją stronę internetową. Subskrybenci mogą w trakcie swojej ścieżki przejść z kanału Web do kanału Email, ale nie odwrotnie.

W tym artykule omawiany jest element kanału Web. Jeśli szukasz odpowiednika w kanale email, kliknij tutaj.

Prośba o zgodę na push posiada dwa wyjścia: true (zielone) oraz false (czerwone). Ścieżka, którą podąży dana osoba w cyklu, zależy od udzielonej zgody.

  • Odwiedzający stronę, który wcześniej wyraził zgodę na wyświetlenie promptu skonfigurowanego w elemencie „Prośba o zgodę na push” dla wybranej strony internetowej, przejdzie ścieżką zieloną;
  • Odwiedzający stronę, który wcześniej wyraził zgodę na tej samej stronie internetowej, ale dla innego promptu niż ten skonfigurowany w elemencie, przejdzie ścieżką czerwoną;
  • Odwiedzający stronę, który nie wyraził jeszcze zgody, zobaczy prośbę o jej udzielenie. Jeśli odrzuci natywną prośbę przeglądarki, przejdzie ścieżką czerwoną.

Co nowego

Akcja Prośba o zgodę na push służy do zbierania zgód na wysyłanie powiadomień push. Może być wyświetlana zarówno subskrybentom, jak i niezasubskrybowanym odwiedzającym stronę, pod warunkiem że na stronie umieszczony jest plik cookie śledzący.

Dla porównania, akcja Wyślij web push w kanale Email wysyła rzeczywistą wiadomość wyłącznie do użytkowników, którzy jednocześnie są subskrybentami e-mail oraz wcześniej zapisali się na otrzymywanie powiadomień web push.

Prośby o zgodę na push możesz używać do budowania bazy odbiorców, natomiast akcji Wyślij web push do ich angażowania po uzyskaniu subskrypcji.

Konfiguracja

  1. Przeciągnij element Prośba o zgodę na push z sekcji Akcje w kanale WEB w edytorze cyklu automation.

    sekcja automatyzacji kanału Web z zaznaczoną akcją „Prośba o zgodę na push” w obszarze podstawowych akcji Web.
  2. Z rozwijanego menu wybierz stronę internetową, dla której w Twoim koncie GetResponse zostały zdefiniowane prompty powiadomień push.
  3. Wybierz prompt, który chcesz wyświetlić.

    ustawienia akcji „Prośba o zgodę na push”.
  4. Ustaw opóźnienie ponownej próby, czyli po ilu dniach, godzinach lub minutach prompt ma zostać ponownie wyświetlony, jeśli użytkownik wcześniej odrzucił niestandardowy prompt. Uwaga: jeśli użytkownik w ogóle nie wszedł w interakcję z promptem, niestandardowy prompt zostanie ponownie wyświetlony podczas kolejnej wizyty użytkownika na stronie.
  5. Możesz również włączyć opcję Powtarzaj wielokrotnie dla tej akcji, aby była uruchamiana za każdym razem, gdy spełnione zostaną określone kryteria.

Scenariusze użycia

Możesz użyć akcji Prośba o zgodę na push, aby:

  • Automatycznie zachęcać nowych odwiedzających do subskrypcji powiadomień web push i w ten sposób rozwijać swoją bazę odbiorców.
  • Ponownie angażować powracających odwiedzających, którzy nie zapisali się przy pierwszej wizycie, wyświetlając prompt ponownie po określonym czasie.
  • Przekształcać odwiedzających w zaangażowane kontakty.
  • Uzupełniać komunikację e-mail o dodatkowy kanał kontaktu.
  • Wyzwalać prompty w kluczowych momentach zachowania użytkownika, aby dotrzeć do odwiedzających w momencie największego zainteresowania.