Czym jest współczynnik śledzenia otwarć?

Śledzenie otwarć to sposób na sprawdzenie, ile osób otworzyło Twoje wiadomości. Współczynnik ten wyrażany jest w procentach, jako iloraz wysłanych oraz dostarczonych emaili. Domyślnie wyświetlane są otwarcia unikalne: jedno dla danego kontaktu.

Dlaczego należy śledzić otwarcia?

Śledzenie otwarć pomoże Ci zmierzyć wydajność Twoich wiadomości. Współczynnik ten jest jednym z podstawowych służących do ocenienia, jak radzą sobie Twoje kampanie marketingowe. Raporty newsletterów pozwolą Ci porównać wyniki otwarć dla poszczególnych wiadomości.

Jak to działa?

Aby móc śledzić otwarcia, w każdej wysyłanej wiadomości HTML umieszczamy niewidoczny piksel. Rejestrujemy otwarcie w momencie otwarcia wiadomości oraz wyświetlenia obrazów w niej umieszczonych. Pamiętaj, że powyższa zasada zadziała tylko wtedy, kiedy obrazy w wiadomości zostaną wyświetlone. 

Gdzie znajdę statystyki?

Raporty dadzą Ci szczegółowe informacje na temat współczynnika otwarć. Możesz sprawdzić takie dane jak liczbę Otwarć oraz Wszystkich otwarć.

  1. Przejdź do zakładki Raporty.
  1. Wybierz Raporty newsletterów lub Raporty autoresponderów, w zależności od rodzaju wiadomości, którą chcesz sprawdzić.
  1. Na stronie Raportów newsletterów lub Raportów autoresponderów wybierz powiązaną listę.
  1. Ustaw przedział czasowy.
  1. Wybierz wiadomość lub wiadomości. Na tej samej stronie zobaczysz ogólne statystyki wiadomości.

Aby sprawdzić statystyki otwarć dla konkretnej wiadomości:

  1. Na stronie Raportów newsletterów lub Raportów autoresponderów przejdź niżej do sekcji Wysłane newslettery lub Wysłane autorespondery i wybierz konkretną wiadomość. Otworzą się bardziej szczegółowe statystyki.
  1. Przejdź do zakładki Otwarcia i kliknięcia, aby zobaczyć Otwarcia i Wszystkie otwarcia.
  • Otwarcia  ten współczynnik pokazuje, jedno otwarcie dla danego kontaktu. Jeśli jeden subskrybent  otworzy wiadomość kilka razy, przy Otwartych zobaczysz 1.
  • Wszystkie otwarcia – ten współczynnik pokazuje, ile razy Twoje kontakty otworzyły daną wiadomość. Jeśli jeden subskrybent otworzy ją 3 razy, przy Wszystkich  otwarciach zobaczysz 3.

W zakładce Otwarcia i kliknięcia możesz Stworzyć i wysłać nową wiadomość do kontaktów, które: otworzyły Twoją wiadomość lub jej nie otworzyły.

Nie zobaczysz w tym miejscu listy kontaktów, które otworzyły Twoją wiadomość lub jej nie otworzyły. Aby zobaczyć, kto otworzył/nie otworzył, użyj Wyszukiwania zaawansowanego.

Dlaczego mój wskaźnik otwarć jest niski i jak mogę to zmienić?

Wskaźniki otwarć różnią się w zależności od branży, zarządzania listą, a nawet częstotliwości wysyłania wiadomości. Możesz sprawdzić najnowszy raport Email Marketing Benchmark na naszym blogu (tekst dostępny w języku angielskim).

Działania Twoich subskrybentów oraz dostawców usług pocztowych mogą wpłynąć na dokładność Twojego wskaźnika otwarć. Niektóre kontakty mogą nie pobierać obrazów, kiedy czytają Twoją wiadomość. Niektórzy dostawcy usług pocztowych mogą blokować śledzenie otwarć ze względu na swoją własną politykę dotyczącą bezpieczeństwa.

Należy wziąć pod uwagę dwa istotne aspekty, aby zapewnić sobie jak największą dokładność danych dotyczących otwarć:

  • Poproś swoich subskrybentów o dodanie Twojego adresu do swojej książki adresowej oraz o pobieranie obrazów w Twoich wiadomościach.
  • Zachęcaj swoich odbiorców do otwierania i czytania Twoich wiadomości. Skup się na temacie wiadomości, tak aby przedstawiał korzyści Twojej oferty. Wymyśl coś oryginalnego, zwięzłego i spersonalizowanego, tak aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Tak jak zwiastun filmu, temat powinien przedstawić esencję Twojej wiadomości, ale nie powinien zdradzać najważniejszych szczegółów!
Statystyki w starszej wersji edytora

Ten artykuł odnosi się do nowej wersji strony Raportów. Ta sekcja dotyczy natomiast starszej wersji.

Aby zobaczyć nową stronę Raportów, przejdź do Strony głównej > Raporty > wybierz Kliknij tutaj.

Gdzie zobaczę Statystyki newsletterów?

1. Przejdź do zakładki Raporty.

2. Otworzy się strona Raportów. Wybierz rodzaj wiadomości, którą chcesz sprawdzić.

3. Ustaw przedział czasowy.

4. Wybierz powiązaną listę.

5. Wybierz swoją wiadomość.

6. Na tej samej stronie zobaczysz ogólne statystyki. Klikaj na poszczególne zakładki, aby zobaczyć więcej szczegółów (1).

Statystyki podzielone są na Podsumowanie i Unikalne (2). Podsumowanie to suma każdego otwarcia wiadomości przez dany adres. Śledzimy wielokrotne otwarcia wiadomości przez dany adres, jak również otwarcia przekazywanej wiadomości. Współczynnik otwarć Unikalnych bierze pod uwagę każdy adres tylko raz. W ten sam sposób liczone są Kliknięcia i Unikalne kliknięcia w zakładce Kliknięte.