GetResponse wspiera gdańską opiekę medyczną w walce z COVID-19

4 min
Zaktualizowano:

#Jesteśmyrazem #InThisTogether 

Ostatnie kilka tygodni wywróciły do góry nogami świat, w jakim do tej pory funkcjonowaliśmy na co dzień. Pandemia COVID-19 wpływa na zdrowie naszych najbliższych, na firmy, na stan światowej gospodarki i nasze codzienne życie. Musimy zmierzyć się z czymś kompletnie dla nas nowym. Odnaleźć się w sytuacji, której do tej pory nie doświadczyliśmy jako społeczeństwo. W tym przypadku musimy działać wspólnie, bo tylko zintegrowane działania są w stanie przynieść oczekiwane efekty, na które wszyscy czekamy. Sytuacja dotyka nas wszystkich.  

Teraz, bez wyjątku, musimy stać się drużyną grającą do jednej bramki.  

Każdy z nas ma ogromny wpływ na to, jak będzie wyglądał nasz świat w kolejnych miesiącach i jak szybko uda nam się wrócić do normalności.  

Lekarze, pielęgniarki i służby mundurowe – to oni stoją na pierwszej linii walki
z wirusem. To oni najciężej walczą z groźnym przeciwnikiem i ratują nasze zdrowie, a w przypadku ciężkich przypadków – życie. Proszą nas o pozostanie w domach (#zostańwdomu – chyba każdy z nas zna ten slogan) oraz niezatajanie informacji w przypadku interwencji lekarskiej. Dostosujmy się i słuchajmy ich próśb – mają one na celu dobro nas wszystkich.

To nasz obowiązek, by wspierać wszystkimi możliwymi sposobami walkę z COVID-19 na każdym jej etapie. W szpitalach w dalszym ciągu jest za mało respiratorów,
a to nasza ostatnia linia obrony.

– mówi założyciel i prezes firmy GetResponse, Szymon Grabowski, który przeznaczył ponad 200 tysięcy złotych na wsparcie gdańskiej służby zdrowia i zakup m.in.: 

  • Trzech respiratorów 
  • Termometrów bezdotykowych 
  • Przyłbic medycznych 

Sprzęt trafi do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Dodatkowo, jako firma, aktywnie uczestniczymy w badaniach możliwości laserowego wycięcia przyłbic medycznych w celu produkcji masowej. 

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku
źródło: www.gazetalekarska.pl, foto: Sylwia Mierzewska, UCK

Respiratory to nasza ostatnia linia obrony.

  1. W szpitalach jest zdecydowanie za mało respiratorów. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ile osób będzie ich potrzebować. Nie możemy pozwolić na sytuację, w której lekarze potrzebując respiratorów, aby uratować czyjeś życie, nie będą mieli do nich dostępu. To jest ostatnia linia obrony przed negatywnymi skutkami zarażenia. Dlatego respiratory są tak potrzebne.

  2. Termometry są najczęściej używanymi narzędziami w przypadku pierwszego kontaktu z potencjalnym zarażonym. WHO informuje, że u 90% osób zarażonych koronawirusem pojawia się gorączka. Obsługa medyczna musi więc posiadać wystarczającą ilość narzędzi potrzebnych do wstępnego diagnozowania i sprawdzania stanu zdrowia pacjentów.

  3. Przyłbice spełniają rolę ochronną. Brak maseczek w hurtowniach powoduje, że lekarze i pielęgniarki oraz pogotowie ratunkowe nie mają jak chronić się przed możliwym zakażeniem. Zaopatrzenie placówki medyczne w sprzęt ochronny oraz zrobienie zapasów sprzętu jest w tej chwili działanem niezbędnym, by być gotowym na nieunikniony wzrost przypadków zachorowań.

Firma od początku istnienia związana jest z Trójmiastem – działamy na jego terenie nieprzerwanie od 20 lat. Zatrudniając tutaj ponad 300 osób, czujemy się istotnym elementem trójmiejskiego ekosystemu, dlatego chcemy wesprzeć lokalną społeczność w tej dramatycznej walce. 
To nasz obowiązek. Jednocześnie apelujemy do wszystkich przedsiębiorców w dobrej sytuacji finansowej o wsparcie działań mających na celu walkę z pandemią i powrót do normalności.

Szymon Grabowski

GetResponse dołącza do ogólnopolskiej akcji “Jesteśmy Razem. Pomagamy”. 

Dołączyliśmy również do inicjatywy ,,Jesteśmy Razem. Pomagamy. Jej celem jest skupienie przedsiębiorców w walce z COVID-19. Do akcji zainicjowanej przez firmę Drutex dołączyli już m.in.: LPP, 4F, CCC, EKO-COLOR czy Dr.Irena Eris. #JesteśmyRazemPomagamy.

Szymon Grabowski

W ramach akcji, w najbliższych dniach wesprzemy zbiórkę funduszy na zakup maseczek, rękawic jednorazowych i kombinezonów dla placówek medycznych z całego kraju.

Wszyscy pracujemy zdalnie #ZostańwDomu 

GetResponse to platforma do online marketingu, oferująca narzędzia, które pozwalają przedsiębiorcom rozwijać biznes, tworzyć kampanie marketingowe i docierać do klientów. Widząc ogromne zapotrzebowanie przedsiębiorców na organizowanie zdalnych spotkań z pracownikami oraz klientami, skupiamy się obecnie na edukacji klientów. Webinary są aktualnie jedynymi z najbardziej pożądanych rozwiązań dla przedsiębiorców – pozwalają bowiem na zdalną komunikację video z pracownikami oraz klientami. My również wykorzystujemy takie rozwiązanie w firmie, które obecnie przeszła w tryb pracy zdalnej.

Od samego początku obserwujemy rozwój sytuacji związanej z koronawirusem. Chcąc zapewnić naszym pracownikom jak największe bezpieczeństwo, 12 marca postanowiliśmy oficjalnie przenieść pracę całego biura na tryb zdalny. Dostarczyliśmy wszystkim pracownikom sprzęt niezbędny do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, praca zdalna i komunikacja jest bardzo efektywna.

Szymon Grabowski

Nikt z nas nie wie, jak długo pandemia będzie wpływać na zdrowie, biznes, podróże, pracę czy edukację. Tym ważniejsze jest, abyśmy podejmowali racjonalne decyzje, pomagając i wspierając siebie wzajemnie. Pamiętaj – #zostańwdomu.