Zagraniczni goście, porywające prezentacje i nowe trendy w e-commerce – to tylko niektóre z elementów konferencji e-nnovation, która odbyła się w miniony poniedziałek i wtorek w Poznaniu.
Reprezentacja GetResponse tym razem brała udział w wydarzeniu w charakterze uczestników, a raczej uczestniczek – oto nasza krótka relacja.
Do Poznania tym razem pojechałyśmy w żeńskim składzie,
![DSC_7055](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/DSC_7055.jpg)
i był to wyjątkowo udany wyjazd, bo i konferencja na bardzo wysokim poziomie, zarówno jeśli chodzi o zawartość jak i organizację. E-nnovation organizuje Allegro Group (dyrektor generalny Allegro, Grzegorz Wójcik, był jednym z głównych prelegentów), a jest ona poświęcona szeroko rozumianemu e-commerce czyli w skrócie temu, jak w Internecie skutecznie sprzedawać.
Prelekcje poruszały wiele tematów – od tego, jak budować biznes w Internecie i jak osiągać sukces, przez dywagacje na temat roli user experience, technologii mobilnych czy mediów społecznościowych w sprzedawaniu w Internecie po analizę zachowań kupujących w Europie i na świecie. Podczas konferencji odbył się również konkurs startupów, który wygrała gorąco oklaskiwana (i również żeńska, co – nie ukrywamy – bardzo nas ucieszyło) ekipa Supermama.me z Egiptu.
Wszystkich prelekcji i wystąpień, które przez większość konferencji podzielone były na trzy sesje: Entuzjazm, Doświadczenie i Współpraca, nie sposób tu opisać szczegółowo (organizatorzy obiecali za to, że prezentacje pojawią się w ciągu 10 dni w Internecie). Kilka z nich jednak szczególnie zapadło nam w pamięć.
Zdecydowaną gwiazdą podczas e-nnovation był Jeff Taylor, twórca serwisu Monster.com, który porwał publiczność niczym prawdziwy showman (i to bez ani jednego slajdu prezentacji), namawiając obecnych na sali do zdejmowania butów, wykrzykiwania “Halleluyah!” i wyrywania mu studolarowego banknotu z rąk.
![DSC_7066](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/DSC_7066.jpg)
![DSC_7067](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/DSC_7067.jpg)
Świetną prezentację miała również otwierająca konferencję Tara Hunt, czyli kobieta stojąca za sukcesem portalu Buyosphere.com, która opowiadała o błędach, jakich należy unikać rozwijając nowy biznes w Internecie. Jej prezentacja jest już dostępna na SlideShare, więc możecie obejrzeć ją poniżej.
![tara](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/tara.png)
Nas bardzo mocno zainspirowała również prezentacja Paula Papadimitriou, który przedstawił swoją interpretację cytatów ze Steve’a Jobsa (którą chętnie udostępnimy jak tylko pojawi się w Internecie), oraz prelekcja Dona Dodge’a z Google o tym jak nie poddawać się w drodze do sukcesu (czy wiecie, ile musiało minąć lat, żeby gra Guitar Hero odniosła sukces?).
![photo1](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/photo11.jpg)
![photo2](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2011/10/photo2.jpg)
Nie da się ukryć, że wystąpienia dotykające tematów “miękkich” były najbardziej spektakularne, ale to zapewne nikogo nie zdziwi. Ten fakt oczywiście absolutnie niczego nie ujmuje pozostałym. Jedną z ciekawszych była również prelekcja Briana Kalmy z Zappos.com, który opowiadał o roli dedykowanego zespołu UX przy tworzeniu serwisu internetowego i o tym, jak sprzeczne potrzeby różnych działów wewnątrz firmy mogą zaszkodzić user experience – a tym samym klientowi.
A ja, osobiście szczególnie zainteresowana rolą mediów społecznościowych w e-commerce, z żalem muszę przyznać, że panel dyskusyjny poświęcony tej kwestii nie powalił niestety na kolana, choć moderowany był przez Erica Ly (niestety zabrakło charyzmy na miarę Jeffa Taylora u skądinąd sympatycznego twórcy serwisu LinkedIn).
Spodobało się nam za to bardzo wykorzystanie emaila podczas konferencji. Ze specjalnych infokiosków można było wysłać wiadomość z pozdrowieniami, załączając zdjęcie z kamery internetowej na dowód, że naprawdę się tam było. Czego oczywiście nie omieszkałyśmy zrobić. 😉
Zachęcamy do odwiedzania naszego profilu na Facebooku, gdzie znajdziecie więcej zdjęć i gdzie na pewno pojawią się jeszcze prezentacje z konferencji e-nnovation. A skoro jesteśmy w temacie e-commerce – na blogu Email Marketing Piotr Krupa rozpoczął właśnie cykl poświęcony wykorzystaniu email marketingu w e-commerce właśnie, jego artykuł na temat budowania listy kontaktów przez e-sklepy znajdziecie również na portalu E-commerce.
A jeśli macie ochotę podzielić się Waszymi wrażeniami z e-nnovation, serdecznie zapraszam do komentarzy. 🙂