Jak skorzystać z warunku „Zdarzenie” w moim cyklu automation?
Zdarzenia pozwalają na śledzenie aktywności subskrybentów na podstawie interakcji na Twojej stronie internetowej.
Gdzie mogę znaleźć i zarządzać Zdarzeniami w GetResponse?
Aby znaleźć Zdarzenia, przejdź do zakładki Automation > Zdarzenia.
Zdarzenie może zostać utworzone przy pomocy skryptu JavaScript, który należy zainstalować na stronie internetowej. Aby śledzić zdarzenia, musisz dodać następujący skrypt do źródła Twojej strony:
(function(i, s, o, g, r, a, m){
i['__GetResponseAnalyticsObject'] = r;
i[r] = i[r] || function() {
(i[r].q = i[r].q || []).push(arguments);
};
a = s.createElement(o);
m = s.getElementsByTagName(o)[0];a.async = 1;a.src = g;m.parentNode.insertBefore(a, m);
})(window, document, 'script', 'https://ga.getresponse.com/script/ga.js?v=2&grid={getresponse-id}', 'GrTracking');
Jako {getresponse-id} musisz ustawić wartość grid, którą możesz uzyskać z GetResponse API 3.0.
Ta wartość może również zostać skopiowana z opisu kodu JavaScript, który jest pokazany, kiedy elementy eCommerce są użyte w edytorze Marketing Automation.
Uwaga: Jeśli przekierowujesz osoby na swoje strony używając linków w newsletterach, skrypt JavaScript który wkleiłeś do źródła Twojej strony identyfikuje je automatycznie. Jeśli odwiedzający przychodzą z innych stron, na których wpisują swój adres email – na przykład, strony na których umiejscowione są formularze zapisu, zapisy na newsletter, rejestracje, procesy logowania, szczegóły zakupów – musisz zainstalować dodatkowy skrypt JavaScript na stronach gdzie zostawiają swój adres email
Skrypt identyfikujący adres email klienta
GrTracking(‘setUserId’, $customerEmail)
Przykład:
GrTracking(‘setUserId’, ‘user@example.com’);
Skrypt, który śledzi poszczególne zdarzenia i przypisuje je do adresu email
GrTracking(‘setEvent’, $customEventName, $customEventAttributes)
Przykład:GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEvent’, {‘visitTime’:(new Date).toISOString(), ‘rankNo’:‘123333’, ‘websiteName’:window.location.href, ‘isProspect’: ‘true’});
lub
GrTracking(‘setEvent’, ‘myCustomEventWithoutAdditionParams’);
Jak tworzyć zdarzenia?
Możesz dowiedzieć się jak tworzyć zdarzenia w tym artykule.
Jak mogę skorzystać z warunku „Zdarzenie” w moim cyklu automation?
Aby zawrzeć ten warunek w cyklu, musisz podjąć następujące kroki:
- Przeciągnij oraz upuść warunek Zdarzenie
- Kliknij element, aby otworzyć zakładkę Szczegóły
- Kliknij Pobierz Web Connect i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać kod na swoją stronę.

- Wybierz z listy zdarzenie, które chcesz śledzić

Użyj dodatkowych opcji, aby:
- Zdefiniować atrybuty, które chcesz śledzić. Jeśli nie włączysz tej funkcji, będziemy śledzić każde zdarzenie z pasującą nazwą.
- Użyj warunku wielokrotnie dla tego samego kontaktu
Uwaga: Nazwa zdarzenia, oraz atrybuty które przekierowujesz ze swojej strony internetowej, muszą odpowiadać dokładnie wartościom z Twoich Zdarzeń w GetResponse.
W warunku zdarzenie możesz również użyć atrybutów aby zawęzić śledzenie:
- Data (przed, po, w dniu)

- Liczba (jest mniejsza niż, jest większa niż, jest mniejsza lub równa, jest większa lub równa, wynosi, jest inna niż)

- Prawda czy fałsz (TAK, NIE)

- Tekst (to, zawiera, zaczyna się na, kończy się na)

Jak mogę stworzyć segment zawierający kontakty w oparciu o zdarzenie?
Możesz również stworzyć segment oparty na tym, jakie zdarzenie miało miejsce oraz kiedy nastąpiło. Aby to zrobić:
- Przejdź do zakładki Kontakty > Kliknij na nazwę listy
- Kliknij Dodaj warunek
- Wybierz Wydarzenie z listy i ustaw właściwości
