Jak działa śledzenie otwarć w wiadomościach?

Jak działa śledzenie otwarć w wiadomościach?

Śledzenie otwarć pozwala sprawdzić, ile osób otworzyło (lub) zobaczyło wiadomość. W Twoim koncie znajdziesz statystyki otwarć wyrażone w procentach. Otwarcia są obliczane przez podzielenie liczby otwartych wiadomości przez całkowitą liczbę wysłanych wiadomości. Zwroty nie są brane pod uwagę.

Statystyki wiadomości znajdziesz w Menu >> Email Marketing >> Statystyki. Tam możesz wybrać rodzaj oraz konkretną wiadomość, której statystyki chcesz przeanalizować.

Do czego mogę użyć tych informacji?

Możesz wykorzystać te informacje do przeanalizowania tego, jak dobrze działa Twój newsletter. Sprawdzając wyniki, możesz opracować lepszą strategię swoich kampanii email marketingowych. Statystyki pomogą Ci porównać statystyki otwarć różnych newsletterów. Jest to wyjątkowo użyteczne, kiedy planujesz kontynuowanie komunikacji z określonymi subskrybentami.

Jak to działa?

Aby śledzić statystyki otwarć, umieszczamy niewidoczny piksel w kodzie HTML wiadomości, które wysyłasz do swoich subskrybentów. Kiedy ktoś otwiera Twoją wiadomosć i obrazy z nią powiązane, rejestrujemy te dane w statystykach.

Pamiętaj o kilku istotnych szczegółach dotyczących tego, jak działają statystyki otwarć:

  • Śledzenie otwarć nie działa dla wiadomości plain text ponieważ wiadomości tego typu nie zawierają obrazów. Jeżeli subskrybent zdecyduje się na otwarcie wiadomości, używając opcji plain text, otwarcie nie zostanie odnotowane.
  • Jeżeli określony subskrybent otworzy wiadomość więcej niż raz, każde otwarcie będzie zanotowane w statystykach. Istnieje też możliwość sprawdzenia otwarć unikalnych. Aby je zobaczyć, przejdź do zakładki „Unikalne” w statystykach wiadomości.

Dlaczego moje statystyki otwarć są niskie? Co mogę zrobić, żeby to zmienić?

Statystyki otwarć mogę się różnić w zależności od branży, zarządzania listą, a nawet tym, jak często wysyłasz swoje wiadomości. Nasze analizy pokazały, że użytkownicy, którzy wysłali do przedziału od 1000 do 20000 odbiorców, osiągnęli średnią 14% otwarć swoich newsletterów.

Zachowanie subskrybentów, programów pocztowych lub dostawców usług internetowych może wpłynąć na dokładność śledzenia. Niektórzy subskrybenci mogą przeczytać wiadomość, nie otwierając obrazów. Programy pocztowe lub dostawcy usług mogą blokować lub zapobiegać śledzeniu otwarć z powodu ustawień bezpieczeństwa. Generalną zasadą jest dodanie 5% do statystyk otwarć dla uzyskania dokładniejszego obrazu na temat tego, jak działa newsletter. Oznacza to, że jeżeli statystyki pokazują 100 unikalnych otwarć, można założyć, że w rzeczywistości było 105 otwarć.

Są dwie istotne rzeczy, które pomogą Ci poprawić statystyki otwarć i otrzymać dokładniejsze statystyki:

  • Poproś swoich subskrybentów, aby dodali Twój adres do książki adresowej i wybrali domyślne otwieranie obrazów
  • Zachęcaj swoich subskrybentów do otwierania i czytania Twoich newsletterów. Przykładaj wagę do tworzenia dobrych tematów wiadomości. Ważne, żeby były oryginalne, komunikatywne, a także spersonalizowane. Dobry temat wiadomości jest jak zapowiedź filmu: zdradza najważniejsze części, ale nie psuje zabawy z odkrywania całości.

Widzisz 0% otwarć w statystykach? Przeczytaj artykuł, aby znaleźć więcej informacji.