już wkrótce

Platforma do monetyzacji treści

Zamień swoją wiedzę w źródło przychodu – dołącz do listy oczekujących, aby otrzymać specjalną zniżkę na nowe narzędzia!

Podziękowanie za subskrypcję, które sprzedaje

2 min
Zaktualizowano:

Mimo, że kilka miesięcy temu poruszałem już temat podziękowań za subskrypcję to chciałbym jeszcze – z dwóch powodów – wrócić do tego wątku.

Po pierwsze, dlatego, że jeden z naszych czytelników wypomniał nam, że prezentujemy dobre praktyki głównie w oparciu o przykłady z rynku amerykańskiego. A po drugie, uważam, że na polskim rynku wciąż mało jest przykładów interesujących podziękowań za subskrypcję.

Podziękowanie, które nakłania do zakupów

Tym razem chciałbym podzielić się z Wami podziękowaniem ze e-sklepu z odzieżą damską – PerhapsMe. Mimo, że e-sklep prowadzi subskrypcję bez potwierdzenia (do czego nie zachęcam), to wiadomość z podziękowaniem od razu przykuła moją uwagę.

Zgadzam się – wiadomość graficznie nie zwala z nóg. Warto jednak skupić się na treści. Oprócz uprzejmego podziękowania odbiorca otrzymuje rabat (20 zł to moim zdaniem całkiem sporo biorąc pod uwagę ceny w PerhapsMe) na pierwsze zakupy w e-sklepie.

Co ciekawe, rabat jest ważny tylko (lub aż) przez 14 dni co można uznać za czynnik motywujący do zrobienia zakupów niemal od razu. Również link ze szczegółami jak wykorzystać kod rabatowy może okazać się przydatny. Można dowiedzieć się z niego m.in., że minimalna kwota zakupów, od której przysługuje rabat to 21 zł.

Po otrzymaniu takiej wiadomości  odbiorca może uznać, że jest dla firmy ważny, co będzie  pierwszym solidnym krokiem do dalszego budowania relacji na linii e-sklep – odbiorca (klient).

A wszystko zaczęło się od… formularza zapisu

Po raz kolejny sprawdza się “hasło”, że formularz zapisu to podstawa. W przypadku e-sklepu PerhapsMe jest to duży pop up, który oprócz informacji o rabacie na pierwsze zakupy, informuje również czego można się spodziewać w kolejnych newsletterach.

Dodatkowo, formularz zapisu znajduje się również w dolnym rogu strony e-sklepu. Może okazać się przydatny jeżeli ktoś nie chce od razu zapisywać się do listy mailingowej.

Co myślicie o takiej formie podziękowania za subskrypcję?

Jeżeli natknęliście się na ciekawe przykłady wiadomości z podziękowaniem lub inne newslettery, które Waszym zdaniem są warte opisania, to przesyłajcie je do nas na blog@blog.getresponse.pl wraz z krótkim uzasadnieniem. Z przyjemnością opiszemy je na naszym blogu.

P.S. Czy Wam dziewczyna z formularza zapisu też przypomina jedną z topowych polskich modelek? Przypadek? 😉