Jak sprzedawać za pomocą wiadomości powitalnej
ostatnia aktualizacja 0

Jak sprzedawać za pomocą wiadomości powitalnej

Gratulacje! Wykonałeś kawał dobrej roboty! Udało Ci się przekonać kolejnego użytkownika do dołączenia do Twojej listy mailingowej.

Sukces tym większy, że dziś – w erze marketingu, który tak bardzo uzależniony jest od mediów społecznościowych – budowanie listy mailingowej wymaga sporo wysiłku i uwagi.

Problem tkwi w tym, aby przekonać użytkowników do udostępnienia swoich danych: adresu email, imienia i nazwiska, itp. Nie jest to wcale łatwe zadanie, mimo iż wymaga od potencjalnych klientów jedynie kilku kliknięć. Czynności, do której są już z reguły przyzwyczajeni i którą notabene i tak robią, ale głównie do własnych celów.

Zapewne wszystko to już nieraz słyszałeś. Budowanie listy mailingowej to ciężka praca. Kiedy oferujesz odbiorcom tak dużo darmowego contentu za pośrednictwem bloga i platform społecznościowych, bardzo ciężko przekonać ich, że istnieje jeszcze jakiś inny powód, dla którego powinni stać się subskrybentami Twojego newslettera.

Jeśli jednak Ci się to udało, dlaczego nie upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu i jednocześnie nie doprowadzić do ponownej konwersji – tym razem sprzedaży.

Kuj żelazo póki gorące

Przed Tobą szansa, na osiągnięcie kolejnego celu, który dają wiadomości powitalne. Jak podaje Skyline Technologies, ten rodzaj wiadomości cieszy się wskaźnikiem otwarć na poziomie 50-60% – a to, jak wie każdy marketer, często lepszy wynik niż ten, który można zaobserwować w przypadku innych kampanii.

Powód ku temu jest prosty – odbiorcy oczekują Twojej wiadomości powitalnej. Na tym etapie są mocno zaangażowani: mają pozytywną opinię o Twojej marce i witrynie. Podoba im się to, co masz im do przekazania i czekają na Twój kolejny komunikat. Żelazo jest gorące, czas je kuć…

Teraz cały wysiłek marketingowy powinieneś włożyć w działania, które przełożą się na sprzedaż. W momencie, kiedy nowi subskrybenci dołączyli do listy, automatycznie znaleźli się już w kolejnej części Twojego lejka sprzedażowego. Teraz wystarczy obserwować, czy “ryba” chwyci zarzucony na nią haczyk.

XXX_ coffee-apple-iphone-laptop-large

Sprzedawaj za pomocą wiadomości powitalnej

Wielu marketerów popełnia błąd wykorzystując wiadomość powitalną tylko do potwierdzenia użytkownikom, że proces subskrypcji zakończył się powodzeniem. Email taki jest przydatny, ale czemu nie miałby służyć też innym celom?

Wykorzystujesz prawdopodobnie różne sposoby, żeby zachęcić użytkowników do subskrypcji – choćby oferując darmowy ebook. Dlaczego w takim razie masz się tu zatrzymywać? To najlepszy moment, żeby dokonać kolejnej konwersji.

Przedstawione poniżej porady przygotowaliśmy z myślą, aby pomóc Ci ten cel osiągnąć. Dzięki nim zoptymalizujesz swoje wiadomości powitalne w taki sposób, żeby budowały relacje oraz prowadziły do sprzedaży.

1. Zachęć do transakcji

To prosta, ale jednocześnie efektywna metoda. Zaproponuj swoim nowym subskrybentom zniżkę. Nie oferuj jednak 5% rabatu na jeden z najdroższych produktów – to nie zrobi na nikim żadnego wrażenia. Spróbuj zaoferować 50% upust na towar ze średniej półki – obok takiej oferty ciężko będzie przejść niewzruszonym.
Uczyń z tej informacji najważniejszy i najmocniejszy element Twojej wiadomości powitalnej. Tekst z wezwaniem do działania wkomponuj w email tak, żeby był dobrze widoczny i komunikował w przejrzysty sposób wartość wynikającą z transakcji. Natomiast sam email potwierdzający zakup nie musi się rzucać aż tak w oczy – w końcu klient dokonał już zakupu towaru.

2. Oprowadź odbiorców po witrynie

Nie każdy użytkownik będzie w stanie zapoznać się ze wszystkimi funkcjami Twojej (świetnie wyglądającej i funkcjonującej) witryny. Ale jest jeden sposób, dzięki któremu możesz subskrybentom ten proces ułatwić. Stwórz zwięzły, ale efektowny przewodnik wideo, w którym nauczysz odbiorcę, jak nawigować po witrynie.

Pokaż mu, jak prosty jest cały proces zakupowy, ale zrób to z głową. Zaprezentuj swoje najlepszy oferty tak, aby potencjalni klienci odnieśli wrażenie, że także oni mogą z nich korzystać za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Ludzie nie lubią musieć się zastanawiać, co i gdzie należy kliknąć – wyręcz więc ich w tym procesie.

3. Pochwal się opiniami dotychczasowych klientów

Użytkownicy ufają zamieszczanym przez klientów opiniom bardziej niż temu, co piszą marketerzy. Jest to wystarczający argument za tym, żeby zaprezentować wszystkie najpochlebniejsze opinie i komentarze, które do tej pory udało Ci się zebrać na temat Twoich produktów lub usług. Content (grafika, wideo, inne) stworzony przez samych odbiorców, okaże się najskuteczniejszą bronią w sytuacji, gdy chcemy przekonać kogoś, kto polubił Twój produkt, aby się w nim na zabój zakochał.

4. Zachęć do kontaktu z handlowcem

Niektórzy odbiorcy szczególnie upodobali sobie kontakt ze sprzedawcą za pomocą czatu lub telefonu. Dlaczego więc Twoje wezwanie do działania nie miałoby zachęcać nowych subskrybentów do kontaktu ze sprzedawcą w celu otrzymania informacji na temat samej marki i oferowanych przez nią produktów? Pamiętaj, że subskrybenci ciągle są na Twoim terytorium. Mają pozytywne odczucia względem Ciebie i tego, co możesz im zaoferować. Wykorzystaj więc tę okazję i zaproś ich do bezpośredniego kontaktu z działem handlowym.

A jak Ty wykorzystujesz wiadomości powitalne we własnej strategii email marketingowej? Zachęcamy do pozostawienia komentarza poniżej!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.