Jak korzystać z akcji Wyślij web push (kanał Web)?

Akcja Wyślij web push pozwala wysyłać powiadomienia push w przeglądarce do użytkowników, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie z Twojej strony internetowej. Są to krótkie komunikaty wyświetlane w przeglądarce odbiorcy – nawet wtedy, gdy nie znajduje się on na Twojej stronie – dzięki czemu stanowią skuteczny kanał do ponownego zaangażowania, przekazywania pilnych informacji oraz komunikacji wielokanałowej.

Gdy kontakt trafi do tego elementu w Twoim cyklu automation, system podejmuje próbę dostarczenia powiadomienia push na jego urządzenie.

Automatyzacja oferuje obecnie dwa kanały: Email i Web. Kanał Email służy do dotarcia do Twoich subskrybentów, natomiast kanał Web umożliwia zaangażowanie zarówno subskrybentów, jak i niezasubskrybowanych odwiedzających Twoją stronę internetową. Subskrybenci mogą w trakcie swojej ścieżki przejść z kanału Web do kanału Email, ale nie odwrotnie.

W tym artykule omawiany jest element kanału Web. Jeśli szukasz odpowiednika w kanale email, kliknij tutaj.

Co nowego

Akcja Wyślij web push jest dostępna zarówno w kanale Email, jak i – od niedawna – w kanale Web. Istnieje jednak kilka istotnych różnic między tymi dwoma wersjami.

Po pierwsze, dwa dodatkowe ustawienia dostępne w wersji Email nie są obsługiwane w wersji Web:

  • Wysyłaj tylko do unikalnych odbiorców
  • Wysyłaj tylko w konkretnych godzinach

Kolejną ważną różnicą jest sposób, w jaki kontakty przechodzą przez ten element. W wersji Web akcja ma dwa wyjścia:

  1. True (zielone), jeśli powiadomienie zostało pomyślnie dostarczone na urządzenie użytkownika
  2. False (czerwone), jeśli dostarczenie nie powiodło się

Wersja Email natomiast ma tylko jedno wyjście, niezależnie od tego, czy wiadomość faktycznie dotarła na urządzenie kontaktu.

Kanał EmailKanał Web
Akcja Wyślij web push w kanale Email ma tylko jedno wyjście.Akcja Wyślij web push w kanale Web ma dwa wyjścia.

Co więcej, w przeciwieństwie do elementu Wyślij web push w kanale Email, wersja Web pozwala dotrzeć zarówno do subskrybentów e-mail, jak i do niesubskrybowanych odwiedzających stronę, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień web push.

Konfiguracja

  1. Przeciągnij element Wyślij web push z sekcji Akcje w kanale Web w edytorze cyklu automation.

    Sekcja automation w kanale Web z wybraną akcją Wyślij web push wśród podstawowych akcji web.

  2. Z rozwijanego menu wybierz stronę, dla której w Twoim koncie GetResponse zostały zdefiniowane powiadomienia push.
  3. Wybierz powiadomienie, które chcesz wysłać do użytkowników.

    Właściwości akcji Wyślij web push.
  4. Możesz także włączyć opcję Powtarzaj wielokrotnie dla tej akcji, aby była uruchamiana za każdym razem, gdy spełnione zostaną określone kryteria.

Scenariusze użycia

Możesz użyć akcji Wyślij web push, aby:

  • Wywołać powiadomienie push, gdy ktoś odwiedzi określoną stronę (np. stronę produktu lub cennika).
  • Promować oferty ograniczone czasowo.
  • Wysłać krótką wiadomość po tym, jak odwiedzający polubi lub obejrzy produkt.