Jak skorzystać z warunku „Zdarzenie” w moim cyklu automation?

Zdarzenia pozwalają na śledzenie aktywności subskrybentów na podstawie interakcji na Twojej stronie internetowej.

Gdzie mogę znaleźć i zarządzać Zdarzeniami w GetResponse?

Aby znaleźć Zdarzenia, przejdź do Menu > Automation > Zdarzenia.

Zdarzenie może zostać utworzone przy pomocy skryptu JavaScript, który należy zainstalować na stronie internetowej. Aby śledzić zdarzenia, musisz dodać następujący skrypt do źródła Twojej strony:

(function(i, s, o, g, r, a, m){
i['__GetResponseAnalyticsObject'] = r;

i[r] = i[r] || function() {
(i[r].q = i[r].q || []).push(arguments);
};
a = s.createElement(o);
m = s.getElementsByTagName(o)[0];a.async = 1;a.src = g;m.parentNode.insertBefore(a, m);
})(window, document, 'script', 'https://ga.getresponse.com/script/ga.js?v=2&grid={getresponse-id}', 'GrTracking');

Jako {getresponse-id} musisz ustawić wartość grid, którą możesz uzyskać z GetResponse API 3.0.
Ta wartość może również zostać skopiowana z opisu kodu JavaScript, który jest pokazany, kiedy elementy eCommerce są użyte w edytorze Marketing Automation.

Uwaga: Jeśli przekierowujesz osoby na swoje strony używając linków w newsletterach, skrypt JavaScript który wkleiłeś do źródła Twojej strony identyfikuje je automatycznie. Jeśli odwiedzający przychodzą z innych stron, na których wpisują swój adres email – na przykład, strony na których umiejscowione są formularze zapisu, zapisy na newsletter, rejestracje, procesy logowania, szczegóły zakupów – musisz zainstalować dodatkowy skrypt JavaScript na stronach gdzie zostawiają swój adres email

Skrypt identyfikujący adres email klienta

GrTracking(‘setUserId’, $customerEmail)

Przykład:

GrTracking(‘setUserId’, ‘user@example.com’);

Skrypt, który śledzi poszczególne zdarzenia i przypisuje je do adresu email

GrTracking(‘setEvent’, $customEventName, $customEventAttributes)


Przykład:

GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEvent’, {‘visitTime’:(new Date).toISOString(), ‘rankNo’:‘123333’, ‘websiteName’:window.location.href, ‘isProspect’: ‘true’});

lub

GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEventWithoutAdditionParams’);

Jak tworzyć zdarzenia?

Możesz dowiedzieć się jak tworzyć zdarzenia w tym artykule.

Jak mogę skorzystać z warunku „Zdarzenie” w moim cyklu automation?

Aby zawrzeć ten warunek w cyklu, musisz podjąć następujące kroki:

  1. Przeciągnij oraz upuść warunek Zdarzenie
  2. Kliknij na ten element, aby otworzyć zakładkę Szczegóły
  3. Wybierz z listy zdarzenie, które chcesz śledzić

Użyj dodatkowych opcji, aby:

  • Zdefiniować atrybuty, które chcesz śledzić. Jeśli nie włączysz tej funkcji, będziemy śledzić każde zdarzenie z pasującą nazwą.
  • Użyj warunku wielokrotnie dla tego samego kontaktu

Uwaga: Nazwa zdarzenia, oraz atrybuty które przekierowujesz ze swojej strony internetowej, muszą odpowiadać dokładnie wartościom z Twoich Zdarzeń w GetResponse.

W warunku zdarzenie możesz również użyć atrybutów aby zawęzić śledzenie:

  • Data (przed, po, w dniu)
  • Liczba (jest mniejsza niż, jest większa niż, jest mniejsza lub równa, jest większa lub równa, wynosi, jest inna niż)
  • Prawda czy fałsz (TAK, NIE)
  • Tekst (to, zawiera, zaczyna się na, kończy się na)

Jak mogę stworzyć segment zawierający kontakty w oparciu o zdarzenie?

Możesz również stworzyć segment oparty na tym, jakie zdarzenie miało miejsce oraz kiedy nastąpiło. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do zakładki Listy > Kliknij na nazwę listy
  2. Kliknij Dodaj warunek
  3. Wybierz Wydarzenie z listy i ustaw właściwości