Jakie są najlepsze praktyki zwiększające dostarczalność?
Najlepsze praktyki w email marketingu można podsumować w 4 punktach:
- Zdobywaj nowe kontakty we właściwy sposób. Nie dodawaj na listy adresów, których właściciele nie wyrazili wyraźnej zgody na otrzymywanie od Ciebie wiadomości! Dobrym pomysłem jest wprowadzenie zapisu z potwierdzeniem (double opt-in).
- Dostarczaj odbiorcom wartościowe treści i wysyłaj im wiadomości, których oczekują. To gwarancja właściwego zaangażowania ze strony kontaktów – odbiorcy będą chętniej czytać Twoje wiadomości i nie będą ich zgłaszać jako spam.
- Nie „zalewaj” subskrybentów zbyt dużą liczbą newsletterów. Jeżeli zauważysz mniejsze zaangażowanie kontaktów, zastosuj pewne środki zapobiegawcze. Oceń, którzy subskrybenci nie są już zainteresowani przesyłanymi treściami i spróbuj ich odzyskać. Jeśli to nie poskutkuje – po prostu usuń ich z listy.
- Szanuj swoich odbiorców – przetwarzaj wszystkie prośby o usunięcie z listy i słuchaj ich uwag.
- Nie stosuj w polu nadawcy adresów email z domen Yahoo!, aol i aim. Ich użycie sprawi, że wszystkie wysyłane wiadomości będą zwracane.
Aby zapobiec uznaniu wiadomości za spam, skorzystaj także z narzędzia Spam Score, dostępnego w edytorze wiadomości. W ten sposób sprawdzisz, czy treść tworzonego newslettera nie sprawi, że zostanie zakwalifikowany jako spam.