Jak poprawić jakość wysyłanych wiadomości?

Aby Twoje wiadomości osiągałby dobre statystyki, musisz unikać wysyłania treści o słabej jakości. Ważne jest, aby Twoi subskrybenci otrzymywali treści, których się spodziewają. Jeśli zapisują się do Twojej listy, aby dowiedzieć się więcej na temat fotografii, wysyłaj im wiadomości związane tylko z tym tematem.

Istnieje również kilka ogólnych zasad dotyczących jakości, którymi należy się kierować, aby Twoje wiadomości osiągały dobre statystyki.

Wskazówki dotyczące jakości:

  • Unikaj dodawania elementów, takich jak DW oraz RE w temacie wiadomości, ponieważ większość skrzynek pocztowych odbiera takie elementy, jako spam.
  • Nie używaj słów lub wyrażeń, które kojarzą się z wiadomościami spam, takimi jak zarób, szybkie, pieniądze, dochód, gotówka, milion, tani.
  • Upewnij się, że treść Twojej wiadomości nie narusza naszego Regulaminu.
  • Sprawdź wyniku Spam testu dla każdej wiadomości i popraw ich treść w razie konieczności.
  • Zadbaj o swoją reputację nadawcy. Wysyłaj wiadomości do swoich subskrybentów tak często, jak tego oczekują. Dowiedz się więcej na temat częstotliwości, z jaką powinno się wysyłać wiadomości z naszego artykułu na blogu 25 Email Marketing Best Practices That Drive Results (2021) (tekst dostępny w j. angielskim)
  • Unikaj wysyłania mailingu do nieaktywnych kontaktów. Warto regularnie sprawdzać poziom zaangażowania kontaktów.
  • Unikaj szablonów udostępnionych przez innych użytkowników, w których HTML oraz wyrażenia lub zdania są powielane..
  • Używaj nowoczesnych szablonów z atrakcyjnymi czcionkami i edytuj je według potrzeb, aby HTML wiadomości był unikatowy.
  • Pamiętaj, aby nie umieszczać za dużo obrazków w swojej wiadomości. Nie zastępuj też treści wiadomości jednym obrazkiem.
  • Pamiętaj, aby zachować równowagę między ilością tekstu a ilością linków. Unikaj sytuacji, w których linki składają się na większość wiadomości.
  • Kiedy dodajesz link upewnij się, że ograniczasz do minimum przekierowania i zawartość dynamiczną.
  • Unikaj skracania linków. Najlepszym rozwiązaniem jest hiperłącze w postaci tekstu lub przycisk. Jeśli używasz skróconych linków, upewnij się, że ich domena nie jest na liście zablokowanych. Może to sprawdzić tutaj lub tutaj.
  • Adres nadawcy, linki wskazujące na tę samą domenę oraz nagłówki wiadomości powinny wskazywać na Twoją własną domenę ze skonfigurowanym kluczem DKIM. Im więcej zgodności między domeną nadawcy a wiadomością, tym lepiej, gdyż staje się ona wtedy dla dostawcy usług internetowych (ISP) bardziej zaufaną.
  • Upewnij się, że kod HTML Twojej wiadomości jest poprawny.
  • Zwracaj uwagę na kontrast pomiędzy tekstem i tłem. W przypadku, gdy kontrast jest zbyt niski, niektórzy dostawcy usług internetowych (ISP) mogą zablokować wiadomość, z uwagi na to, że nadawca próbuje ukryć coś przed odbiorcą.
  • Nie stosuj zbyt dużo białych odstępów w swojej wiadomości. Nie powinny być one także zbyt duże.
  • Unikaj tzw. Hushbusters. Są to bloki tekstu niewidoczne dla odbiorcy, stosowane, aby zmylić filtry wiadomości.

Co może się zdarzyć, jeśli moja wiadomość nie jest dobrej jakości?

Jeśli notorycznie wysyłasz wiadomości słabej jakości, mogą one trafiać do folderu spam. Mogą także w ogóle nie zostać dostarczone, ponieważ zostaną odrzucone przez filtry po stronie serwera odbiorcy.

Wiadomości słabej jakości wpływają także na Twoją reputację nadawcy. Im gorsza reputacja, tym ciężej trafić do folderu głównego odbiorcy.

Zalecamy stosować się do zasad dotyczących jakości, aby stworzyć wiadomości, które nie tylko przyciągną uwagę odbiorcy, ale także zostaną zaakceptowane przez dostawców usług internetowych (ISP).

Możesz także zapoznać się z naszym ostatnim artykułem na blogu – Reasons Why That Happens and What You Can Do About It (tekst dostępny w j. angielskim). Polecamy również artykuły dostępne w naszym Centrum Pomocy – Dlaczego moje wiadomości czasem trafiają do folderu ze spamem? oraz Jakie są najlepsze praktyki zwiększające dostarczalność?