Czym są spam trapy oraz listy zablokowanych kontaktów?

Dobrej jakości lista kontaktów pomaga w osiągnięciu najlepszych wyników dostarczalności. Unikanie spam trapów oraz zablokowanych adresów to jeden ze sposobów na dbanie o jej jakość.

Spam trapy

Spam trapy to adresy mailowe używane przez dostawców usług internetowych w celu identyfikacji spamerów. Dostawca może stworzyć taki adres, używając w tym celu poprzednio aktywnego adresu lub wykorzystać adresy z literówkami.

Spam trapy nie są zarządzane przez osobę, nie dodają tym samym żadnej wartości Twojej liście.

Wysyłanie wiadomości mailowych do spam trapów może źle wpłynąć na reputację oraz dostarczalność nadawcy. Wysyłka do adresów typu spam trap prowadzi również do zablokowania tych adresów lub do blokady samego nadawcy przez dostawców usług internetowych.

Adresy spam trap muszą pozostać tajne, by poprawnie spełniały swoje zadanie. Nie możemy zatem zdradzić, które z adresów pełnią tę rolę.

Lista zablokowanych kontaktów

Lista zablokowanych kontaktów to metoda blokowania konkretnych adresów email lub ich domen. Listy te tworzone są zarówno przez dostawców usług internetowych, jak i GetResponse.

Używamy ich, by chronić naszych użytkowników przed wysyłką do niesprawdzonych adresów, co prowadzić może do obniżenia reputacji nadawcy. Adresy tego typu blokowane są na poziome globalnym, co oznacza brak możliwości dodania ich do jakiegokolwiek konta GetResponse.

Dlaczego poprawne adresy trafiają na listę zablokowanych kontaktów?

Poprawne adresy mailowe mogą czasem trafić na listę zablokowanych kontaktów w wyniku powtarzających się zwrotów twardych lub z powodu innych środków zapobiegawczych stosowanych przez nas, by uchronić Twoją reputację nadawcy.

Jeśli jakiś adres niesłusznie znalazł się na liście kontaktów zablokowanych, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta wraz z przygotowaną listą adresów. Sprawdzimy, jakie kroki należy podjąć, by usunąć taki adres z listy kontaktów zablokowanych.

Jak unikać spam trapów i kontaktów zablokowanych?

Upewnij się, że:

  • Usuwasz kontakty, które nie są zaangażowane w Twoje kampanie od przynajmniej 6 miesięcy
  • Monitorujesz poziom zwrotów i skarg
  • Weryfikujesz swoją listę przy pomocy zewnętrznych narzędzi przed importem do GetResponse
  • Reagujesz na prośby o usunięcie z listy przesyłane bezpośrednio do Ciebie
  • Nie korzystasz z kupionych oraz pożyczonych list.