Czym jest lista oparta na zgodzie subskrybentów?
Lista oparta na zgodzie to lista kontaktów, która w całości składa się z adresów, które wyraziły zgodę na otrzymywanie od Ciebie wiadomości marketingowych. Następujące listy nie są uważane za oparte na zgodzie:
- listy, które pożyczyłeś
- listy, które kupiłeś
- listy, które są udostępniane publicznie w katalogach online i/lub offline (nawet jeśli są publikowane w celu wykorzystania ich do wysyłek)
- listy utworzone poprzez współrejestrację
Listy osób trzecich, nawet jeśli składają się z Twoich znajomych, rodziny lub kontaktów w mediach społecznościowych, nie są uważane za oparte na zgodzie. Nawet jeśli miałeś wcześniej istniejącą relację biznesową z tymi kontaktami, nie oznacza to, że masz ich zgodę na wysyłkę – musi ona zostać wyrażona bezpośrednio poprzez rejestrację online / offline.
Zgoda na wysyłkę jest uważana za w pełni ważną, jeśli od jej udzielenia nie minęło więcej niż 6-12 miesięcy i można ją udowodnić za pomocą adresu IP rejestracji i daty zgody w przypadku subskrypcji online lub arkusza subskrypcji/podpisu, jeśli zgoda została udzielona offline.
Skąd mam wiedzieć, czy moja lista jest oparta na zgodach
Zanim zaczniesz wysyłać wiadomości e-mail, upewnij się, że masz wyraźną zgodę na wysyłkę od swoich kontaktów i przestrzegasz odpowiednich praktyk marketingu e-mailowego. Pozwoli to utrzymać Twoje konto w dobrej kondycji i zwiększy wskaźniki mailingowe. Będzie to miało również pozytywny wpływ na Twoją pozycję w skrzynce odbiorczej oraz na dostarczalność platformy GetResponse jako całości.
Poniżej znajduje się kilka pytań, które należy rozważyć, jeśli nie masz pewności co do jakości swojej listy.
- Czy masz wyraźną zgodę na wysyłanie wiadomości e-mail do swoich kontaktów?
- Czy Twój link do rezygnacji z subskrypcji jest łatwo dostępny i nie jest zasłonięty pustymi liniami lub tekstem wypełniającym?
- Czy wysyłałeś e-maile do osób z listy w ciągu ostatnich 6 miesięcy?
- Czy usunąłeś wszystkie nieprawidłowe, odesłane lub wypisane adresy?
Jeśli odpowiedziałeś “tak” na te pytania i jeśli regularnie wysyłasz e-maile do kontaktów na swojej liście, możesz śmiało przesłać swoją listę.
Uwaga: nasz system bezpieczeństwa zawsze sprawdzi Twoją listę pod kątem odrzuceń i nieprawidłowych/niepożądanych adresów. Nie wszystkie Twoje kontakty mogą trafić na konto, a Twoja lista może zostać odrzucona. W tym drugim przypadku otrzymasz powiadomienie na swoje konto, a także na swoją skrzynkę e-mail, a powód odrzucenia pliku zostanie wyświetlony w statystykach importu.
Upewnij się, że przejrzałeś swoją listę i podjąłeś niezbędne kroki, aby potwierdzić, że jest ona oparta na uprawnieniach, zanim zaimportujesz ją na swoje konto. Niedozwolone jest proszenie kontaktów o zgodę w trakcie korzystania z platformy.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące swojej listy i jej jakości, skontaktuj się z naszym Zespołem Audytu.