Jak wykorzystać licznik, aby skłonić odwiedzających stronę do zakupu
autor: Sezgin Hergül ostatnia aktualizacja 0

Jak wykorzystać licznik, aby skłonić odwiedzających stronę do zakupu

Z radością prezentuję najnowszą funkcjonalność GetResponse landing pages. Zyskasz dzięki niemu wyższą konwersję, bo zasugerujesz użytkownikom, że powinni się pospieszyć. Umieść na stronie licznik, żeby odbiorcy wiedzieli, ile czasu zostało do końca oferty.

Wiemy, że średni moment skupienia uwagi odwiedzających stronę to zaledwie 8 sekund. Dlatego warto tak zaprojektować landing page, żeby zatrzymać użytkowników jak najdłużej.

Online marketerzy stosują dziś niezliczone, oparte na psychologii sposoby, aby przykuć uwagę użytkowników i sprawić, żeby stali się klientami.

 

Ograniczona ilość

Na pewno nie raz spotkałeś się z wykorzystywaną przez wiele firm informacją „dostępność ograniczona”. Ludziom wydaje się, że jeśli coś się kończy, to ma większą wartość. Innymi słowy, wartość produktu może wzrosnąć dramatycznie, jeśli jego ilość jest ograniczona.

Serwis Booking.com po mistrzowsku wykorzystuje tę metodę do wpływania na decyzje zakupowe użytkowników. Spróbuj wyszukać nocleg w hotelu i zobacz, co z tego wyniknie.

 

Przykład ze strony booking.com

 

Strach przed stratą

To naturalne, że ludzie nie chcą doświadczać straty. Zwłaszcza, jeśli mieliby stracić coś, do czego są przywiązani albo co chcieliby mieć. Marketerzy czasem to wykorzystują i przedstawiają produkty nie jako coś, co możesz zyskać, ale co możesz stracić na zawsze, jeśli natychmiast nie podejmiesz działania.

 

Przykład ze strony hypeddit.com

 

Odliczanie

Zegar jest symbolem upływającego czasu. Czasomierz wykorzystuje się w takich oczywistych sytuacjach, jak odliczanie czasu w sporcie. Za jego pomocą można też wywołać w odbiorcach wrażenie, że trzeba się spieszyć. W rezultacie może się on przyczynić do wyższej konwersji i wzrostu dochodów. Z badań wynika, że liczniki, które skłaniają do pośpiechu albo sugerują, że liczba produktów jest ograniczona, mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży o 30 procent. Dlatego wszystkie większe sklepy internetowe używają ich, żeby osiągnąć wyższe dochody, szczególnie w okresie wyprzedaży.

 

Licznik

 

Teraz pora, żebyś i Ty dodał to skuteczne rozwiązanie do swojego zestawu narzędzi, a Twoja firma cieszyła się jeszcze lepszą konwersją.

 

Jak umieścić licznik na landing page

Przeciągnij i upuść ikonę licznika z paska narzędzi po prawej stronie.

 

Wybierz datę i godzinę

 

Wybierz dzień, do którego licznik będzie odliczał czas. Możesz dopasować strefę czasową do swojej lokalizacji.

Następnie kliknij “Zapisz”.

Umieść licznik we właściwym miejscu. Użytkownicy powinni zobaczyć go od razu po wejściu na stronę.

Kliknij dwukrotnie poszczególne moduły licznika, żeby zmienić ich kolor.

 

Zmień kolor licznika

 

Kliknij liczby, żeby ustawić format i czcionkę.

 

increase size countdown

 

Możesz też dopasować etykiety pod modułami licznika, np. przetłumaczyć je na inny język.

 

Jak Twoja firma może skorzystać z licznika na stronie

Jednorazowe oferty

Masz ofertę, która obowiązuje w określonych ramach czasowych? Licznik może być idealnym sposobem, żeby przekonać użytkowników do zakupu.

Możesz użyć go na przykład do promocji e-booka, kursu online, sezonowej wyprzedaży czy rabatu na Twoje usługi dla firm.

Umieść licznik blisko nagłówka, jak w poniższym przykładzie.

 

end of summer sale

 

Zaproszenia na webinar

To przydatne narzędzie ma również zastosowanie w przypadku webinarów, które przecież odbywają się w określonym czasie. W przykładzie pokazano, jak wykorzystać licznik, żeby zachęcić odbiorców do zapisu.

 

Wykorzystanie licznika przy stronie z zapisem na webinar

 

Promocja wydarzeń

Możesz umieścić licznik na stronie rejestracji na wydarzenie. Organizatorzy często używają go do promowania biletów typu early-bird i innych rabatów na wejściówki.

Spójrz na przykład poniżej, żeby zobaczyć, jak skorzystać z licznika na stronie promującej wydarzenie.

 

Event promo

 

I wreszcie, jeżeli nigdy nie stosowałeś licznika i chcesz wiedzieć, jak się sprawdzi, możesz przeprowadzić testy A/B i dodać go do jednej z opcji strony. Wyniki Cię nie zaskoczą – jestem tego prawie pewien.

 

A więc nie czekaj dłużej, użyj licznika i zyskaj jeszcze wyższą konwersję ze swojej landing page.