7 porywających pomysłów na kontent, który zachwyci Twoich odbiorców

6 min
Zaktualizowano:

Czy Twoi czytelnicy uwielbiają dostarczany przez Ciebie content? A może czytają Twoje treści, kiedy nie mają już nic pilniejszego do zrobienia?

Jeśli odbiorcy nie są przywiązani do Twoich wpisów, być może ustawiłeś poprzeczkę zbyt nisko? W czasach internetu przesiąkniętego kontentem, ludzie ignorują treści przeciętnej jakości. Oczekują znacznie więcej – czegoś, co powali ich na przysłowiowe łopatki.

Twoi czytelnicy prawdopodobnie nie potrzebują już żadnych suchych faktów. Ilość danych, dostępna w sieci jest niewyobrażalnie duża, a wyszukiwarki stają się coraz lepsze w ich indeksowaniu. Odbiorcy nie oczekują także, że będziesz ich zabawiał. Przecież konkurujesz z krępującymi zdjęciami ślubnymi, słodkimi sztuczkami zwierzątek domowych i… Gangnam Style.

Spróbuj więc pisać o tym, co… odmieni ich życie. Ale nie jakoś drastycznie. Wcale nie w jakiś wyszukany sposób. Ale tak, by wywołać w nich jakąś zmianę. Jak to się robi? To kwestia dość indywidualna dla każdej osoby i każdej branży.

Poniżej znajdziesz pomysły, które pozwolą Ci rozpocząć poszukiwania własnego stylu. A po drodze zaprezentuję przykłady z działalności ulubionej marki świata hi-tech. Nie, nie Apple – chodzi o GetResponse.

1. Odwołuj się do szybkiego zaspokojenia potrzeby

Jedna z definicji kontent marketingu określa tę formę reklamy jako zbyt dobrą, by można z niej ot tak zrezygnować. Wychodząc z tego założenia, propozycje skierowane do klienta są równocześnie treścią. W GetResponse uważnie przyglądamy się potrzebom naszego rynku. Następnie proponujemy rozwiązania w postaci konkretnej propozycji, która będzie równocześnie sygnałem do działania. Wydaje nam się to najwłaściwszym rozwiązaniem dla naszej firmy i naszych klientów. Ludzie zwracają się do Ciebie nie dlatego, że jesteś wspaniały, ale dlatego, że czegoś pragną. Może chcą zaspokoić swój apetyt, poszerzyć swoją wiedzę, albo nauczyć się jak zarabiać pieniądze. Zaproponuj im więc coś, co zaspokoi ich nagłą, palącą potrzebę.

2. Daj poczucie bezpieczeństwa

I nie musisz przy tym od razu sprzedawać systemów antywłamaniowych! GetResponse wykorzystuje to założenie na kilka sposobów. Dbamy o to, żeby Twój mail został dostarczony w 99,5% przypadków. Ulepszamy przyszłość Twojej firmy pomagając zwiększyć jej dochodowość. Ściągamy Ci z głowy problemy związane z utrzymaniem oprogramowania. Dla ludzi biznesu to prawdziwe bezpieczeństwo – dlatego warto o tym pisać. Ludzie czują się pewniej kiedy dbają o swoje zdrowie, umacniają swój biznes czy pomagają swoim dzieciom. Dlatego warto pozycjonować swój produkt czy usługę w ten sposób, by promowała poczucie bezpieczeństwa.

3. Stwórz społeczność

Kim są ludzie, którzy tworzą społeczność GetResponse? Przyciągamy osoby o przedsiębiorczym zacięciu (takie jak Ty), niezależnie od tego czy to posiadacze własnych firm, szefowie działów marketingu czy też pracownicy dużych spółek. Wszystkich ich łączy to, że pozostają w kontakcie ze swoimi odbiorcami dzięki ofercie kontentowej, która jest spersonifikowana, twórcza i zautomatyzowana. Śledzimy, co zajmuje naszą społeczność i dostarczamy kontent, który przypadnie jej go gustu. Wcale nie jest prosto zbudować społeczność. Ale firmy, którym to się udaje zyskują przywiązanie klientów, wysoką powracalność i darmową reklamę szeptaną. Warto więc poważnie pomyśleć o swoich odbiorcach, a następnie zaproponować kontent, który będzie skierowany właśnie do nich. Wkrótce zgromadzisz wokół siebie wyjątkową grupę ludzi.

4. Spraw, by zaczęli lepiej myśleć o sobie

Wiele firm z różnych branż narzeka na niewykorzystane szanse. Nasz model biznesowy zakłada stworzenie narzędzi i treści, które zminimalizują takie ryzyko. Kiedy kampanie klientów okazują się sukcesem, wystawiają nam referencję, aby wyrazić dumę, nowo zyskaną pewność siebie i poczucie spełnienia. Uwielbiamy to! Twoi odbiorcy zmagają się z problemami w dziedzinie, w której jesteś ekspertem. Muszą mieć świadomość, że ciężko dla nich pracujesz. Że wiesz, przez co przechodzą. I wreszcie, że w nich wierzysz. Pamiętaj, aby stale im o tym przypominać.

