Jak korzystać z akcji Wyślij web push (kanał Web)?
Akcja Wyślij web push pozwala wysyłać powiadomienia push w przeglądarce do użytkowników, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie z Twojej strony internetowej. Są to krótkie komunikaty wyświetlane w przeglądarce odbiorcy – nawet wtedy, gdy nie znajduje się on na Twojej stronie – dzięki czemu stanowią skuteczny kanał do ponownego zaangażowania, przekazywania pilnych informacji oraz komunikacji wielokanałowej.
Gdy kontakt trafi do tego elementu w Twoim cyklu automation, system podejmuje próbę dostarczenia powiadomienia push na jego urządzenie.
Automatyzacja oferuje obecnie dwa kanały: Email i Web. Kanał Email służy do dotarcia do Twoich subskrybentów, natomiast kanał Web umożliwia zaangażowanie zarówno subskrybentów, jak i niezasubskrybowanych odwiedzających Twoją stronę internetową. Subskrybenci mogą w trakcie swojej ścieżki przejść z kanału Web do kanału Email, ale nie odwrotnie.
W tym artykule omawiany jest element kanału Web. Jeśli szukasz odpowiednika w kanale email, kliknij tutaj.
Co nowego
Akcja Wyślij web push jest dostępna zarówno w kanale Email, jak i – od niedawna – w kanale Web. Istnieje jednak kilka istotnych różnic między tymi dwoma wersjami.
Po pierwsze, dwa dodatkowe ustawienia dostępne w wersji Email nie są obsługiwane w wersji Web:
- Wysyłaj tylko do unikalnych odbiorców
- Wysyłaj tylko w konkretnych godzinach
Kolejną ważną różnicą jest sposób, w jaki kontakty przechodzą przez ten element. W wersji Web akcja ma dwa wyjścia:
- True (zielone), jeśli powiadomienie zostało pomyślnie dostarczone na urządzenie użytkownika
- False (czerwone), jeśli dostarczenie nie powiodło się
Wersja Email natomiast ma tylko jedno wyjście, niezależnie od tego, czy wiadomość faktycznie dotarła na urządzenie kontaktu.
| Kanał Email | Kanał Web |
![]() | ![]() |
Co więcej, w przeciwieństwie do elementu Wyślij web push w kanale Email, wersja Web pozwala dotrzeć zarówno do subskrybentów e-mail, jak i do niesubskrybowanych odwiedzających stronę, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień web push.
Konfiguracja
- Przeciągnij element Wyślij web push z sekcji Akcje w kanale Web w edytorze cyklu automation.

- Z rozwijanego menu wybierz stronę, dla której w Twoim koncie GetResponse zostały zdefiniowane powiadomienia push.
- Wybierz powiadomienie, które chcesz wysłać do użytkowników.

- Możesz także włączyć opcję Powtarzaj wielokrotnie dla tej akcji, aby była uruchamiana za każdym razem, gdy spełnione zostaną określone kryteria.
Scenariusze użycia
Możesz użyć akcji Wyślij web push, aby:
- Wywołać powiadomienie push, gdy ktoś odwiedzi określoną stronę (np. stronę produktu lub cennika).
- Promować oferty ograniczone czasowo.
- Wysłać krótką wiadomość po tym, jak odwiedzający polubi lub obejrzy produkt.

