Jak korzystać z elementów podstawowych, aby utworzyć wiadomość?

Ten artykuł dotyczy tylko nowego kreatora wiadomości BETA.

Elementy podstawowe są najważniejszą częścią każdego procesu tworzenia wiadomości. Przechowują całą treść wiadomości i pozwalają zbudować wiadomość taką, jaką chcesz. Dzięki elementom podstawowym możesz dodawać obrazki, tekst, przyciski, wideo i więcej.

Używaj elementów podstawowych, aby błyskawicznie tworzyć angażujące wiadomości. Konfigurowanie comiesięcznego newslettera lub specjalnej oferty promocyjnej jest szybkie i intuicyjne.

Mieszaj i dopasowuj elementy w swoich sekcjach, aby uzyskać pożądany efekt.

Jak dodać element podstawowy do wiadomości?

Aby dodać element podstawowy do wiadomości:

  1. Przejdź do zakładki Layout w edytorze.
  2. Rozwiń sekcję Elementy podstawowe.
    Elementy podstawowe.
  3. Wybierz element podstawowy, przeciągnij go i upuść w edytorze. Po przeciągnięciu elementu jego właściwości pojawią się w menu po prawej stronie.

Jak przenieść, zapisać, zduplikować lub usunąć element?

Jeśli chcesz przenieść, zapisać, zduplikować lub usunąć element, kliknij lub skieruj na niego kursor, a następnie użyj menu po prawej stronie.

Edycja elementu podstawowego.

  1. Przenoszenie – przytrzymaj pierwszą ikonę i przeciągnij element w odpowiednie miejsce.
  2. Zapisywanie – użyj ikony dyskietki, aby zapisać element w moich elementach. Pojawi się okienko z podglądem elementu oraz miejscem do wpisania jego nazwy. Następnie kliknij Zapisz.
  3. Duplikowanie – trzecia ikona pozwala na zduplikowanie elementu. Kopia zostanie umieszczona pod oryginalnym elementem.
  4. Usuwanie – kliknij ikonę kosza na śmieci, aby usunąć element.

Jakie rodzaje elementów są dostępne?

Oferujemy różne elementy, które pomogą Ci stworzyć dokładnie taką wiadomość, jakiej potrzebujesz. Poniżej znajduje się opis wszystkich elementów oraz ich opcji.

Grafika
Element graficzny jest jednym z najczęściej używanych. Użyj go, aby dodać do wiadomości obrazek lub plik graficzny. Po edycji obrazka możesz zapisać go w sekcji Moje elementy i użyć ponownie w innych wiadomościach.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe i umieść go w odpowiednim miejscu. Następnie dodaj obrazek wybierając go z zakładki Pliki i obrazy lub z adresu URL.

Po dodaniu obrazka kliknij na niego, aby otworzyć właściwości po prawej stronie.

Możesz:

  • Zmienić obrazek,
  • Edytować go w edytorze zdjęć, skalując, dodając filtry, dostosowując kolory, ustawiając ostrość, dodając tekst i naklejki, używając pędzla, dodając ramki i nakładki. Dowiedz się więcej o edytorze.
  • Podlinkować go. Możesz połączyć obrazek ze stroną internetową, landing page, webinarem, treścią dynamiczną, adresem e-mail lub numerem telefonu,
  • Usunąć go,
  • Dodać tekst alternatywny.
    Tekst alternatywny.

Uwaga: kiedy edytujesz obrazek w edytorze zdjęć, wprowadzasz zmiany w kopii obrazka dodanej do wiadomości. Oryginalna wersja pozostanie nienaruszona. Obrazek pozostanie w wiadomości, nawet jeśli usuniesz go z zakładki Pliki i obrazy.

Dostępne są również dodatkowe opcje edycji, takie jak:

  • Zmiana szerokości i wysokości,
  • Przywracanie oryginalnego rozmiaru,
  • Dostosowywanie obrazka do szerokości wiadomości,
  • Zmiana wyrównania obrazka do lewej, prawej i do środka,
  • Ukrycie obrazka na urządzeniach mobilnych.
    Ustawienia grafiki.

