Jak tworzyć zdarzenia?

Zdarzenia pozwalają na śledzenie aktywności subskrybentów na podstawie interakcji na Twojej stronie internetowej.

Zdarzenia posiadają atrybuty pozwalające na śledzenie poszczególnych zachowań, włączając w to ich częstotliwość oraz czas trwania.

Aby znaleźć sekcję Zdarzenia, przejdź do Menu > Automation > Zdarzenia.

Co muszę zrobić aby śledzić Zdarzenia na mojej stronie?

Zdarzenia mogą zostać zarejestrowane poprzez skrypt JavaScript umieszczony na Twojej stronie. Aby śledzić zdarzenia musisz dodać następujący kod JavaScript do źródła Twojej strony:

(function(i, s, o, g, r, a, m){
i[‚__GetResponseAnalyticsObject’] = r;

i[r] = i[r] || function() {
(i[r].q = i[r].q || []).push(arguments);
};
a = s.createElement(o);
m = s.getElementsByTagName(o)[0];a.async = 1;a.src = g;m.parentNode.insertBefore(a, m);
})(window, document, 'script', 'https://ga.getresponse.com/script/ga.js?v=2&grid={getresponse-id}', 'GrTracking');

Jako {getresponse-id} musisz ustawić wartość „siatki” którą możesz uzyskać z GetResponse API 3.0.

Ta wartość może również zostać skopiowana z opisu kodu JavaScript który jest pokazany kiedy elementy eCommerce są użyte w edytorze Marketing Automation.

Uwaga: Jeśli przekierowujesz osoby na swoje strony używając linków w newsletterach, skrypt JavaScript który wkleiłeś do źródła Twojej strony identyfikuje je automatycznie. Jeśli odwiedzający przychodzą z innych stron na których wpisują swój adres email – na przykład, strony na których umiejscowione są formularze zapisu, zapisy na newsletter, rejestracje, loginy, szczegóły zakupów – musisz zainstalować dodatkowy skrypt JavaScript na stronach gdzie zostawiają swój adres email Skrypt identyfikujący adres email klienta
Skrypt który śledzi poszczególne zdarzenia i przypisuje je do adresu email

Skrypt identyfikujący adres email klienta

GrTracking(‘setUserId’, $customerEmail)

Przykład:

GrTracking(‘setUserId’, ‘user@example.com’);

Skrypt, który śledzi poszczególne zdarzenia i przypisuje je do adresu email

GrTracking(‘setEvent’, $customEventName, $customEventAttributes)

Przykład:

GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEvent’, {‘visitTime’:(new Date).toISOString(), ‘rankNo’:‘123333’, ‘websiteName’:window.location.href, ‘isProspect’: ‘true’});

lub

GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEventWithoutAdditionParams’);

Jak mogę stworzyć zdarzenie?

Aby stworzyć nowe zdarzenie, przejdź do Menu > Zdarzenia > Stwórz zdarzenie

Stwórz zdarzenie

Nadaj swojemu zdarzeniu nazwę, i kliknij na przycisk Stwórz zdarzenie. Możesz przypisać 8 atrybutów do Twojego zdarzenia. Aby to zrobić, kliknij na przycisk Dodaj i zdefiniuj atrybuty zdarzenia. Możesz wybrać 4 typy atrybutów:

  • Numer
  • Tekst
  • Prawda czy fałsz
  • Data
Atrybuty zdarzenia

Jak mogę skorzystać z warunku „Zdarzenie” w moim cyklu automation?

Aby zawrzeć ten warunek w cyklu, musisz podjąć następujące kroki:

  1. Przeciągnij oraz upuść warunek Zdarzenie
  2. Kliknij na ten element aby otworzyć zakładkę Szczegóły
  3. Wybierz z listy zdarzenie które chcesz śledzić
Zdefiniuj zdarzenie

Użyj dodatkowych opcji aby:

  • Zdefiniować atrybuty które chcesz śledzić. Jeśli nie włączysz tej funkcji, będziemy śledzić każde zdarzenie z pasującą nazwą.
  • Użyj warunku wielokrotnie dla tego samego kontaktu

Uwaga: Nazwa zdarzenia oraz atrybuty które przekierowujesz ze swoje strony internetowej muszą odpowiadać dokładnie wartościom z Twoich Zdarzeń w GetResponse.

W warunku zdarzenie możesz również użyć atrybutów aby zawęzić śledzenie:

  • Data (przed, po, w dniu)
Atrybut data
  • Liczba (jest mniejsza niż, jest większa niż, jest mniejsza lub równa, jest większa lub równa, wynosi, jest inna niż)
Atrybut liczba
  • Prawda czy fałsz (TAK, NIE)
Atrybut prawda czy falsz
  • Tekst (to, zawiera, zaczyna się na, kończy się na)
Atrybut tekst

Jak mogę stworzyć segment zawierający kontakty w oparciu o zdarzenie?

Możesz również stworzyć segment oparty na tym jakie zdarzenie się zdarzyło, oraz w jakim czasie to nastąpiło. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do zakładki Listy >> Kliknij na nazwę listy
  2. Kliknij Dodaj warunek
  3. Wybierz Wydarzenie z listy i ustaw właściwości
Segment wydarzenia