5. Pamiętaj o swoim warsztacie

Nasi wierni czytelnicy oddani są doskonaleniu sztuki i wiedzy marketingowej. W związku z tym, publikujmy pomysły pomagające w usprawnieniu umiejętności komunikacji online, zdobyciu marketingowej wprawy i wzmocnieniu sztuki zarabiania. Zapewne na co dzień zapominasz jak wielkimi umiejętnościami władasz. Ale to dlatego, że doprowadziłeś je do perfekcji. A Twoim odbiorcom takiej biegłości brakuje. I być może nigdy nie zbliżą się do Twojego poziomu, ale dostarczany przez Ciebie kontent pomoże zwiększyć ich zrozumienie wielu kwestii, rozwinąć ich umiejętności i dostarczyć wnikliwej wiedzy na interesujące ich tematy.

6. Zadbaj o estetykę otoczenia

GetResponse nie zajmuje się remontem mieszkań czy sprzedażą sztuki użytkowej. Ale w ramach naszej platformy mailingowej dostarczamy narzędzi do projektowania mailingów. A ponadto dostarczamy pomysły, które podpowiadają naszym klientom jak je wykorzystać, by stworzyć estetyczne otoczenie dla ich pomysłów. Niektóre branże mogą tutaj zabłysnąć: przedsiębiorcy budowlani, architekci krajobrazu, dekoratorzy wnętrz, artyści. Inne branże być może będą musiały wykazać się pomysłowością. Zastanów się zatem jak Ty możesz się wyróżnić dzięki odpowiedniej estetyce.

7. Zachęć ich do wyzwań

Od samego początku, GetResponse postawiła sobie misję, by dostarczać nowatorskie rozwiązania, które pozwoliłyby firmom różnych rozmiarów na rywalizację z nawet większymi graczami w ich branży. To nie jest tak, że Twoi odbiorcy sobie nie radzą – jest wręcz przeciwnie. Ale Ty możesz być w stanie nadać losom ich firm nowego wymiaru – takiego, w którym będą rozgrywać największe partie. I wygrywać.

Hierarchia potrzeb

Skąd wzięło się tych siedem tematów? Z chęcią bym się pod nimi podpisał, ale muszę się przyznać, że pochodzą one od jednego z pionierów psychologii – Abrahama Maslowa i opierają się one na jego słynnej piramidzie potrzeb. Jego zestawienie uwzględniało wprawdzie pięć punktów, ale inni twórcy, wzorując się na jego procesie myślowym, uzupełnili listę o dwa dodatkowe. Ta hierarchia wykorzystywana jest przez różnego rodzaju gałęzie przemysłu i audytoria.

Jak działa hierarchia potrzeb?

U dołu listy znajdują się podstawowe potrzeby: rzeczy, które niezbędne są do życia i osiągnięcia poczucia bezpieczeństwa. Punkty, które znalazły się na liście wyżej, tyczą się samorealizacji: otaczania się estetycznymi rzeczami i dążenia do bycia w pełni sobą. A te, które znalazły się pomiędzy są… po prostu gdzieś pomiędzy. Osoba zmagająca się z podstawowymi potrzebami może nie być otwarta na komunikaty dotyczące samorealizacji. I na odwrót: tych z poczuciem własnej skuteczności, żyjących w udanym otoczeniu, może nie mamić natychmiastowe zaspokojenie podstawowych potrzeb czy obietnica dostarczenia poczucia bezpieczeństwo.

Poszerz zakres działania

Ale na tym polega piękno kontent marketingu: nie musisz opowiadać całej historii za jednym podejściem. Możesz po kolei skupić się na poszczególnych rzeczach: fragmentach hierarchii kontentu, które będą odpowiadały właściwej grupie Twoich odbiorców. To sprawi, że pozostaniesz skupiony na swojej niszy ORAZ uczyni Twój przekaz atrakcyjnym dla szerszej publiczności o różnych potrzebach. Gdzie są Twoi odbiorcy?

Czy niektórzy z Twoich odbiorców zmagają się z utrzymaniem biznesu? Czy poszukują bezpieczeństwa? Czy potrzebują wzmocnienia relacji? Chcą patrzeć w przyszłość z większą pewnością? Czy chcą opanować jakieś umiejętności? Poprawić jakość swojego życia? Czy może wskoczyć do wyższej ligi?

Jako członek społeczności GetResponse, gdzie jest Twoje miejsce w tej hierarchii? Gdziekolwiek byś nie był, jesteśmy tu z Tobą. Jesteśmy wdzięczni, że dałeś nam szansę na wprowadzenie zmian do Twojego życia – bez znaczenia, czy będą one drobne, czy większe, ale zawsze na lepsze.

Share