W jaki sposób reputacja adresu email nadawcy wpływa na dostarczalność wiadomości?
Najważniejsi dostawcy usług internetowych (ISP) umieszczają wiadomości w folderze ze spamem nie tylko na podstawie reputacji adresu IP czy domeny nadawcy, ale także na podstawie reputacji jego adresu email.
Algorytmy dostawców usług internetowych uwzględniają różnorodne czynniki. Gdy zostanie odkryte powiązanie między niskimi współczynnikami zaangażowania, wyższą liczbą zgłoszeń spamu, adresami zwróconymi, wykryciami spamtrapów na liście lub podejrzanej treści a konkretnym adresem email nadawcy, dostawca usług internetowych może podjąć decyzję o filtrowaniu wiadomości wysłanych z tego adresu i przenosić je do spamu. Może się tak wydarzyć, nawet jeśli inne wiadomości wysłane z tego samego adresu IP i domeny trafiały wcześniej do głównego katalogu odbiorczego.
Ponadto wszystkie adresy w domenach yahoo!, aol i aim będą powodować zwroty wiadomości. Zamiast tego korzystaj z adresów utworzonych w innych domenach.