Oprócz tego istnieją dodatkowe ustawienia zaawansowane, które obejmują:

  • Ustawianie obramowania,
  • Zaokrąglenie rogów (możesz użyć tej opcji, aby zaokrąglić obrazek),
  • Margines wewnętrzny (ustawienie odstępu między obrazkiem a ramką elementu).
    Ustawienia zaawansowane.

Tekst
Element tekstowy jest kolejnym kluczowym i najczęściej używanym elementem. Pozwala on na dodanie tekstu do wiadomości i stylizowanie go według własnych potrzeb. Możesz wybierać style akapitów, łączyć części tekstu, używać różnych czcionek w jednym elemencie tekstowym i nie tylko.
Podobnie jak w przypadku obrazków, po edycji elementu tekstowego możesz zapisać go w sekcji Moje elementy i wykorzystać ponownie.

Użyj pola tekstowego, aby dodać wiadomości, opisać produkty lub stworzyć wciągającą narrację promującą Twoją firmę.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe. Następnie możesz rozpocząć jego edycję.

Kliknij element tekstowy, aby dodać tekst i dostosować go korzystając z górnego menu.

Edycja tekstu.

Opcje edycji obejmują:

  • Wybór stylu akapitu,
  • Wybór czcionki i rozmiaru czcionki dla całego tekstu lub jego części. Możesz także użyć tzw. czcionki webowe. Dowiedz się więcej tutaj,
  • Wybór stylu czcionki,
  • Wybór koloru czcionki i tła dla czcionki,
  • Tworzenie listy numerowanej lub punktowej,
  • Wyrównywanie tekstu do lewej, prawej lub do środka,
  • Dodawanie personalizacji,
  • Podlinkowanie tekstu lub jego części i usuwanie linku,
  • Dodawanie emotikonek.

Oprócz tego, w bocznym menu możesz ustawić właściwości dla całego elementu, takie jak:

  • Interlinie,
  • Kolor tła,
  • Margines wewnętrzny (dodawanie odstępów między tekstem a ramką elementu),
  • Ukrywanie na urządzeniach mobilnych.

Ustawienia elementu tekstowego.

Przycisk
Element przycisku to sposób na dodanie linku prowadzącego do konkretnej strony internetowej, pliku do pobrania, itd. Przyciski to sposób na stworzenie tzw. Call to Action i przyciągnięcie uwagi czytelników do tego konkretnego elementu.

Możesz umieścić tyle przycisków, ile potrzebujesz, ale aby umieścić je obok siebie (poziomo), musisz najpierw użyć sekcji z wieloma kolumnami. W przeciwnym wypadku możesz umieścić tylko jeden przycisk w linii.

Ustawienia przycisków.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe i upuść w odpowiednim miejscu. Właściwości elementu pojawią się w menu po prawej stronie.

Właściwości przycisku.

Możesz skonfigurować przycisk za pomocą następujących opcji:

  • Wybierz rodzaj linku. Obejmują one linki do strony internetowej, strony landing page, webinaru, treści dynamicznej, adresu e-mail i numeru telefonu. W zależności od rodzaju linku podaj adres URL/adres e-mail/numer telefonu lub wybierz odpowiednią opcję z rozwijanego menu,
  • Zmień tekstu przycisku. Ten tekst wyświetli się bezpośrednio na przycisku,
  • Wybierz czcionkę, jej rozmiar, kolor oraz styl,
  • Wybierz kształt przycisku,
  • Zmień kolor przycisku,
  • Ustaw rozmiar przycisku,
  • Wybierz pozycję przycisku,
  • Ukryj na urządzeniach mobilnych.

Jeśli rozwiniesz Ustawienia zaawansowane, możesz także:

  • Ustawić kolor tła dla całego elementu,
  • Dodać i zmienić obramowanie przycisku,
  • Ustawić zaokrąglenie rogów,
  • Zmienić marginesy wewnętrzne (przestrzeń między obramowaniem przycisku a tekstem na przycisku),
  • Zmienić wszystkie marginesy (przestrzeń między ramką elementu a samym przyciskiem).

