Na czym polega kampania uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji?

Zanim przygotujesz kampanię uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji skonsultuj swoje plany z naszym Działem Audytu. Możesz skontaktować się z nimi mailowo na gr-compliance@cs.getresponse.com.

Kampania uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji to najlepsza metoda postępowania w przypadku, gdy odnosisz wrażenie, że Twoja lista się starzeje. Dzięki niej dowiesz się, które kontakty nadal chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości, a które nie są już zaangażowane. Przez utrzymywanie niezaangażowanych kontaktów na liście jesteś bardziej narażony na to, że Twoje wiadomości będą zwracane lub zgłaszane jako spam. Istnieje też większe prawdopodobieństwo wypisów z listy, co pogorszy Twoje statystyki.

Aby przeprowadzić kampanię uzyskania ponownego potwierdzenia subskrypcji, niezbędne będą:

  • Newsletter,
  • strona internetowa, której możesz użyć jako strony z podziękowaniem

Co należy umieścić w wiadomości ponownie potwierdzającej subskrypcję?

W treści wiadomości umieść dwa przyciski: jeden dla kontaktów, które chcą wypisać się z listy, a drugi dla tych, które chcą na liście pozostać. W ten sposób będziesz mógł w pełni dostosować wiadomość do swoich potrzeb i sprawić, że będzie znacznie różniła się od automatycznych wiadomości potwierdzających subskrypcję. W rezultacie uzyskasz niższy współczynnik zgłoszenia spamu i większe zaangażowanie kontaktów.

Przycisk dla kontaktów, które chcą wypisać się z listy

W nowym edytorze newsletterów:

  1. Dodaj przycisk do treści wiadomości z menu Elementów podstawowych.
  2. Z prawej strony otworzy się okno właściwości przycisku.
  3. Wybierz z rozwijalnej listy Treść dynamiczna jako typ linku.
  4. W polu poniżej wybierz opcję Wypisz się.
  5. W dalszych krokach możesz skonfigurować wygląd przycisku.
W starszej wersji edytora newsletterów:
  1. Dodaj do treści wiadomości przycisk z menu Podstawowe elementy
  2. Kliknij przycisk, aby otworzyć okno właściwości
  3. W polu adres URL, wstaw frazę [[remove]].
konfiguracja przycisku w starym edytorze

Przycisk dla kontaktów, które chcą potwierdzić swoją subskrypcję i pozostać na liście

W nowym edytorze newsletterów:

  1. Dodaj przycisk do treści wiadomości z menu Elementów podstawowych.
  2. Z prawej strony otworzy się okno właściwości przycisku.
  3. Wybierz z rozwijalnej listy typ linku. Możesz wybrać:
  • Adres URL, jeśli wybierzesz tę opcję w polu poniżej wstaw adres własnej strony z podziękowaniem,
  • Landing page, jeśli wybierzesz tę opcję w polu poniżej pojawi się rozwijalna lista, wybierz z niej nazwę strony, którą chcesz wyświetlić po wciśnięciu przycisku
  1. Skonfiguruj wygląd przycisku.
W starszej wersji edytora newsletterów:
  1. Dodaj do treści wiadomości przycisk z menu Podstawowe elementy
  2. Kliknij przycisk, aby otworzyć okno właściwości
  3. W polu adres URL, wstaw link do strony, na której podziękujesz swoim subskrybentom za to, że zdecydowali się zostać na liście. Możesz do tego użyć:

Wyjaśnij subskrybentom, że muszą kliknąć przycisk, aby pozostać na liście i nadal otrzymywać od Ciebie wiadomości.

Jak znaleźć kontakty, które kliknęły przycisk?

Możesz to zrobić przy pomocy Wyszukiwania zaawansowanego. Przejdź do zakładki Kontakty >> Pokaż wszystkie kontakty, kliknij Wyszukiwanie zaawansowane i skonfiguruj warunki wyszukiwania.  W tym przypadku wybierz warunek akcje kontaktu > link kliknięty, aby wybrać konkretny link do strony z podziękowaniem. Kontakty wyszukane w tym procesie będą tymi, które kliknęły link do potwierdzenia subskrypcji i chcą pozostać na Twojej liście. Szczegółowe informacje na temat filtrowania kontaktów i używania wyszukiwania zaawansowanego znajdziesz w tym artykule.

Dobrym pomysłem jest przeniesienie tej grupy kontaktów do nowej listy (możesz ją nazwać, na przykład: “Potwierdzone kontakty” i dodać datę). W ten sposób łatwiej będzie Ci odróżnić tych, którzy kliknęli, od tych, którzy tego nie zrobili.

Następnie możesz usunąć pozostałe kontakty, które nie pojawią się w wyszukiwaniu (kontakty, które wybrały opcję wypisu z listy zostały automatycznie usunięte).

Aby upewnić się, że każdy ma szansę zareagować na wiadomość, poczekaj tydzień lub trochę dłużej, zanim ukończysz kampanię.