Dlaczego domena jest nieprawidłowa?
Podczas skanowania importu w poszukiwaniu niepożądanych adresów, przeprowadzamy również kontrolę rekordów MX dla każdej domeny znalezionej w przesłanym segmencie – jeśli ustalimy, że domena jest nieprawidłowa (nie działa), żaden z kontaktów w tej domenie nie trafi na Twoją listę.
Twój panel statystyk importu zawiera szczegółowy raport domen, które nie przeszły naszej kontroli. Możesz uzyskać do niego dostęp, znajdując dany import i wchodząc w jego szczegółowe statystyki.
Dlaczego tak się dzieje
Domena musi być zawsze specjalnie skonfigurowana do wysyłania i/lub odbierania poczty – jest to wykonywane przez właściciela domeny, zwykle podczas pierwszych kroków konfiguracji domeny. W niektórych przypadkach rekord MX może zostać usunięty z powodu różnych wewnętrznych kwestii lub decyzji, lub własność domeny może wygasnąć, w obu przypadkach uniemożliwiając dostarczanie do niej jakichkolwiek wiadomości. Takie adresy będą generować zwroty, co negatywnie wpłynie na Twoją reputację nadawcy.
Co można zrobić
Obecność dużej ilości nieaktywnych domen w pliku może wskazywać, że lista jest nieaktualna. Aby uzyskać ogólne wskazówki dotyczące higieny listy, zapoznaj się z praktykami higieny listy opisanymi tutaj: Jak dbać o higienę bazy adresowej?
Jeśli masz pewność, że lista jest aktualna, a znajdujące się na niej adresy e-mail wyraziły ostatnio zgodę na wysyłanie wiadomości, sugerujemy skontaktowanie się z właścicielem domeny wysyłkowej. Możliwe, że z powodu niezamierzonych zmian lub tymczasowych przestojów domena jest źle skonfigurowana, a po przywróceniu odpowiednich ustawień domena będzie mogła ponownie odbierać wiadomości e-mail.