Wstrzel się w odpowiedni moment dzięki Google Trends

4 min
Zaktualizowano:

Tworzenie interesującej treści video w internecie nie jest trudne. Naprawdę!

Przy aktualnych możliwościach zarówno związanych z nagrywaniem materiału, jak i edycji można przyjąć, że Twoim ograniczeniem jest wyłącznie czas, jaki masz na tworzenie wartościowych treści. Dzisiaj powiem Ci, jak wykorzystać go najefektywniej i zgodnie z powiedzeniem – “czas to pieniądz”.

Timing

Czas z drugiej strony może być nie tylko wrogiem, ale i największym sprzymierzeńcem. Nie byłoby idealnie znać dokładny czas, w którym ktoś wyszukuje konkretne hasła? 

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że reklama sprzętu narciarskiego opublikowana w kwietniu, nie przyniesie takich efektów, jak ta sama reklama opublikowana chwilę przed sezonem narciarskim.

Sezon narciarski

Jeśli Twoje video ma za główny cel zwiększyć sprzedaż, a nie wyłącznie rozbawić publiczność, to musisz idealnie trafić w moment, kiedy klient trzyma pod ręką kartę kredytową i jest gotowy skorzystać z linku umieszczonego na końcu Twojego video. Taki plan wydaje się idealny, przynajmniej w teorii. Jak jednak zrealizować go, nie wydając jednocześnie fortuny? Ba! Nie wydając ani złotówki!

Bez większego problemu każdy właściciel biznesu jest w stanie przewidzieć, kiedy jego sprzedaż będzie wzrastać – może być to spowodowane corocznymi imprezami branżowymi lub po prostu tak, jak w przypadku sprzętu narciarskiego – sezonowością oferty. 

Problem pojawia się w momencie, gdy poszukujemy informacji, co akurat w tym momencie jest „trendy” i czego poszukują widzowie. Na szczęście z pomocą przychodzą darmowe narzędzia, które dostarczają nam zagregowane informacje, dzięki którym nasza oferta może trafić w idealny moment.

Zauważyłeś z pewnością, że reklamy witamin uderzają ze zdwojoną siłą w sezonie zimowym, a zdecydowany spadek takiej tematyki odnotowujemy np. w wakacje.

Google Trends

To pierwsze i jednocześnie najpotężniejsze narzędzie, z którym koniecznie musisz się zapoznać.

Dobrze znane przysłowie mówi „Sport to zdrowie”, ale co w tym temacie mówią liczby? Czy wykresy zainteresowania w ujęciu czasowym danymi frazami, są w stanie tę tezę poprzeć? Zdecydowanie tak – dla przykładu porównamy ilość wyszukiwań frazy „bieganie” z frazą „witaminy” i otrzymamy ciekawy zbiór informacji:

Google Trends Wykres

Liczby jasno mówią, że w 2013 roku internauci byli najbardziej zainteresowani bieganiem pod koniec kwietnia, a jednocześnie najmniej poszukiwali informacji nt. witamin. Wręcz odwrotnie jest w miesiącach zimowych, kiedy użytkownicy w zdecydowanej większości zaczynają prowadzić bardziej statyczny tryb życia i rezygnują z biegania, co pośrednio prowadzi do większego zainteresowania dodatkową porcją witamin.

Zatem jeśli sprzedajesz obuwie sportowe, to pełną ofensywę reklamową – zwłaszcza na platformie YouTube – powinieneś zdecydowanie rozpocząć z początkiem kwietnia, a zakończyć w maju, kiedy zainteresowanie spada, a biegacze zapewne po prostu biegają, zamiast czytać o nowościach obuwniczych.

Jeśli już wiesz, jaki wybrać idealny moment na wypuszczenie reklamy, to Google Trends może Ci podpowiedzieć również tematykę, jaka może wywołać największy ruch.

Zastanawiasz się czy nakręcić video promujące swoje forum biegowe? A może film o odżywianiu przed biegiem? Wystarczy rzut oka na Google Trends by zauważyć, że największy skok w ilości zapytań w ostatnim półroczu odnotowało zapytanie dot. planów treningowych oraz aplikacji do biegania (Endomondo). 

Bieganie Endomondo

Warto zatem przyciągnąć użytkowników video testem, jak np. aplikacja endomondo zachowuje się na różnych modelach telefonu – czy sygnał GPS nie jest zrywany, czy nie występują przerwy itp. – taka video recenzja z pewnością znajdzie swoich entuzjastów.

YouTube Cloud

Drugim narzędziem, które pozwoli Ci śledzić aktualne trendy oraz to, co jest najczęściej oglądane niezależnie od kraju i tematyki to YouTube Cloud.

Jak sama nazwa wskazuje, po wejściu na stronę główną serwisu ytcloud mamy do czynienia z chmurą linków do video, które są aktualnie najbardziej popularne w serwisie.

YouTube Cloud

Mamy możliwość dostosowania wyników wybierając odpowiedni kraj, tematykę oraz przedział dat, jaki nas interesuje. Zastanawiasz się, jakie video w tym tygodniu było najczęściej oglądanym materiałem komediowym lub związanym z polityką? Nic prostszego. Jakie filmy są na szczycie popularności w Holandii?

Takie informacje są dwa kliknięcia od Ciebie i Tylko od Ciebie zależy, jak dobrze jesteś w stanie przełożyć wiedzę o potencjalnych klientach, ich zachowaniu i trendach na zysk w swoim biznesie! 

Jeśli znasz podobne, darmowe narzędzia spełniające taką funkcję, to napisz w komentarzu w kilku słowach, co dzięki niemu można zyskać i ja to przełożyć na zysk dla biznesu. Z chęcią dowiemy się czego sami używacie na co dzień i co wspiera promocję Waszych firm.