Zaawansowane ustawienia przycisku.
Wideo
Dodanie elementu wideo do wiadomości znacznie zwiększy zaangażowanie kontaktów. Wideo to świetny sposób na promowanie treści i przyciąganie uwagi czytelników. Możesz użyć tego elementu, aby przekierować odbiorców do swojego filmu. Najlepszą praktyką jest dodanie wideo po treści wiadomości tekstowej, aby nie odciągać uwagi czytelników od głównych punktów wiadomości.

Jako, że większość klientów pocztowych nie obsługuje bezpośredniego odtwarzania filmów w wiadomości, pobieramy domyślną miniaturę z Twojego filmu i nakładamy na nią przycisk odtwarzania. Cały element jest powiązany z wybranym wideo. Gdy ktoś kliknie przycisk odtwarzania, zostanie automatycznie przeniesiony do nowej karty w przeglądarce, w której zostanie odtworzony film.

Wspieramy filmy hostowane na YouTube i Vimeo.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe.

Po umieszczeniu elementu jego właściwości pojawią się w bocznym menu.

Element wideo.

Podaj adres URL filmu i kliknij Idź, aby wyświetlić pełne właściwości.

Właściwości elementu wideo.

Po załadowaniu filmu będziesz miał dostęp do następujących ustawień:

  • Dodawanie alternatywnego tekstu w przypadku, gdy wideo się nie ładuje lub gdy ktoś korzysta z czytnika ekranu,
  • Wybór kształtu przycisku „play”,
  • Wybór koloru przycisku „play”,
  • Ustawienie szerokości i wysokości wideo wewnątrz elementu,
  • Dostosowanie wideo do pełnej szerokości wiadomości,
  • Zmiana wyrównania,
  • Ukrycie wideo na urządzeniach mobilnych.

Oprócz tego, możesz rozwinąć Ustawienia zaawansowane, aby dostosować:

  • obramowanie wideo,
  • zaokrąglenie rogów,
  • margines wewnętrzny (przestrzeń pomiędzy samym wideo a obramowaniem elementu).

Odstęp
Odstęp to narzędzie do dodawania specjalnej wolnej przestrzeni do wiadomości, aby jej zawartość nie wydawała się „stłoczona”. Można go również użyć do wyrównania różnic długości, na przykład w kolumnach przedstawiających Twoje produkty. Dodanie tego elementu oznacza po prostu dodanie przestrzeni do wiadomości. Odstęp powinien zastąpić korzystanie z klawisza „Enter”, gdy szuka się dodatkowego pustego obszaru. Może to być także świetny sposób na dodanie przestrzeni między sekcjami, jeśli chcesz stworzyć jasny i przejrzysty komunikat.

Odstęp.

Aby dodać spacer, przeciągnij go z zakładki Layout >> Elementy podstawowe i upuść tam, gdzie chcesz dodać wolną przestrzeń.

Aby zmienić wysokość tego elementu, kliknij go i przeciągnij dolny uchwyt w dół lub w górę.

Dostosowanie wysokości odstępu.

Dodatkowo w ustawieniach w bocznym menu możesz:

  • wpisać wysokość spacera,
  • zmienić kolor tła,
  • ukryć element na urządzeniach mobilnych.

Ustawienia odstępu.

Separator
Separator pozwala wizualnie rozróżnić różne sekcje wiadomości. Użyj go, aby uzyskać większą przejrzystość lub przerwy między elementami. Separatory mogą być tylko poziome. Ten element obsługiwany jest przez klientów pocztowych, dzięki czemu będzie wyświetlać się w ten sam sposób na różnych urządzeniach i klientach pocztowych.

Separator.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe, aby zobaczyć jego właściwości.

Ustawienia separatora.

