Jakiś czas temu pisaliśmy o tym jak w kilku prostych punktach zoptymalizować swój landing page.
Pierwszym krokiem było stworzenie listy słów kluczowych, które najlepiej będą oddawały istotę Twojego landing page. Dzisiaj chciałbym trochę rozwinąć ten temat, opisując kilka sztuczek ułatwiających ten proces.
Postaw się w roli użytkownika
Zamiast zastanawiać się jakie słowa kluczowe oddają istotę Twojego landing page zacznij od drugiej strony – postaw się w roli użytkownika, który chce znaleźć oferowaną przez ciebie usługę/produkt. Co nią jest? Kurs języka swahili (tudzież suahili), suplementy diety, działka na księżycu? Niezależnie co chcesz zaoferować ludzkości, pomyśl teraz co wpisałbyś w wyszukiwarkę, żeby to znaleźć. Jest całkiem prawdopodobne, że twoje zapytanie nie będzie wyglądało jak typowe słowo kluczowe – może bardziej przypominać zdanie w języku naturalnym. Spora część użytkowników tak właśnie przeszukuje zasoby Internetu i powinieneś wziąć to pod uwagę przy pisaniu tekstów na swoją stronę. Jeżeli uda ci się stworzyć zdanie, które będzie dokładną kopią zapytania użytkownika istnieje spora szansa, że zobaczy cię w kilku pierwszych wynikach.

Sprawdź jak linkuje do siebie konkurencja
Wspominaliśmy, że warto podejrzeć jakie słowa kluczowe wykorzystywane są przez konkurencję. Dobrym narzędziem do tego rodzaju „szpiegostwa przemysłowego” jest Majestic Search Explorer stworzony przez Majestic SEO. Wpisz jedno z twoich słów kluczowych w tę wyszukiwarkę, żeby zobaczyć listę stron, do których prowadzą linki z anchor tekstem takim jak podane przez ciebie słowo. Ponieważ wyniki wyszukiwania uszeregowane są (na chwilę obecną) według ilości linków z danym anchor textem, to możemy zakładać, że strony na samej górze listy będą aktywnie pozycjonowały się na dane frazy kluczowe. Nie chcemy sobie przegrzewać zwojów mózgowych w tak dobrą pogodę, więc dla przykładu wybraliśmy słowo „majówka”. Kliknij teraz na ikonę koła zębatego koło któregoś z wyników i wybierz łącze „Site Explorer”. Teraz przewiń ekran aż do kołowego wykresy zatytułowanego „Anchor Text” – zobaczysz tu najczęstsze anchor texty linków, które prowadzą do danego URLa. Dzięki temu prostemu zabiegowi możemy zobaczyć na jakie jeszcze słowa pozycjonuje się dana strona.

Zobacz co jest „na topie”
Dzięki Trendom Google możesz w kilkanaście sekund sprawdzić czego teraz najchętniej szukają internauci. Oczywiście nie zawsze pojawią się tam frazy, które będą pasowały do twojego landing page, ale jeżeli tworzysz stronę sezonową prawie na pewno znajdziesz tutaj coś dla siebie. Dodatkowo jeżeli szukasz słów na polski rynek to masz ułatwione zadanie, gdyż Google praktycznie zmonopolizował rynek wyszukiwarek w Polsce i można przyjąć, że posiada wszystkie dane dotyczące trendów wyszukiwania w naszym kraju.