Czy mogę segmentować kontakty w oparciu o dane ecommerce?

Warunki wyszukiwania ecommerce dla kontaktów, które zostały dodane przez API, pozwalają na segmentację kontaktów w oparciu o ich nawyki zakupowe: jakie produkty zakupili, jakie marki wybrali, ile razy kupili produkty z Twojego sklepu lub sklepów i jak dużo wydali.

Aby znaleźć i dokonać segmentacji kontaktów:

  1. Przejdź do zakładki Kontakty,
  2. Wybierz Wyszukiwanie,
  3. Wybierz Wyszukiwanie zaawansowane,
  4. Wybierz Dodaj warunek,
  5. Z rozwijalnego menu wybierz Ecommerce.

Jakie warunki mogę wybrać?

Warunki, dzięki którym możesz dokonać segmentacji, to:

Liczba zakupów
Wybierz ten warunek aby odnaleźć kontakty, które dokonały zakupów we wszystkich lub wybranych sklepach. Możesz wykorzystać tę opcję, gdy szukasz, na przykład:

  • stałych klientów

lub

  • klientów, którzy nigdy nie wrócili do Twojego sklepu po jednym zakupie

Suma wydatków
Wybierz ten warunek aby odnaleźć kontakty, które wydały określoną ilość pieniędzy na zakupy w jednym lub wszystkich Twoich sklepach. Wpisz kwotę oraz walutę i określ czy szukasz osób, które wydały dokładnie tyle, mniej lub więcej.

Zakupiony produkt
Wybierz ten warunek aby odnaleźć kontakty na podstawie produktów, które zakupili. Możesz ustalić jak szeroko lub ściśle określisz warunki:

  • wyszukaj we wszystkich lub określonych sklepach,
  • wyszukaj we wszystkich lub określonych kategoriach,
  • wyszukaj produktów kupionych w Twoim sklepie w dowolnej chwili lub w określonym wycinku czasowym,
  • użyj „to” lub „to nie” aby określić dokładnie czy szukasz osób, które kupiły lub nie kupiły określonych produktów. Możesz, na przykład, użyć tej opcji wyszukiwania aby znaleźć klientów, którzy ostatnio zakupili określony produkt z określonej kategorii w danym sklepie.

Zakupiona marka
Wybierz ten warunek aby odnaleźć osoby, które zakupiły lub nie zakupiły produktu z określonej marki z danego sklepu.

Czy mogę wyszukiwać kontakty na podstawie danych z lejków?

Możesz użyć warunków wyszukiwania, aby filtrować kontakty na podstawie danych z Twoich lejków. Aby znaleźć i segmentować te kontakty:

  1. Przejdź do zakładki Listy.
  2. Wybierz Wyszukiwanie.
  3. Wybierz Wyszukiwanie zaawansowane.
  4. Dodaj warunek.
  5. Z rozwijanego menu wybierz lejek konwersji.

Warunki, których możesz użyć, aby segmentować kontakty, to:

Historia zamówienia
Użyj tego warunku, aby znaleźć osoby, które:

  • dokończyły transakcję
  • nie dokończyły transakcji
  • mają przypisany dowolny status transakcji

Suma wydatków
Użyj tego warunku, aby znaleźć kontakty na podstawie wydanych kwot.

Porzucone zamówienie
Użyj tego warunku, aby znaleźć kontakty, które porzuciły zamówienie.

Do czego mogę wykorzystać filtry ecommerce?

Po wyszukaniu kontaktów, możesz zapisać wynik jako segment, aby stworzyć grupę odbiorców dla Twojej wiadomości. Segmenty możesz również wykorzystać w Marketing automation. Tutaj dowiesz się, jak stworzyć i wykorzystać segmenty.

Załóżmy, na przykład, że masz księgarnię online i zdecydujesz się wynagrodzić lojalnych klientów, wysyłając do nich darmowego ebooka.

Możesz wykorzystać funkcję segmentacji aby odnaleźć stałych klientów, na przykład przy użyciu filtru liczba zakupów lub suma wydatków. Możesz zdecydować aby, wyszukać kontakty, które zakupiły więcej niż 4 książki, lub takie, które wydały ponad $100.

Kiedy odnajdziesz tych klientów, możesz zapisać wyszukiwanie jako segment i stworzyć newsletter z linkiem do darmowego ebooka. Możesz później wysłać tę wiadomość do określonej grupy przy wykorzystaniu stworzonego przez siebie segmentu.