Możesz skonfigurować:

  • Rozmiar obramowania,
  • Styl linii,
  • Kolor separatora,
  • Szerokość separatora (w procentach),
  • Kolor tła dla całego elementu,
  • Margines wewnętrzny (przestrzeń między dzielnikiem a obramowaniem elementu). Pamiętaj, że zwiększenie odstępów spowoduje, że separator będzie krótszy. Aby tego uniknąć, możesz zmienić odstępy samodzielnie.
  • Ukrycie elementu na urządzeniach mobilnych.
Social Media
Element social media umożliwia dodawanie do wiadomości ikonek wybranych mediów społecznościowych. Korzystając z nich, ludzie mogą zacząć śledzić Twoje profile społecznościowe lub udostępniać newslettery na platformach społecznościowych. Ikony są świetnym sposobem na zwiększenie zasięgu wiadomości, a także popularności w mediach społecznościowych.

Element socia media.

Aby dodać ikony mediów społecznościowych, po prostu przeciągnij element Social Media i umieść w wiadomości. Domyślnie wyświetlamy ustawienia Obserwuj. Aby przełączyć je na ustawienia Udostępnij, kliknij opcję Udostępnij na górze ustawień.

Wybór czynności.

Uwaga: jeden element mediów społecznościowych może mieć włączone albo ustawienia Obserwuj, albo Udostępnij. Jeśli chcesz uwzględnić obie opcje, będziesz musiał dodać dwa osobne elementy, jeden dla udostępniania, drugi do śledzenia.

Po przeciągnięciu i upuszczeniu elementu z zakładki Layout >> Elementy podstawowe zostaną wyświetlone ustawienia platform społecznościowych. Początkowo wyświetlimy 4 platformy, które możesz udostępnić swoim czytelnikom.

W opcji Obserwuj są to:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • YouTube.

W wersji Udostępnij są to:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • Pinterest.

Możesz także dodać więcej platform.

Dla opcji Obserwuj możesz dodać:

  • Linkedin,
  • Pinterest,
  • VK.

Do opcji Udostępnij możesz dodać:

  • VK.

Możesz zarządzać kolejnością ikon przeciągając i upuszczając określoną platformę w inne miejsce za pomocą tej ikonki:

social dragging.

Aby usunąć ikonkę mediów społecznościowych, wystarczy kliknąć X.

W opcji Obserwuj skonfiguruj ikony mediów społecznościowych, podając link do Twojej strony społecznościowej. Gdy ktoś kliknie ikonę, zostanie przeniesiony na tę stronę. Kliknięcia ikon w wiadomościach e-mail są przez nas śledzone.

Właściwości opcji obserwuj.

W opcji Udostępnij linki są generowane automatycznie, aby umożliwić udostępnianie treści. Opublikują one podgląd wiadomości w wersji online. Jedyne, co musisz skonfigurować, to etykieta. Kliknięcia ikon w wiadomościach e-mail są przez nas śledzone.

Ustawienia opcji udostępnij.

Pod ustawieniami mediów społecznościowych możesz zmienić właściwości elementu.

social properties.

Dostępne opcje to:

  • Zmiana stylu ikony (zestaw ikon nie odzwierciedla wybranych mediów społecznościowych),
  • Zmiana rozmiaru ikony,
  • Zmiana pozycji (prawo, lewo, środek),
  • (W trybie udostępniania) wybór stylu tekstu etykiety (czcionka, rozmiar czcionki, kolor, styl).

Jeśli rozwiniesz Ustawienia zaawansowane, będziesz mógł:

  • Zmienić odstępy między ikonami,
  • Dodać odstępy (pomiędzy ikonami a obramowaniem elementu),
  • Ukryć element w wersji mobilnej.

Uwaga: Element mediów społecznościowych ma przezroczyste tło. Aby zmienić tło, musisz zmienić kolor kolumny lub sekcji, w której element jest umieszczony.

Kod HTML
Kod HTML to element, który pozwala dodawać do wiadomości niestandardowe elementy lub style, dodając kod HTML lub CSS.

Przeciągnij kod HTML.

Przeciągnij element z zakładki Layout >> Elementy podstawowe, upuść, a następnie wpisz lub wklej kod. Podczas wklejania upewnij się, że używasz zwykłego edytora tekstowego, takiego jak notatnik. Wklejanie z Microsoft Word lub podobnego oprogramowania do edycji tekstu może dodać do wiadomości niechciane formatowanie.

Dowiedz się więcej o elemencie Kod HTML.