Gdzie znaleźć statystyki importów?
Nasz system weryfikacyjny sprawdza każdą importowaną listę, aby upewnić się, że nie zawiera ona niedziałających lub zablokowanych adresów. Wynik tej weryfikacji możesz znaleźć w menu Kontakty > Statystyki importów.
Statystyki importów umożliwiają Ci:
- Sprawdzenie kompletnej historii importów – nazwa docelowej listy, podstawowe informacje o imporcie (przesłane, nieprawidłowe, zaktualizowane, dodano na listę), datę ukończenia importu oraz jego status

- Sortowanie importów. Klikaj małe trójkątne strzałki obok nagłówków kolumn, aby sortować importy według nazwy listy, rezultatu, daty lub statusu.
- Sprawdzenie wszystkich szczegółów importu. Kliknij w dowolnym miejscu w wierszu wyświetlającym dany import, aby zobaczyć więcej informacji na jego temat (takich jak liczba przesłanych i zaakceptowanych kontaktów, jak również błędne w imporcie czy powody odrzucenia).
- Dodawanie kolejnych kontaktów. Kliknij przycisk Dodaj kontakty, aby bezpośrednio wprowadzić lub zaimportować kolejne adresy email.
Uwaga: Po przesłaniu pliku importu i potwierdzeniu, że chcesz rozpocząć proces importu, system automatycznie przeniesie Cię na stronę Statystyki importów. Nasz system pokaże aktualnie przetwarzane importy na szczycie listy. Możesz monitorować swój import, sprawdzając pasek postępu i kolumnę Status.
Co oznaczają poszczególne statusy importu
Kolumna Status podaje informacje na temat obecnego stanu Twojego importu. Poniżej znajdziesz listę możliwych statusów importu:
- Przygotowanie — Twoja lista została przesłana i właśnie jest przetwarzana. Na tym etapie możesz wciąż anulować swój import. Wystarczy, że wybierzesz opcję Anuluj, która pojawi się obok statusu Przygotowanie.
- Importowanie — proces importu już się rozpoczął. Nasz system właśnie sprawdza Twoją listę i weryfikuje ewentualne problemy.
- Ukończone — proces importu już się zakończył. Możesz sprawdzić szczegóły importu, aby zobaczyć, ile kontaktów zostało dodanych oraz sprawdzić ewentualne błędy importu.
- Odrzucone — Twój import został odrzucony. Możesz sprawdzić szczegóły importu, aby poznać powody odrzucenia listy i co zrobić, aby je naprawić.
- Anulowane — import Twojej listy został przez Ciebie przerwany. Ten status może się pojawić w trzech przypadkach. Pierwszy: anulowanie importu podczas etapu Przygotowanie. Drugi: przekroczenie limitu subskrybentów podczas przesyłania bazy adresowej i decyzja o anulowaniu przesyłania. Trzeci: usunięcie listy docelowej w trakcie importowania kontaktów.
Szczegóły zaakceptowanych importów
Kiedy import jest zaakceptowany i ukończony, możesz na niego kliknąć, aby zobaczyć szczegóły. Zobaczysz, ile kontaktów zostało dodanych lub zaktualizowanych oraz ile z nich zostało odrzuconych – i dlaczego. Poniżej wyjaśniamy wszystkie możliwe statusy.
- Niezgodne z zasadami: liczba adresów e-mail, które naruszają politykę naszego Działu Audytu.
- Przesłane: liczba kontaktów wysłanych do procesu weryfikacji.
- Zaakceptowane: liczba kontaktów faktycznie dodanych do listy.
- Nieprawidłowe: liczba niepoprawnych lub niekompletnych adresów email w przesyłanym pliku, których nie mogliśmy zaimportować.
- Nowe/Zaktualizowane: pokazuje, ile z zaakceptowanych kontaktów było zupełnie nowych i dodanych na listę, a ile zostało tylko zaktualizowanych.
- Zablokowane: liczba adresów e-mail dodanych przez Ciebie do listy zablokowanych lub adresy znajdujące się na globalnej liście zablokowanych systemu GetResponse.
- Błąd składni: adresy, które były niepoprawne, niekompletne, zawierały znaki specjalne lub były dłuższe niż 128 znaków.
- Już w kolejce: adresy email znajdujące się już w Twoim koncie w zakładce nieaktywne kontakty, w kategorii Niepotwierdzone. Mogą to również być adresy e-mail oczekujące na weryfikację w innym imporcie.
- Nieprawidłowe kryteria: liczba adresów, których nie mogliśmy zaimportować z powodu niezgodności kryteriów dodawania lub aktualizowania informacji o kontaktach. Taka sytuacja może mieć miejsce, jeżeli:
- wybierzesz opcję „Dodaj jedynie nowe kontakty”, ale Twój plik importu zawiera zarówno nowe, jak i istniejące kontakty. W tym wypadku pokazana liczba oznacza adresy email, które już występują na Twojej liście.
- wybierzesz opcję „Tylko zaktualizuj dane istniejących kontaktów” dla listy, która zawiera zarówno nowe, jak i istniejące kontakty. W tym wypadku pokazana liczba oznacza nowe kontakty, które nie występują na Twojej liście.
- wybierzesz opcję „Dodaj jedynie nowe kontakty”, ale Twój plik importu zawiera tylko istniejące już kontakty. W tym wypadku wszystkie adresy zostaną oznaczone kategorią nieprawidłowych kryteriów.
- wybierzesz opcję „Tylko zaktualizuj dane istniejących kontaktów”, ale Twój plik importu zawiera tylko nowe kontakty. W tym wypadku wszystkie adresy zostaną oznaczone kategorią nieprawidłowych kryteriów.
- Nieprawidłowa domena: adresy e-mail pochodzące z nieistniejących domen lub generujące błąd (nasz system sprawdza rekordy MX, aby potwierdzić funkcjonowanie domeny dodawanych adresów).
Szczegóły odrzuconych importów
Kiedy import jest odrzucony w całości, możesz kliknąć na niego, aby zobaczyć więcej szczegółów. Zobaczysz, jaki był powód odrzucenia i co to oznacza. Wyświetlimy również linki do materiałów z Centrum Pomocy, które szerzej opisują każdy powód. Jeśli będziesz potrzebować dalszej pomocy, będziesz mógł skontaktować się z naszym Zespołem Obsługi Klienta poprzez czat. Poniżej wyjaśniamy wszystkie potencjalne powody odrzucenia importu.
- Spam trapy: Gdy przekroczona zostanie dopuszczalna liczba spamtrapów. Spamtrapy to adresy e-mail używane do wyłapywania niechcianych wiadomości. Aby chronić reputację nadawcy, nie możemy akceptować list zawierających te adresy. Dowiedz się, jak unikać spamtrapów.
- Adresy zablokowane: Gdy odrzucona lista zawiera wiele zablokowanych adresów (zablokowanych przez Ciebie lub przez GetResponse). Dowiedz się więcej o zablokowanych adresach.
- Adresy nieaktywne: Gdy odrzucona lista zawiera wiele nieaktywnych adresów e-mail, które generują odpowiedzi typu „użytkownik nieznany”. Sprawdź nasze wskazówki dotyczące czyszczenia list.
- Adresy grup dystrybucyjnych: Gdy odrzucona lista zawiera adresy e-mail przypisane do ról, które należą do grupy lub funkcji w firmie, a nie do konkretnej osoby. Dowiedz się, jak wyglądają adresy oparte na rolach.
- Nieprawidłowe domeny: Gdy wiele domen z pliku nie ma rekordów MX i zwraca błędy.
- Współdzielona lista: Listy, które nie zostały zebrane w sposób organiczny lub zostały dodane z innych kont. Nie akceptujemy list kupionych, pozyskanych ani udostępnionych. Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących list opartych na zgodzie użytkowników.